raym123 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hei. Vi hadde et lite uhell i dag med en bærbar pc. Det er en Acer fra 2011. Den falt ned fra bordet og ned på en hard gjenstand så det kom en sprekk i skjermen som er ca like lang som skjermen er høy, og det ble blekk og farger på innsiden av skjermen. Den fungerer så vidt men det er ikke lett og bruke den så jeg må selvsagt få tak i en ny. Kan dette gjøre så det kommer kvikksølv ut i huset? Prøvde og bruke den en stund etter uhellet også kom jeg plutselig på at det kanskje var giftig? Ble litt bekymret siden vi har en liten gutt i huset på 11mnd. Nå står pcen ute og jeg har luftet men ikke før ca 20min etter den sprakk. Den fikk en sprekk på halve venstre side. Jeg regner med at lcd innholder kvikksølv? Hvordan kan dette komme ut i rommet og hvordan kan jeg finne ut om det har skjedd eller ikke? Er det feks 100 ampuller med kvikksølv eller kun et rør inni skjermen? Takker for svar Lenke til kommentar
vitty Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Så vidt jerg vet er det kun kvikkølv i bakgrunnsbelysningen og ikke i selve panelet, så jeg kan ikke se at det skal utgjøre noe problem, spesiaelt med tank på at det er så små mengder. 1 Lenke til kommentar
raym123 Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Skjønner. Trodde kansje var kvikksølv i hele displayet. kan det være noe mere i skjermen en feks et litt langt lysrør? Ville skjermen vært svart hvis det gikk hull på kvikksølvet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå