Gjest medlem-1432 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg har altid sneket meg unna med god samvittighet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 *snip* NRK er en allmenkringkaster så kanalen(e) er nok noe vi må leve med uansett hvor man vil eller ikke de fleste land har et mediehus som dekker denne funksjonen så det er ikke et særnorsk begrep eller institusjon. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om jeg flytter da, og tar TV'n med meg, må jeg enda betale? Alt jeg kommer til å bruke den til er Xbox 360/PS3. Lenke til kommentar
mikaelvr Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Var det derfor jeg måtte oppgi person informasjon da jeg kjøpte tv. som om jeg ikke har lite penger fra før av må jeg betale 2500 for å se på nrk. å gud bedre... merker jeg blir deppa. Når får jeg den regningen noen som vet? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om man ikke betaler regninga, hva er konsekvens? At de fjerner signalet til NRK? Lenke til kommentar
mikaelvr Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 det ble forklart litt lenger opp her. Du kommer deg ikke unna for å si det sånn -_- Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Om man ikke betaler regninga, hva er konsekvens? da sendes det til Statens innkrevingssentral som krever inn pengene på vegne av NRK. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om jeg flytter da, og tar TV'n med meg, må jeg enda betale? Alt jeg kommer til å bruke den til er Xbox 360/PS3. Hvis TV'en ikke er registert på deg, og du ikke melder fra til NRK, så er det de som TV'en er registert på som fortsetter å betale. Dog kan det være du får kontrollør på døren. Hvis du kun bruker TV'en som monitor er det mulig å sende mail til lisensavd. og informere om at mottakeren ikke lenger er i bruk, og at NRK kan besørge plombering hvis de ønsker det. Jeg gjorde dette Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Om jeg flytter da, og tar TV'n med meg, må jeg enda betale? Alt jeg kommer til å bruke den til er Xbox 360/PS3. Du må fortsatt betale ja. Er det ikke til og med 2 ganger i året man må betale denne avgiften? NRK finner deg hehe Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg fikk tak i sånn skjema fra NRK siden hvor jeg skrev at jeg hadde solgt TVen til fattern. Skrev det på PCen, og man skulle ha underskrift til kjøperen og selv om jeg bare skrev navnet til pappa på PCen så slapp jeg unna. TVen solgte jeg selvfølgelig ikke. Men har ikke betalt på over et år. ^^ Neste gang jeg kjøper meg en TV, skal jeg kjøpe på pappa sitt navn iallefall, for faen så sure penger dette er. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ser at NRK hadde hatt god bruk for Datalagringsdirektivet basert på innleggene i denne tråden... 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 er det nå jeg skal komme med en spøk om at alt av ip-adresser allerede er overlevrt til NRK? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Om man ikke betaler regninga, hva er konsekvens? At de fjerner signalet til NRK? inkassogebyrer+ 1500 kroner i utleggsforretning + at 2500 i lisens trekkes fra lønn. Eventuelt tvangssalg av bil som koster 10 000 i gebyr! Det er en vanvittig mølle som driter i konsekvensene for deg som privatperson, uansett beløpets ganske lave verdi. er det nå jeg skal komme med en spøk om at alt av ip-adresser allerede er overlevrt til NRK? Hmmm......? Ja, det er vel feil tidspunkt. Men det kommer sikkert. Og snart borrer lisensstyrkene seg gjennom taket i rene "1984" stil og putter folk i sekker som kastet inn i en Lisens-SWAT bil. ### dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 4. januar 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Tror jeg selger TV'n, og kjøper ikke-TV-skjerm senere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ser at NRK hadde hatt god bruk for Datalagringsdirektivet basert på innleggene i denne tråden... De hadde nok hatt bedre bruk for et oppførselsdirektiv, mer hårreisende oppførsel enn fra lisensavdelingen til NRK har jeg ikke møtt noengang, hverken hos private eller offentlige instanser. AtW Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 kontrollørene til NRK oppfører seg nesten som det er en mafia-bedrift. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 er det ikke snakk om at kontrolørene egentlig kun er dusørjegere? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 er det ikke snakk om at kontrolørene egentlig kun er dusørjegere? Joda. De hentes nok inn fra adecco eller en av disse byråene og er desperate etter jobb og nye oppdrag. De går over lik for å presse seg inn hos deg og avsløre TVen du har. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 kontrollørene til NRK oppfører seg nesten som det er en mafia-bedrift. Er det ikke en mafia bedrift da? Like hyggelige som de ansatte hos statens vegvesen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er ikke alt som er blir sagt de siste siden som var helt riktig . uansett så er det holdningen fra regjeringen som er gal . På papiret hetter det at NRK er en almen kringkaster som noen må betale for bare fordi de eier en eller flere TVer. Det heter også at lisensen skal dekke NRK sine kostnader. Så langt er det greiet. Det dumme er at man også kan se enkelte av NRK sine programmer på Internett uten å betale. Tar man til betraktning at det er staten sin oppgave å holde hjulene til NRK igang så er det lit merkelig at de først krever en avgift som de så gir bort til NRK . Når det egentlig er snakk om felles utgifter. En faktor at at man kan kjøp tv apparater som koster mindre en lisensen ( hvertfall når man fordeler det over noen få år). ser man lit på siden her så kan man på en måte si at staten nekter folk å se på f.eks Discovery uten også måtte betale for NRK sine 3 tv kanaler Radiokanalene er gratis. Nå er det vel også noe som sire at NRK skal være dekke hendelsene ute i distriktene. For min del så får jeg mye mer ut av nyhetene fra andre kanaler. En uheldig konsekvens er at NRK konkurrer direkte mot andre kanaler , noe som fører til at man må ofre noe ( enten NRK eller TV2) . NRK betaler man jo for så hvis man vil ha litt igjen for pengene så velger man NRK eller ? Når det tidligere i tråden er påstått at ikke alle lisenspengen går til NRK så har jeg begynt å tro på det . Da er definitivt lisensen for høy. Det store spørsmålet blir : hvorfor skal pengene til driften av NRK på død og liv taes inne som en ekstra avgift ? Det er ingen andre kjente mediaselskap krever så mye penger for å gi litt tilbake. Alle de andre gir mere igjen for pengene , det er heler ikke tvang. NRK :ca 170 kr pr måned ( 3/4 (hvis NRK super definere som egen kanal ) tv kanaler , en rekke radiokanaler ) TV2 : inngår som en av mange kanaler i en kanalpakke. hos Riks tv frittvalg pakken koster TV2 HD 40 kr eller 80 kr for alle TV2 sine 4 kanaler Abonnement må man også ha , men det gjelder alle kanalene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå