Gå til innhold

Ned i Vekt "Fort!"

Dando

Anbefalte innlegg

Gutt 17.

Jeg er lat, liker å late meg... MEN HATER Å VÆRE STOR.

Jeg er 1.85 høy, og veier 120KG nå, jeg gikk i sommer fra 126 - 115, men har nå lagt på meg igjen.

Er dritt lei den helvettes vekta, og vil ha den bort nå.

Hva jeg spiser om dagen:

Frokost - 2 Brødskiver eller Ostebriks som varmes i mikro.

Middag - Pappa lager maten, så spiser en porsjon av det han lager.

Kveldsmat: 2 Brødskiver. (For det meste Nugatti, ost, eller Kylling Postej som pålegg)

SKOLE: Blir ofte innom butikken. Energidrikk, skolebrød, boller osv.

Og selvfølgelig Godteri om jeg har, eller blir tilbydt.

Hva jeg gjør.

Mandag-fredag: Skole / Restaurant & Matfag, så for det meste hjem og slappe av. Spille med venner osv. (Elsker å game, er gamer, og ønsker ikke slutte med dette)

Helg: Game, hender er ute med venner, men oftest LAN og gaming, ikke mye aktivitet.

Kall det er kjedelig liv, men stor koser meg >.<

Er villig til å starte å trene, og kutte ut godterier, og diverse usunne greier.

Men hvor mye skal jeg trene? Hva skal jeg evt. spise? HVA skal jeg trene?

Det at jeg hater å være stor kan være feil, elsker mat, men får være en grense på størelsen værtfal.. Noen som har noen trenings tips å starte med?

Jeg vil værtfal ned til 99KG som mål, etter det vidre ned.

Men vil under de jævla 3 sifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. "Ned i Vekt "Fort!"" instillingen hjelper ikke. Det å gå ned i vekt tar tid og du må være tålmodig og selv disiplinert. Hvis du er flink med trening og kosthold(uten juksing) kan du gå ned 1kg+- i uka.

Kom deg på et treningssenter og få en trener til å sette opp treningsprogram til deg. Tren styrke og kondisjon 3 dager i uka. Dropp all drittmaten du spiser, erstatt brød til frokost med en skål havregryn og melk eller havregrøt(med minimalt med sukker). Til lunch kan du få stekt opp kylling eller lignende dagen før som du har med deg, eventuelt salat med tunfisk.Til middag kan du spise mindre karbohydrater(pasta, ris etc) og heller mer kjøtt og grønnsaker. Kveldsmat kan du spise det samme som til lunch eller frokost.

Nutrilett er waste og unødvendig. Alt du trenger å gjøre spise mindre, sunnere og begynne å trene.

Lenke til kommentar

Frokost: 1 Skål med havregryn.

Lunsj: Kylling eller Salat.

Middag: Kylling, ris, pasta? (fisk??)

Kvelds: Havregryn.

Trening: Gå 1 time tur 3-5 dager i uka (jogge litt nå og da)

Ville dette hjulpet litt? eller er dette alt for mye mat og dårlig trening?

Lenke til kommentar

Om det er for mye mat er vanskelig å si, du skriver ikke så mye om mengde.

Jeg ville uansett byttet litt av karbohydratene ut med proteiner. Sats på reint kjøtt, fisk og grønnsaker. Du kan selvfølgelig ha litt ris, pasta eller potet til, men ikke la det bli for mye. Det som også er veldig viktig er å passe på hva du drikker, det er veldig lett å drikke alt for mange kalorier. Sats på vann.

Du har selvfølgelig godt av å trene, men for å gå ned i vekt er kostholdet det viktigste.

Lenke til kommentar

Finnes det noen enkle, billig kjøtt produkter du kan anbefale til frokost da?

Eller middag, blir å betale for dette selv for stipendet, fattern gidder nok ikke betale ekstra for at jeg skal ned i vekt ^^

Endret av Dando
Lenke til kommentar

Hold deg til havregryn du. Havregryn inneholder protein og er en treg karbohydrat som ikke øker fettlagringen i kroppen(i motsetning til energidrikker og annen mat som inneholder sukker). Til lunch/middag kan du spise 50g karbohydrater(en sleiv ris for eksempel). Til kvelds kan du spise 1/2 til 1 skål(ikke alt for store skåler) havregryn/grøt eller lignende.

Kombinerer du dette med 1 times gåtur 3-5 dager i uka og vil du kunne se resultater. Husk at dette handler om en livsstilsendring og ikke kun en periode der du skal gå ned X også gå tilbake til gamle vaner. Finn deg mat som er sunn og smaker godt og erstatt all junkfooden med sunne alternativer. Jeg ville også begynt på et treningsstudio etter hvert og startet med styrketrening. Det har veldig god effekt på å gå ned i fettprosent. I tillegg vil du erstatte fett med muskelmasse.

Listen over mat jeg skrev i den andre posten min var kun eksempler/mal på hvordan du skal sette opp måltidene dine.

Endret av eleNef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...