McLuddis Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg har gjort det uten noen problemer. Lagde konto på komplett i min mors navn med henne som fakturaadresse og meg som leveringsadresse. Funket fett Jeg spurte selvsagt henne om det var greit først. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det var det jeg gjorde. Men siden min Pappa bor langt borte fra meg. Så har komplett den muligheten at pakken kan taes ut av en annet postkontor (Nytt fra Posten). Men navnet mitt havnet på som KontaktPerson. Håper det går bra... Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Eksisteret dette registeret hvor NRK får opplysninger om kjøpere? Har kjøpt flere ting de siste årene som inngår i den lisenspliktige delen, men enda ingen lisens. Kanskje lisensmannen har vært her men blitt skremt av "inngang på eget ansvar" og "her vokter vi" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 det er ikke alt slikt utstyr det er meldeplikt på. det er sikkert kringkastingsavgift på det men du skal i utgangspunktet melde fra om at du kjøper mye av slikt utstyr selv. Lenke til kommentar
Okawari Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 er det mulig å kjøpe tv-skjermer uten tuner, eller eventuelt ta ut tuneren i min LCD tv? Sist jeg hørte om denne saken, må du få et elektronikkverksted til å gjøre dette for deg. De må dokumentere at de har plombert den. Det kommer jeg til å gjøre fra analognettet går ned. Ikke vits å betale for noe jeg ikke bruker\kan bruke. Idiotskap, spør du meg. De kunne godt kryptert alle kanaler. Og krevd lisens av de som vil se noe. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kom det ikke frem i en annen tråd at plombering kun gjalt for bedrifter? Nå vurderer også stortinget lisensen, særlig pga nrk's nettsider som innholder masse reklame. Mange programmer, særlig sporten innholder også snikreklame. På tide at nrk blir reklamefinansiert snart, så slipper folk lisensen. Lenke til kommentar
headsplitter Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 vurderer nå å kjøpe tv til dama på 19:P Hun bor sammen med meg i kjelleren til hennes foreldre og er lærling. verken meg eller hun er registrert i leiligheten. kan vi forvente oss lisens brev? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 det spørs vel litt om det er en egen boenhet eller en separat leilighet. det spørs også litt om dere forsørgere selv også. Lenke til kommentar
headsplitter Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 takker for svar. men hvor mange tv apperat kan en lisensbetaler ha? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 det må da være et ubegrenset antall. de prøvde å ta lisens på tve på mobiltelefoene men det gikk ikke gjenom slik jeg forstod. har ikke selv noe mobiltelefon med tv . Telenor prøvde en gang i tiden å få til en ekstra avgift på dataoverføring på internnett til tros for at man betalte for linjen, men det ble det heller ikke noe av. jeg tror det skal mye til for at det kan taes lisens for webtv hos nrk sin del. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hvis jeg ønsker meg en TV for film, serier og nett-TV. Finnes det noen måte jeg kan skaffe det på uten å trenge å betale lisens? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Du trenger da en TV uten tuner. Det finnes jo også monitorer som er såpass store og kan brukes til sitt bruk. Har du TV med tv-tuner, så er man pliktet til å betale lisens. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) lenger oppe i denne posten diskuteres hvorfor man må betale tv-lisensen . de fleste er uenige i prinsippene bak. det jeg lurer på hvorfor den må betales pr til sendt giro ( inluder efaktura og avtale giro )og ikke bare taes av felleskassen via den ordinære skatten ? for dem som bar kan betale pr giro (pappir) så er ddt også et miljøaspekt i dette det koster jo masse penger å sende ut alle disse regningene, - penger som ellers kunne brukes til å lage bedre programmer når folk betaler denne lisensen så burde de også ha rett til å bestemme hva slags programmer som NRK lager . noe som ikke er tilfelle i dag. ofte sendes det programmer som nesten ingen gidder å se på , men når de seder intressange prgramer så er det nesten bestandig når en av de andre kanalene også sender intresange programmer når likevel har andre tidspunkter som er bedre egnet. dette virker planlaget også Endret 3. mars 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Defineres alle TV-er som et "aparat med tv-tuner"? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Defineres alle TV-er som et "aparat med tv-tuner"? så lenge det er en tuner i dem så (hvis du kan dokumentere at tuneren er tatt ut slipper du lisens for tv'n) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Hva er en tuner? Er det noe spesielt som bare noen TV-er har? Eller har alle det? Det høres bare så sykt ut at man må betale NRK for å eie en TV, selv om man ikke har noen måte å få inn kanalen NRK på. Endret 3. mars 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva er en tuner? Er det noe spesielt som bare noen TV-er har? Eller har alle det? Det høres bare så sykt ut at man må betale NRK for å eie en TV, selv om man ikke har noen måte å få inn kanalen NRK på. tuneren er selve motakeren som også sitter i alle radione. så har man dekoderen som i seg selv også er en tuner. oppgaven er bare å dekode signalet slik at du kan ha nytte av det . før hadde alle tv-apparater kun inebygd anlog dekoder ( usikker på om de første gamle tv-ene hadde det ) men i dag skal det vis også ha kommet noen modeller med digital dekoder. problemet er at de vistnok kunn støtter rikstv. det idiotiske med dekodren ( ikke pvr) i dag er at man ikke kan programre den til å skifte kanelen automatisk eller at den ikke kan styres direkte av en ekstern tilkobling. de fleste dekoder også bare en kanl i slengen og da trenger men 2 stk får å gjøre et opptak tillegg. det er en dårlig løsning da fjernkontrollen som oftes styrer begge samtidig og du mister kontrollen over begge dekodrene det er en grunn til at pvr-en er kommet. da er det synd at det er så få som tilbyr det pr. dagens dato. det siste punktet går vel antgelig ut på at du har muligheten til å inn nrk med den dekoderen selv om du for øebliket fraskrevt muliheten. viste dere det at det er noen få som blir uten tv i 1-2 måneder til rikstv er skikelig utbygd . singnalene blir stengt av før utbygingen er fulført . det vår jo ikke det de ble lovet Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 http://www.aftenbladet.no/lokalt/article606478.ece Man må forsatt betale lisens for å ha tv, uansett om man ikke får inn signaler. Derfor ble det mange skuffede rogaleninger etter det analoget nettet ble frakoblet. Regelen om lisens er meget urettferdig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 hadde den situasjonen oppstått i annen samenhang så hadde det vært definert som svindel og tildels ran Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Blir nesten som å betale veiavgift, pga. at man går langs den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå