Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ka hadde du om i fordjupingsoppgåva i Norsk?

Anbefalte innlegg

No er det ca 2-3 mnd til fordjupningsoppgåva skal vere ferdig eller klar for å presenterast, men har enda ikkje bestemt meg om ka eg vil prate om. Tenkte bare å slenge opp en tråd for å høre ka andre hadde valgt/hatt om og kanskje få litt inspirasjon derfra. Har nylig lest en novelle som påvirka meg meir enn nokken anna tekst har gjort før, men føler eg kanskje bør ta nokke meir omfattande siden eg skal prate om nokke norskfag-relatert i 20 min. Noveller er ganske korte.

Ka hadde du om i fordjupningsoppgåva i Norsk 3. året?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sammenlignet filmen max manus med de to bøkene som filmen er basert på. Gruet meg veldig, leser ikke mye og norsk er ikke akkurat favorittfaget. Takket være at jeg valgte et tema som jeg synes er utrolig interessant, en helt fantastisk film og to utrolige bøker som er skrevet av en utrolig mann fikk jeg 6.

Så mye arbeid som ligger bak (bør i allefall) et særemne er det å anbefale å velge et tema du er interessert i. Man kan ikke gi opp halvveis. Man må ha noe som driver arbeidet framover!

Lenke til kommentar

Husker eg såg Max Manus filmen på kino med en gang den kom ut. En av dei beste norske filmane om er laga etter min meining. Max Manus virker som en artig film å sammenligne med bøkene den er basert på, i tillegg til at det handler om 2. verdenskrig som er en veldig interessant periode å ta for seg.

Lenke til kommentar

Husker eg såg Max Manus filmen på kino med en gang den kom ut. En av dei beste norske filmane om er laga etter min meining. Max Manus virker som en artig film å sammenligne med bøkene den er basert på, i tillegg til at det handler om 2. verdenskrig som er en veldig interessant periode å ta for seg.

Ja, jeg har sett den filmen sikkert ti ganger nå og blir ikke lei. Jeg kan love deg at bøkene er enda bedre. Anbefaler deg å lese de uansett hva du velger å ha på særemnet ditt. Spesielt hvis du synes motstandsbevegelsen er interessant :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett den filmen sikkert ti ganger nå og blir ikke lei. Jeg kan love deg at bøkene er enda bedre. Anbefaler deg å lese de uansett hva du velger å ha på særemnet ditt. Spesielt hvis du synes motstandsbevegelsen er interessant :)

Skal ta en nærmere titt på bøkene! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...