Gå til innhold

Hjelp til gamer pc. Maks 20 000 kr.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes komplett sine tilbud er veldig dårlige når man kommer over 10-12k. Ser ut som at de bare velger det dyreste de finner og kaller det Komplett Gamer Extreme eller noe i den duren. Hvis du skal har ferdigbygget, så er den som Athey linket til veldig bra for det budsjettet.

Men jeg anbefaler å prøve å bygge selv. Det er morsomt og lærerikt, og er veldig praktisk å kunne litt når PC-en etter hvert trenger en oppgradering :) Det finnes mange guider rundt omkring om hvordan du bygger PC, og hvis du lurer på noe, så er det bare å spørre her. Vi er bare glade for å hjelpe til ;)

Lenke til kommentar

Hei, eg anbefalar å bygga ein sjølv!

Då eg bygde min fyrste pc, så hadde eg ikkje peiling heller, men det gjekk fin fint det, alt fungerte bra, utanom PÅ knappen :D (men fann ut problemet)

Sparte mykje på dette... ang. skjerm, så verkar BENQ sine 24" heilt greit eigentleg...

Denne er jo spesialisert for gaming... men eg klarar meg heilt fint med denne til gaming.

I tillegg så får eg snart denne i posten... får sjå om den egnar seg heilt greit til gaming, då eg ofte sit eindel meter ifrå skjermen... ellers kjem eg berre til å bruka BENQ'en..

Edit: Lurt å velge eit kabinett med god plass til rydding av kablar, då det er veldig kjekt å ha det ryddig inni kabinettet... Sjølv gjorde eg eit dårleg kjøp av kabinett, då mitt har veldig dårlig plass til rydding, + det er raudt lys ved kvar vifte, som ikkje er mogleg å slå av, det kan væra utruleg irriterande til tider.

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Hva med noe sånt?

http://oi45.tinypic.com/358ay6a.jpg

Her har du et stort kabinett med god plass til bygging og med gode muligheter for oppgradering senere. Er kanskje ikke nødvendig med et såpass dyrt kabinett, men siden du har budsjett på 20k tenkte jeg det gikk bra. Kan evt. finne et annet hvis du har lyst :)

3TB HDD til lagring av filmer og bilder og slikt, og en SSD på 256GB til operativsystem og spill og programmer.

CPU-en er en i5-3570k. Dette er en veldig bra CPU som gir mye kraft for pengene, og kan enkelt overklokkes 30% (og vel så det) med bra kjøling. Apropos kjøling, så har jeg valgt en Corsair H100. Dette er den beste vannkjølingen som finnes på markedet med mindre du kjører custom loop, men det krever en del erfaring.

Til skjermkort har jeg valgt 2x 7970. Det er noe av det beste du får tak i med tanke på grafikkytelse i 3D-spill.

16GB RAM, og et Asus P8Z77-V Pro hovedkort, ikke så mye mer å si om det. Strømforsyningen er en HX1050, noe som egentlig er litt overkill. Men som jeg alltid sier til folk som bygger PC, så er ikke strømforsyningen der man bør prøve å spare penger. Kjøper du en god strømforsyning med en gang, så kan den holde et tiår.

EDIT: Glemte helt skjerm :p Anbefaler på det sterkeste XL2420T. Da blir det litt over budsjettet, men du kan sikkert skru ned på et par ting. Kan oppdatere listen når jeg kommer tilbake fra trening.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Virker bra det er :) Men tenkte på 20 000 med skjerm, tastatur og mus :) Åssn side var det du hadde funnet alle delene på :)??

Men må vel kjøpe windows eller er det med?

Siden er dustinhome.no. Billige produkter og billig frakt, og har så langt hatt veldig god erfaring med kundeservice der.

Hva med dette oppsettet da? Nå har jeg skrudd ned litt på lagringsplass og PSU, og byttet til et billigere kabinett (har det samme kabinettet selv, og er veldig fornøyd :) ). Har lagt på skjerm og operativsystem, og prisen faller på 18 500, så har du 1500 til å finne mus og tastatur selv.

post-211104-0-81105900-1347904839_thumb.png

Lenke til kommentar

Takk for tips og gode råd :) Med di komponentene du har linka til kan eg vel kjøre alle spill på full ytelse utn problem? Den holder vel en stund før eg må oppgradere den :)?

Men er windows med?

Windows 7 ligger med på listen til moby_duck ja.Og ja, den pcen kan kjøre en god stund før den på noen måte er utdatert. Du får også kjørt 7970 i cf.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Det bør nevnes at disse DirectCU II kortene er 3-slot kort, slik at det blir rimelig trangt for og si det mildt.

Det skal da ikke være noe problem? Hvor er det du mener det blir trangt? Kabinettet har 8 PCI-slots, og det er plass til 2x 3.0 skjermkort på HK.

Det er fordi det "kun" er 2 slots mellom pci_e slottene hvor kortene skal i. Så kortene vil ligge oppå hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...