Zeph Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Å plugge TV-en er for så vidt ikkje noko stor sak, det meste i dag går uansett innom ein dekoder. Trur ikkje dei pluggar apparater så ofte heller. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Når man kjøper en ny tv hos en forretning, gir dem da navnet ditt til lisensavdelingen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Når man kjøper en ny tv hos en forretning, gir dem da navnet ditt til lisensavdelingen? ja, det er de pålagt å gjøre. det som er litt ironisk er at det ikke er meldeplikt på feks tunere til datamaskiner selv om det er lisens på disse. Kjøper du en tuner hos komplett og ser på tv på datamaskinen din (eller en annen monitor) er det opp til din egen ærlighet å si fra til NRK at du kan se på tv men hvis du kjøper en tv hos Elkjøp sier Elkjøp ifra til NRK at du har kjøpt tv. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Når elkjøp ber om navnet ditt så oppgir du bare navnet til en som allerede har nrk lisens. Men det hjelper lite for før eller siden kommer nrk på døra di Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvordan blir det hvis tvn f.eks må på reperasjon, så har du oppgitt feil navn og addresse? Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvordan blir det hvis tvn f.eks må på reperasjon, så har du oppgitt feil navn og addresse? Bare og sende den inn til reperasjon det. Setter den tross alt i navnet til noen jeg kjenner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Når elkjøp ber om navnet ditt så oppgir du bare navnet til en som allerede har nrk lisens. Men det hjelper lite for før eller siden kommer nrk på døra di Så sant du slepp dei inn døra sjølvsagt. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Major: Ja, det er en luksusavgift. Vil du ikke ha den luksusen å se på TV, ja da får du gi bort TVen. Smålig å gjøre seg til kriminell for 2800. Ja også kan jeg jo like gjerne selge bilen før årsavgifta kommer.. Neida men betale nesten 3000kroner fordi jeg eier en tv er noe tullball, eller da skulle jeg ihvertfall sluppet og betale get for dekoder og kanaler Du kan vel heller se det på den måten at det er smålig av GET, Viasat, Canal Digital, RiksTV osv. å ta seg betalt for utstyret samt kanalpakkene når en film på 2 timer utvides med 45min. reklamepauser de tjener titalls millioner på. NRK på sin side har ikke en eneste reklamepause i løpet av hele året, hverken på TV, radio eller nett. Så hvis det er noen som driver med 'svindel' så er det i alle fall ikke NRK. Vel som noen nevnte tidligere så har de sponsorere som de tjener en del på. Det som også er irriterende, og som jeg vet at en del andre har klaget på er at nå som Nrk har fått flere kanaler har de faktisk ganske mye reklame for egne programmer og kanelene på tvers. Synes ikke Nrk er så speider gutt som du skal ha det til. Sier ikke at de andre kanelene er bedre heller, men merker jeg blir veldig kvalm over måten Nrk utnytter tv makede på. Money, money, money! 1 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvem er med på å DDoS'e NRK's nettside i protest? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Major: Ja, det er en luksusavgift. Vil du ikke ha den luksusen å se på TV, ja da får du gi bort TVen. Smålig å gjøre seg til kriminell for 2800. Ja også kan jeg jo like gjerne selge bilen før årsavgifta kommer.. Neida men betale nesten 3000kroner fordi jeg eier en tv er noe tullball, eller da skulle jeg ihvertfall sluppet og betale get for dekoder og kanaler Du kan vel heller se det på den måten at det er smålig av GET, Viasat, Canal Digital, RiksTV osv. å ta seg betalt for utstyret samt kanalpakkene når en film på 2 timer utvides med 45min. reklamepauser de tjener titalls millioner på. NRK på sin side har ikke en eneste reklamepause i løpet av hele året, hverken på TV, radio eller nett. Så hvis det er noen som driver med 'svindel' så er det i alle fall ikke NRK. Nei det er faktisk smålig av nrk eller Altså staten og kreve denne summen bare fordi du ser på tv. Som sakt det er kun en luksus avgift. Get, canal digital tar betalt for sine kanaler. Mens 2800kroner går kun til nrk? Altså en kanal? Det er ihvertfall slik du får det til og virke og jeg synes ikke det virker noe særlig lurt og betale 2800kroner for en kanal jeg aldri ser på NRK har da ikke bare èn kanal? Hvis du er så nedsnødd at du ikke vet at NRK består av flere kanaler både på tv, nett og ikke minst radio, så får du ta deg en tur innom nrk.no Uansett hvor mye du måtte grine og bære deg over dette, kringkastingsavgiften er der og det vil den nok fortsette med å være i årevis framover. Liker du det ikke, får du slutte å se på tv. Eventuelt kan du jo flytte til eks. Jemen eller noe i den duren, for kringkastingsavgift er ikke noe spesielt med Norge. De fleste europeiske land har det, og den er ikke spesielt høy i Norge i forhold til andre land heller. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvem er med på å DDoS'e NRK's nettside i protest? Nei. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Major: Ja, det er en luksusavgift. Vil du ikke ha den luksusen å se på TV, ja da får du gi bort TVen. Smålig å gjøre seg til kriminell for 2800. Ja også kan jeg jo like gjerne selge bilen før årsavgifta kommer.. Neida men betale nesten 3000kroner fordi jeg eier en tv er noe tullball, eller da skulle jeg ihvertfall sluppet og betale get for dekoder og kanaler Du kan vel heller se det på den måten at det er smålig av GET, Viasat, Canal Digital, RiksTV osv. å ta seg betalt for utstyret samt kanalpakkene når en film på 2 timer utvides med 45min. reklamepauser de tjener titalls millioner på. NRK på sin side har ikke en eneste reklamepause i løpet av hele året, hverken på TV, radio eller nett. Så hvis det er noen som driver med 'svindel' så er det i alle fall ikke NRK. Vel som noen nevnte tidligere så har de sponsorere som de tjener en del på. Det som også er irriterende, og som jeg vet at en del andre har klaget på er at nå som Nrk har fått flere kanaler har de faktisk ganske mye reklame for egne programmer og kanelene på tvers. Synes ikke Nrk er så speider gutt som du skal ha det til. Sier ikke at de andre kanelene er bedre heller, men merker jeg blir veldig kvalm over måten Nrk utnytter tv makede på. Money, money, money! Og hvilke programmer er sponset? Jo, det er sportsarrangementer eller andre større produksjoner. Reglene her er imidlertid klinkende klare hvor det er maksimalt lov med 10sek. visning av sponsoren, eller maksimalt 30sek. for flere sponsorer og kun ved intro og avslutning av programmet. Dette er noe helt annet og kan ikke sammenlignes med den ekstra timen som eks. TV3 legger til ved visning av filmer. Og reklame for egne programmer tjener de jo såklart ingenting på, det skjønner da vel alle... Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Så klart tjener de på reklame for egne programmer. Igjen jeg skjønner jo at f.eks tvnorge tjener mye mer enn Nrk med reklamen, gir dette Nrk rett til å styre på som de vil og kreve penger av oss? Opp til hver enkel i guess. Jeg hater ikke Nrk, synes de har et par greie programmer i blant, men det betyr ikke at de er den snilleste Engelen på himmelen. Noen ganger har de jo nærmeste latterlige mange sponsorer også som de flasher foran trynet ditt så ofte som mulig. Ærlig talt så hadde jeg klart meg viss Nrk hadde hatt reklame sånn som tv2 og tvnorge. Grunnen til at viasat og tv3 blant annet kan ha så mye reklame er at kanelene befinner seg i utlandet elns. så de følger andre reklame regler. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 NRK er som uhelbredelig kreft. Du blir ikke kvitt det uten å kappe bort din "syke" TV. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvem er med på å DDoS'e NRK's nettside i protest? Nei. Jeg spurte "Hvem er med", ikke "Er du med". "Nei." er ikke noe svar. "Ikke jeg" derimot, hadde funka. Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Major: Ja, det er en luksusavgift. Vil du ikke ha den luksusen å se på TV, ja da får du gi bort TVen. Smålig å gjøre seg til kriminell for 2800. Ja også kan jeg jo like gjerne selge bilen før årsavgifta kommer.. Neida men betale nesten 3000kroner fordi jeg eier en tv er noe tullball, eller da skulle jeg ihvertfall sluppet og betale get for dekoder og kanaler Du kan vel heller se det på den måten at det er smålig av GET, Viasat, Canal Digital, RiksTV osv. å ta seg betalt for utstyret samt kanalpakkene når en film på 2 timer utvides med 45min. reklamepauser de tjener titalls millioner på. NRK på sin side har ikke en eneste reklamepause i løpet av hele året, hverken på TV, radio eller nett. Så hvis det er noen som driver med 'svindel' så er det i alle fall ikke NRK. Nei det er faktisk smålig av nrk eller Altså staten og kreve denne summen bare fordi du ser på tv. Som sakt det er kun en luksus avgift. Get, canal digital tar betalt for sine kanaler. Mens 2800kroner går kun til nrk? Altså en kanal? Det er ihvertfall slik du får det til og virke og jeg synes ikke det virker noe særlig lurt og betale 2800kroner for en kanal jeg aldri ser på NRK har da ikke bare èn kanal? Hvis du er så nedsnødd at du ikke vet at NRK består av flere kanaler både på tv, nett og ikke minst radio, så får du ta deg en tur innom nrk.no Uansett hvor mye du måtte grine og bære deg over dette, kringkastingsavgiften er der og det vil den nok fortsette med å være i årevis framover. Liker du det ikke, får du slutte å se på tv. Eventuelt kan du jo flytte til eks. Jemen eller noe i den duren, for kringkastingsavgift er ikke noe spesielt med Norge. De fleste europeiske land har det, og den er ikke spesielt høy i Norge i forhold til andre land heller. Nei jeg er ikke så nesnødd at jeg ikke vet hvilke kanaler nrk består av men det hjelper ikke når jeg ikke ser på noen av de. For 2800kr har jeg rett til og grine og bære meg så mye jeg bare vill Så klart tjener de på reklame for egne programmer. Igjen jeg skjønner jo at f.eks tvnorge tjener mye mer enn Nrk med reklamen, gir dette Nrk rett til å styre på som de vil og kreve penger av oss? x2 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 NRK har da alltid reklamert på tvers av radio/NRK1/NRK2. At de prøver å flytte en del av ungdommen over på NRK3 er bare naturlig, selv om det kan ha visse demokratiske ulemper. En ting er at du heller vil se Dødelig Våpen 4 på TV Norge, greit det, men NRK har en så viktig demokratisk funksjon i vårt samfunn at de 2800 kronene er en liten pris å betale. Det eneste problemet jeg har med NRK er at det er en flat skatt. At alle må betale 2800 uavhengig av inntekt. Da skulle jeg heller sett det bakt inn i skatten slik at de som har minst hadde sluppet å måtte hoste opp 2800, som for en del mennesker er mye penger, mens de som har mye penger kunne betalt mer av kaka. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Blir du automatisk meldt inn til NRK når du flytter inn i et borettslag eller lignende, eller bare når du kjøper ny TV? Har ikke noe imot sendingene til NRK, men prinsippet om tvangsbetaling er latterlig. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 NRK har da alltid reklamert på tvers av radio/NRK1/NRK2. At de prøver å flytte en del av ungdommen over på NRK3 er bare naturlig, selv om det kan ha visse demokratiske ulemper. En ting er at du heller vil se Dødelig Våpen 4 på TV Norge, greit det, men NRK har en så viktig demokratisk funksjon i vårt samfunn at de 2800 kronene er en liten pris å betale. Det eneste problemet jeg har med NRK er at det er en flat skatt. At alle må betale 2800 uavhengig av inntekt. Da skulle jeg heller sett det bakt inn i skatten slik at de som har minst hadde sluppet å måtte hoste opp 2800, som for en del mennesker er mye penger, mens de som har mye penger kunne betalt mer av kaka. Jeg er sikkert stein dum, men hva faen har politikk med en jævla kanal å gjøre? Vi trenger ikke bruke den, men nå betale så den.. blir der? Om ingen hadde brydd seg om hva de viste, måtte vi allikevel beholde pga noe politikk-kødd? 2800 virker ***** mye for folk som gir faen i kanalen spør du meg.. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Du betaler ikke bare for NRK. Pengene går til sendestasjoner, distribueringsutstyr, inn i statskassen osv. Syns det er helt greit å betale penger, NRK har en viktig demokratisk verdi i Norge. Vil du ikke betale melder du fra at du ikke har TV, gjemmer den hos en kompis en stund og så henter du den når kontrollørene har vært innom. Men det er dårlig gjort mot alle oss andre som betaler å snike seg unna på den måten. 2500 kroner er ganske mye penger. Det er ikke den eneste avgiften. Men det gir vel dere ekstreme sosialdemokrater faen i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå