Jonas Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 hei har lasta ned guild-ftp og har satt opp alt, men når jeg skal logge meg på kommer det: operasjonen ble tidsavbrutt.. med flashFXP kommer det: Connection failed (Connection timed out)... hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 heihar lasta ned guild-ftp og har satt opp alt, men når jeg skal logge meg på kommer det: operasjonen ble tidsavbrutt.. med flashFXP kommer det: Connection failed (Connection timed out)... hva skal jeg gjøre? har du forwardet port 21 til den lokale maskinen? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 hva mener du? til kontoen brukte jeg port 1337... Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 ikke lek geeeeern. forward ftp porten din til IPEN din. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 hvordan er oppsettet dit forøvrig?? er du koblet rett på nett eller sitter du bak ruter/firewall? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 jeg sitter bak en adsl-router ikke lek geeeeern. forward ftp porten din til IPEN din. Hvordan gjør jeg det med guildFTP? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 jeg sitter bak en adsl-router ikke lek geeeeern. forward ftp porten din til IPEN din. Hvordan gjør jeg det med guildFTP? Du gjør ikke dette i FTP programmet, men i routeren. Først må du åpne inngående port 21 eller 1337, deretter route denne til port 1337 på din interne IP adresse! :-) Men, fungerer FTP serveren som den skal på ditt interne nettverk? :-? Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Du kan jo sjekke om et annet program bruker samme port på pc'n din. Hvis ja så må du nok enten velge en annen port eller slå av det andre programmet. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 jeg sitter bak en adsl-router ikke lek geeeeern. forward ftp porten din til IPEN din. Hvordan gjør jeg det med guildFTP? Du gjør ikke dette i FTP programmet, men i routeren. Først må du åpne inngående port 21 eller 1337, deretter route denne til port 1337 på din interne IP adresse! :-) Men, fungerer FTP serveren som den skal på ditt interne nettverk? :-? ok, men hvordan gjør jeg det? det følgte liksom ikke noe program med routeren... eller kan jeg gjøre det med noe i windows? Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 ok, men hvordan gjør jeg det? det følgte liksom ikke noe program med routeren... eller kan jeg gjøre det med noe i windows? Antar du kan bruke telnet til ADSL routeren din. Start | Kjør | cmd | Enter telnet "ipadressen til routeren" f.eks. telnet 10.0.0.1 eller telnet 192.168.1.1 Deretter bør du lese en manual på routeren din, for å finne de riktige innstillingene. Lenke til kommentar
StoreLars Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Er som oftest web baserte routere da. Fin ip'n til gatewayen din: start > kjør > cmd > ipconfig og skriv inn denne ip'n i web bowseren din. Får du opp et skjermbilde da så kan du jo alltid finne manualen og få hjelp i den ( hvis du ikke er en av dem som kaster slike "nyttige" ting Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 når jeg skriver telnet 10.0.0.1 komer det opp: name.. hva skal jeg skrive der? mitt navn? Edit: har lest hele manualen og det står ikke en kjeft i den bare at den har innebygd brannmur... Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det høres ut som at du har Nextgentel Gå på www.relativt.net der ligger det artikler for hovrdan du gjør nettopp dette bruker navn = P kundeummer-10000 passord er passordet du fikk i brevet fra NGT. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 når jeg gjør det så venter den lenge.. og så kommer det bare opp name: igjen... jeg har tastet riktig passord og brukernavn.. prøvd mange ganger. Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ehh.. sikker på at du har brukt riktig brukernavn? dersom feks kundenummeret ditt er: 71132 så skal brukernavnet mot routeren være : P61132 passordet er det som står i brevet. OBS ikke det samme passordet som du har til feks. mail. Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 er det en gammel ruter prøv bruker admin pass noway Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 prøvde, men det funka heller ikke... det er en netopia 3351 NGT router... Lenke til kommentar
warmaster Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Vel.. dersom jeg skriver feil brukernavn og passord så venter den bare med blank skjerm før den spør etter user: igjen.. så da tror jeg muligens jeg hadde tatt kontakt med NGT for å få hjelp til å teste passordet ditt! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ta kontakt med dem? det er lett for deg å si... det tar minst en time å vente i tlf og de svarer ikke på mailer... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 får du ikke opp noen når du f.eks skriver "213.184.xxx.xxx" i adresse - feltet i IE? bytt ut "213.184.xxx.xxx" med din IP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå