Gå til innhold

Ny Laptop Asus g75vw, et lite problem

sjokoen

Anbefalte innlegg

Så, det er en konge laptop osv. Men det er et lite problem at the moment.

Mens jeg spiller, og av og til mens jeg er på youtube osv, så vil datamaskinen "fryse" eller "lagge" i et sekund eller 2 og det vil bli fulgt av en skurrelyd.

Det først jeg gjorde når jeg fikk denne pcen var å installere 8Gb ekstra RAM foresten. Men forstår ikke hvorfor disse problemene skjer, spesielt når jeg er på youtube. Leste en plass at det kunne være pga RAM kan være at de ikke er 100% satt inn? Men vet ikke jeg. Noen ideer?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744830

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompiser av meg har samme problem med denne og tidligere modeller. Alle har vært pga den ræva Seagate hybriddisken som spinner ned og trenger noen sek på å komme opp i fart igjen. Ingen av firmware oppgraderingene til seagate, eller service har løst det, men så fort de har satt inn ny vanlig disk eller SSD har det fiksa seg.

Lenke til kommentar

Jeg har samme "problem" på min stasjonære med ssd+hdd og det kommer av strømsparingsinnstillingene. Problemet mitt lar seg fikse ved å si at hdd-en ikke skal gå i strømsparemodus (jeg gidder ikke fordi jeg liker at PC-en min er helt stille og 2 sek av og til er levelig).

Hvordan gjør jeg det? Jeg er helt ny på laptoper, bryr meg ikke om den bråker litt pga dette, så lenge jeg slipper den der lag tingen :)

Lenke til kommentar

På windows 7? Trykk på windows-tasten og skriv* strøm (eller power), velg strømalternativer fra listen, du må så inn i på innstillinger og så avanserte innstilinnger.

*Jeg elsker denne featuren i Windows 7, minner meg om to-kommandoen jeg brukte i dos for å gå direkte til hvilken som helst katalog. to doom [enter] doom [enter] ;)

Lenke til kommentar

og hva ser jeg etter i avanserte instillinger? hard bare en harddisk kategory men tror ikke det er den som gjør det siden den står på 20 minutter, skjer oftere enn det

Edit

Fant ut av det, MEN

begge deler på hybrid hvilemodus står allerede på av :s

Endret av sjokoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...