Gå til innhold

Nikon D5100 m/18-55mm VR objektiv til 2995,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UV filteret er etter min mening ikke særlig nødvendig. Jeg ville heller kostet på meg et ND-filter (Gråfilter) hvis du ønsker lange lukkertider i godt lys, og eller polfilter. Sistnevnte gjør deg ikke rusfri hvis du har alkoholproblemer, men fjerner reflekser i feks. vannflaten etc. samt øker fargemetningen i bildet.

Et stativ kan jo være greit og ha, samt kameraveske av noe slag som passer deg. :)

Lenke til kommentar

Da ble det til at jeg kjøpte det kameraet der, UV-filter og minnekort på 16gb.

Andre ting jeg kan trenge får jeg kjøpe etterhvert!

Noe mer jeg kan trenge sånn i startfasen?

Gatulerer med nytt kamera - det virker som en god deal - selv i disse turbulente kampanje/prispresser tider.

De fleste vil mene at UV-filter er unødvendig og at Elkjøps priser på "minne" er langt over støvelskaftet, men det er dine penger ;)

Lenke til kommentar

Takker :)

Ja, er klar over at jeg kunne fått minnekort billigere andre steder, men siden jeg fikk gratis frakt der osv. så kjøpte jeg med et der så får jeg kjøpe fler andre steder senere.

Stativ blir det og ettterhvert siden ejg har lyst til å prøve meg på noen hdr bilder.

Kommer nok til å ta mest bilder av landskap, hvilke objektiver passer best til slikt?

Lenke til kommentar

Kommer nok til å ta mest bilder av landskap, hvilke objektiver passer best til slikt?

Det kommer helt an på hvordan du selv definerer "landskap". ex. hvis du skal ha med en stor skog, i en fjellside, med en stor innsjø i forkant OG Rocky Mountains i horisonten - eller bare et mindre utsnitt av to trær - på kort eller lang avstand?

Lenke til kommentar

Som flageborg sier så kommer dte helt ann på hvor nær du er landskapet du vil ha med på bildet. Er du feks. på trollstigen og skal ta bilde av innsjøen på toppen der, mens du står 10 meter unan den, så er en vidvinkel/supervidvinkel god å ha.

Skal du feks. ta bilder av vann og landskap lenger bort vil jeg ikke annbefale en såkalt supervidvinkel eller vidvinkel i det hele tatt.

Generelt sett vil jeg annbefale en brannvidde ala 70-200mm til landskap/natur, så sant ikke landskapet befinner seg veldig tett innpå deg.

Har selv tatt mange landskapsbilder med 70-200mm (på fullframe) og det er det objektivet jeg bruker absolutt mest til nettopp slike bilder.

Lenke til kommentar

Egentlig kommer det nok til å bli bilder som ligner alle de der, så må nok skaffe meg flere linser med tiden!

Blir noen turer i fjellet til sommeren igjen, så da håper jeg på å ha en del utstyr så jeg får tatt noen bilder fjell og natur.

Trivelig å se at dere virkelig vil hjelpe til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...