yhagger Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Originialttittel: Backupprogram som tar kontinuelig og automatisk backup fra NAS til eksterne disker Se post nr 4 for endret forespørsel. Hei. Jeg leter etter et godt backupprogram som kan ta kontinuerlig backup av filer på NAS'en min. Jge har nå de siste dagene prøvd sikkert 10 forskjellige. Cobian, Easeus, WD AnyWhere Backup, WD SmartWare, Transcend Elite, Areca, Ace, og noen til. Ingen av disse har gjort det jeg ønsker. De som har muligheten for kontinuerlig backup og filhistorikk på en ordentlig oversiktlig måte støtter ikke å ta backup fra NAS. De som støtter det mangler disse funksjonene. Og Cobian som er det nærmeste jeg har kommet så langt mangler en effektiv måte å gjenopprette filene på. Noen som har noen tips til meg? Kan helst være gratis, men er nok nå villig til å betale for et program som faktisk gjør det jeg ønsker. Jeg er også villig til å ha et program som kjører en gang i timen eller tilsvarende. PS. Jeg fant ikke et eget forum for Backup, det burde det være tenker jeg. Gunnar. Endret 19. februar 2013 av yhagger Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hvis det bare er filer du skal ta backup av kan du jo bruke et synkroniseringsprogram med støtte for å ta vare på gamle versjoner av filer... Feks Allway Sync er bra til dette. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Allway Sync støtter i gratisutgaven kun 40000 filer pr dag. Går dårlig når nas'et mitt er på 1,4 TB. Er også avhengig av at det tar vare på mer enn en versjon av fila. Og slettes fila på orginalstedet skal jo selvfølgelig den ikke bli slettet på backupen. Skal også ha backup til 2 ulike eksterne disker så jeg kan ha en off-site til enhver tid. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Bumper denne. Noen som har noen tips? Endret: Noen som har et godt program som tar backup av et NAS/nettverk share der man kan gjenopprette filene og kjøre inkrementell backup mot 2 forskjellige USB-disker? Endret 19. februar 2013 av yhagger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå