snillekim Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Men om NRK i fremtiden ikke får lisenspenger lenger, så er det mulig staten likevel kommer til å kreve lisens. Penger som da går rett til statskassen. Man vet aldri. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Men om NRK i fremtiden ikke får lisenspenger lenger, så er det mulig staten likevel kommer til å kreve lisens. Penger som da går rett til statskassen. Man vet aldri. Heller litt ekstra til statskassa enn rett til NRK. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Helt enig . Men har der fått med dere dette ? Her må kommunen spare penger. da fjerner de alle kanalene unntatt NRK sine . Er det slik man skal behandle eldre mennesker ? Skulle ikke undre meg om både bokommunen og de aldre må betale hver sin lisens på dette 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Gamlinger ser ikke på noe annet enn NRK, så jeg tror ikke savnet etter å se på Mtv eller andre fillekanaler vil være så stort. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Gamlinger ser ikke på noe annet enn NRK, så jeg tror ikke savnet etter å se på Mtv eller andre fillekanaler vil være så stort. Man har da mange andre. TvNorge, TV2, Animal planet og National Geofraphic så jeg vil jeg men at mange gamlinger er interessert i disse kanalene . Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Er det riktig at NRK kan sjekke med systemene til kabel-tv selskapene om en person har brukt TV eller er det bare kundelister de kan få? Postet av anonym: 6d8b9abba8ef67e2e8eed08d99efc006 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Vil NRK godta at man slipper lisens, om man har solgt TV'n, fjernet tuneren og flyttet ut av Norge ? Dvs ikke har adresse i Norge lenger ... Postet av anonym: 56d794a99cd2e62f8d62dbc8084aba26 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ja til alle tre, men de vil nok kreve dokumentasjon fra autorisert verksted hvis du melder fra at du har fjernet tuneren. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Gamlinger ser ikke på noe annet enn NRK, så jeg tror ikke savnet etter å se på Mtv eller andre fillekanaler vil være så stort. Nåja, bestefar satt nå klistret til Discovery på sine siste dager (dette var på den tiden Discovery fortsatt sendte ordentlige dokumentarer, ikke bare den blandingen av reality-søppel, dokusåper og barne-TV de sender nå). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Om NRK da kan få informasjon om en person har brukt kabel-tv (altså få bekreftet at en person har sett på TV en eller annen dag eller over en periode), hvor langt tilbake kan de da få sjekket? Personvernloven sier vel at informasjon skal slettes etter tre mnd. Postet av anonym: 6d8b9abba8ef67e2e8eed08d99efc006 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg kjøpte TV for første gang, i 1997.. Så i 1999, fikk jeg giro på TV-lisens.. Med tilbakevirkende kraft. Dvs, 1999, 1998 og for halve 1997... Det var moro !!! Postet av anonym: 56d794a99cd2e62f8d62dbc8084aba26 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det hadde jeg nektet å betale med mindre de absolutt kan bevise at du har eid TV-en selv. Man skal ikke få lisens bare av å kjøpe TV i gave til noen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det hadde jeg nektet å betale med mindre de absolutt kan bevise at du har eid TV-en selv. Man skal ikke få lisens bare av å kjøpe TV i gave til noen. Jo, hvis du har registrert tv'en i ditt navn skal du det. Du skal tenke nøye gjennom hvem sitt navn som blir registrert, enten det er tv, bil eller hus! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Vanligvis når man sender en e-post til et seriøst firma, så får man svar innen 24 timer. Har sjelden opplevd at det har tatt mer enn det. I verste fall snakker vi 48 timer. Jeg sendte NRK lisensavdelingen en e-post på søndag kveld, og etter fire dager har jeg kun fått autosvar om at de har mottatt min henvendelse. Har forståelse for at det er større pågang i disse tider når det er sendt ut lisens, men andre firma har også perioder med ekstrem pågang, og det løser man ved å ha ekstrahjelper. Tviler på at det å ringe hjelper mye, for er det like mye pågang der som det tilsynelatende er på e-post, så blir jeg vel sittende et par timer, og det gidder jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Vanligvis når man sender en e-post til et seriøst firma, så får man svar innen 24 timer. Har sjelden opplevd at det har tatt mer enn det. I verste fall snakker vi 48 timer. Du må belage deg på å vente mange måneder på svar. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Ikke betal før du får svar. hvis de sender deg en nye regning be dem vente med begrunnelse at saken er under tvist. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Ikke betal før du får svar. hvis de sender deg en nye regning be dem vente med begrunnelse at saken er under tvist. Det er for å si opp lisensen til min døde bestemor, og samtidig spørre om vi kan slippe å betale regningen for perioden som nettopp har begynt (hun fikk aldri benyttet den da hun var veldig syk på det siste uansett). I telefonen fikk min far høre at det skulle gå bra, men vi måtte sende skriftlig oppsigelse på e-post og å be om å få slippe å betale for inneværende periode måtte de også ha skriftlig. F*** ta dem om de ilegger oss gebyr fordi de svarer etter forfallsdato. 2 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Hei! I dag kjøpte jeg en TV som skal være en gave til min far. Den ble kjøpt fra komplett. Jeg har akkurat flyttet hjemmefra, og jeg vil snart få lisensgiro i posten, siden tven ble kjøpt av meg og sendt til meg. Er det bare å sende en epost til NRK om at tven ikke er min, men min fars, og dermed slipper jeg å betale for lisensavgift? Fins det noen standardskjemaer på dette? Eller er det nok å sende en epost? Jeg kommer ikke til å betale lisens på et apparat som er min far sitt. EDIT: For å gjøre det helt klart, så er dette et apparat som min far skal ha, og jeg skal ikke bruke det hos meg. Det skal stå hjemme hos ham. Endret 28. februar 2012 av Arne Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Spørsmålet er vel og: Har du tv selv? Jeg regner med at du ikke har det, og derfor skal du heller ikke betale lisens. Du kan jo ta kontakt med komplett og. Hvis de ikke alt har gitt beskjed til lisensavdelingen, så kan de endre det der. Men det er bare å ta kontakt med NRK direkte og, men det er ikke sikkert de har fått beskjed ennå. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Nei, jeg har ikke TV selv. Ble nesten litt fra meg av panikk i dag da jeg innså at jeg hadde bestilt TVen i mitt navn når det ikke var jeg som skulle ha den. Ringte komplett kundeservice, og han sa jeg bare skulle snakke med NRK. Jeg har nå sendt en epost til komplett for å høre om når de sender inn informasjon til NRK. Håper ikke jeg har blitt fanget i NRK-nettet nå. Har hørt skrekkhistorier om det før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå