Bjohus84 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Noen som har noe erfaring med denne? Komplett Xtreme i60. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10697 Eller har tips til tilsvarende ? Mvh Bjørnar Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Du kan i hvert fall spare rundt 3000 om du bygger selv, om det er et alternativ? Lenke til kommentar
Bjohus84 Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Tja, har ikkje greie på sånt. Men har tenkt på det. Kan eg klare det utn erfaring? Lenke til kommentar
Athey Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Her får du ferdigbygget maskin med SSD og GTX 680 SLI for rett over 15k. http://cdon.no/elektronikk/thor_alda_-_intel_i7-3770k_-_16gb_-_120gb_ssd_%26_2tb__-_2x_nvidia_gtx680_-_w7hp-21089263 Lenke til kommentar
Kjøkkenbenk Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hadde valgt maskina som Athey linka til vist jeg ikke skulle ha bygget selv. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Synes komplett sine tilbud er veldig dårlige når man kommer over 10-12k. Ser ut som at de bare velger det dyreste de finner og kaller det Komplett Gamer Extreme eller noe i den duren. Hvis du skal har ferdigbygget, så er den som Athey linket til veldig bra for det budsjettet. Men jeg anbefaler å prøve å bygge selv. Det er morsomt og lærerikt, og er veldig praktisk å kunne litt når PC-en etter hvert trenger en oppgradering Det finnes mange guider rundt omkring om hvordan du bygger PC, og hvis du lurer på noe, så er det bare å spørre her. Vi er bare glade for å hjelpe til Lenke til kommentar
Bjohus84 Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Takk for gode råd Får kanskje prøve selvbygg da Noen som har noen linker til anbefallte deler og hva eg trenger? Skjermen har vel endel og si for spillopplevelsen vil eg tro, tips til god skjerm mottas med takk Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Hei, eg anbefalar å bygga ein sjølv! Då eg bygde min fyrste pc, så hadde eg ikkje peiling heller, men det gjekk fin fint det, alt fungerte bra, utanom PÅ knappen (men fann ut problemet) Sparte mykje på dette... ang. skjerm, så verkar BENQ sine 24" heilt greit eigentleg... Denne er jo spesialisert for gaming... men eg klarar meg heilt fint med denne til gaming. I tillegg så får eg snart denne i posten... får sjå om den egnar seg heilt greit til gaming, då eg ofte sit eindel meter ifrå skjermen... ellers kjem eg berre til å bruka BENQ'en.. Edit: Lurt å velge eit kabinett med god plass til rydding av kablar, då det er veldig kjekt å ha det ryddig inni kabinettet... Sjølv gjorde eg eit dårleg kjøp av kabinett, då mitt har veldig dårlig plass til rydding, + det er raudt lys ved kvar vifte, som ikkje er mogleg å slå av, det kan væra utruleg irriterande til tider. Endret 17. september 2012 av WhatWorld Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Hva med noe sånt? http://oi45.tinypic.com/358ay6a.jpg Her har du et stort kabinett med god plass til bygging og med gode muligheter for oppgradering senere. Er kanskje ikke nødvendig med et såpass dyrt kabinett, men siden du har budsjett på 20k tenkte jeg det gikk bra. Kan evt. finne et annet hvis du har lyst 3TB HDD til lagring av filmer og bilder og slikt, og en SSD på 256GB til operativsystem og spill og programmer. CPU-en er en i5-3570k. Dette er en veldig bra CPU som gir mye kraft for pengene, og kan enkelt overklokkes 30% (og vel så det) med bra kjøling. Apropos kjøling, så har jeg valgt en Corsair H100. Dette er den beste vannkjølingen som finnes på markedet med mindre du kjører custom loop, men det krever en del erfaring. Til skjermkort har jeg valgt 2x 7970. Det er noe av det beste du får tak i med tanke på grafikkytelse i 3D-spill. 16GB RAM, og et Asus P8Z77-V Pro hovedkort, ikke så mye mer å si om det. Strømforsyningen er en HX1050, noe som egentlig er litt overkill. Men som jeg alltid sier til folk som bygger PC, så er ikke strømforsyningen der man bør prøve å spare penger. Kjøper du en god strømforsyning med en gang, så kan den holde et tiår. EDIT: Glemte helt skjerm Anbefaler på det sterkeste XL2420T. Da blir det litt over budsjettet, men du kan sikkert skru ned på et par ting. Kan oppdatere listen når jeg kommer tilbake fra trening. Endret 17. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Bjohus84 Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Virker bra det er Men tenkte på 20 000 med skjerm, tastatur og mus Åssn side var det du hadde funnet alle delene på ?? Men må vel kjøpe windows eller er det med? Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Her får du ferdigbygget maskin med SSD og GTX 680 SLI for rett over 15k. http://cdon.no/elekt...-_w7hp-21089263 hva skal man med 16G ram, for mye, men ser ganske bra ut den! Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Virker bra det er Men tenkte på 20 000 med skjerm, tastatur og mus Åssn side var det du hadde funnet alle delene på ?? Men må vel kjøpe windows eller er det med? Det så ut som dustinhome.no Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Virker bra det er Men tenkte på 20 000 med skjerm, tastatur og mus Åssn side var det du hadde funnet alle delene på ?? Men må vel kjøpe windows eller er det med? Siden er dustinhome.no. Billige produkter og billig frakt, og har så langt hatt veldig god erfaring med kundeservice der. Hva med dette oppsettet da? Nå har jeg skrudd ned litt på lagringsplass og PSU, og byttet til et billigere kabinett (har det samme kabinettet selv, og er veldig fornøyd ). Har lagt på skjerm og operativsystem, og prisen faller på 18 500, så har du 1500 til å finne mus og tastatur selv. Lenke til kommentar
ergierwgin Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Har akkurat bestilt Corsair carbide 500r, syns det er et dritt fint kabinett. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 for en gaming mus anbefaler jeg sterkt en Logitech g9x, super mus og jeg har aldri hatt noen problemer med min. Lenke til kommentar
Bjohus84 Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Takk for tips og gode råd Med di komponentene du har linka til kan eg vel kjøre alle spill på full ytelse utn problem? Den holder vel en stund før eg må oppgradere den ? Men er windows med? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Takk for tips og gode råd Med di komponentene du har linka til kan eg vel kjøre alle spill på full ytelse utn problem? Den holder vel en stund før eg må oppgradere den ? Men er windows med? Windows 7 ligger med på listen til moby_duck ja.Og ja, den pcen kan kjøre en god stund før den på noen måte er utdatert. Du får også kjørt 7970 i cf. Endret 17. september 2012 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det bør nevnes at disse DirectCU II kortene er 3-slot kort, slik at det blir rimelig trangt for og si det mildt. 1 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det bør nevnes at disse DirectCU II kortene er 3-slot kort, slik at det blir rimelig trangt for og si det mildt. Det skal da ikke være noe problem? Hvor er det du mener det blir trangt? Kabinettet har 8 PCI-slots, og det er plass til 2x 3.0 skjermkort på HK. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det bør nevnes at disse DirectCU II kortene er 3-slot kort, slik at det blir rimelig trangt for og si det mildt. Det skal da ikke være noe problem? Hvor er det du mener det blir trangt? Kabinettet har 8 PCI-slots, og det er plass til 2x 3.0 skjermkort på HK. Det er fordi det "kun" er 2 slots mellom pci_e slottene hvor kortene skal i. Så kortene vil ligge oppå hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå