Gå til innhold

Fifa 13 Ultimate Team


PS3, 360 eller PC?  

66 stemmer

  1. 1. PS3, 360 eller PC?

    • PS3
      46
    • Xbox 360
      13
    • PC
      7


Anbefalte innlegg

Det er dessuten ikke noe balanse i spillet, da den offensive AI'en er smart, mens den defensive AI'en er helt kakemenn og har ingen clue på hvor de skal plassere seg eller hvor de skal løpe.

Dette er vel kanskje det største problemet med spillet.

For når forsvarsspillere i virkeligheten spiller mot angripere som er mye raskere enn de selv er, endrer de også spillestilen deretter. De gjør alt for å unngå å bli fraløpt. De tar ut rom hvis de lukter en løpeduell, midtbanen gir ikke motstanderen tid til og prikke pasningene i bakrom osv.

Men dette skjer ikke i FIFA. Om motstanderen har Walcott eller Iversen på topp kommer akkurat på det samme.

 

Det verste er at man nesten ikke kan bruke midtstoppere som i virkeligheten er blant verdens beste, men blir vraket til fordel for spillere som Djourou og Miranda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg ser det, men jeg har ikke lagt merke til SÅ store problemer mot lag som spiller med hurtige spillere. De gangene jeg møter lag som er basert på fart spiller jeg selv defensivt med fokus på kontringer.

 

Jeg har flere lag, og synes ikke jeg vinner noe mer med laget der hurtighet står i fokus. Nå har jeg uansett ok fart på spisser og kanter i alle lagene, men er ikke den som kjører på med alle 96 spillere jeg finner.

Lenke til kommentar

Har spilt en del kamper med gjest, og da blir det veldig enkelt hvis en presser og en markerer.

 

Synd at EA klekket ut gjest-opplegget uten å egentlig tenke seg om.

 

Jeg møter stadig vekk lag med gjest, men hvis de trykker fort nok når man får opp motstanderen, er det umulig å se. "Gjest" forsvinner så fort man har trykka.

 

Har aldri vært interessert i å spille mot noen som har med en gjest. Er de gode og samspilte, så kan det være en enorm fordel.

 

Møtte et lag med gjest i går, men de gikk etter hvert bare inn for å takle hverandre, i beste Bowyer/Jenas-stil.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli dritlei av å møte lag med Bent, Walcott og Chamberlain på topp. Møter de sikkert hver tredje kamp jeg spiller, og motstanderen peiser på med lange baller i hytt og pine og haugevis med innlegg fra kant. Kan vel umulig være gøy å spille hvis taktikken er å komme seg ned mot cornerflagget fortest mulig, for så å legge innlegg og håpe på det beste igjen, igjen og igjen?

Lenke til kommentar

Det er dessuten ikke noe balanse i spillet, da den offensive AI'en er smart, mens den defensive AI'en er helt kakemenn og har ingen clue på hvor de skal plassere seg eller hvor de skal løpe.

Dette er vel kanskje det største problemet med spillet.

For når forsvarsspillere i virkeligheten spiller mot angripere som er mye raskere enn de selv er, endrer de også spillestilen deretter. De gjør alt for å unngå å bli fraløpt. De tar ut rom hvis de lukter en løpeduell, midtbanen gir ikke motstanderen tid til og prikke pasningene i bakrom osv.

Men dette skjer ikke i FIFA. Om motstanderen har Walcott eller Iversen på topp kommer akkurat på det samme.

 

Det verste er at man nesten ikke kan bruke midtstoppere som i virkeligheten er blant verdens beste, men blir vraket til fordel for spillere som Djourou og Miranda.

Helt uenig. Eller, det stemmer at forsvarere i virkeligheten gjør alt for å unngå å bli fraløpt, men har aldri forstått folk som sier at det er umulig å gjøre i spillet. Prøver folk i det hele tatt å gjøre noe med det? Det er bare å skifte til manuelle spillerbytter, og skifte til en forsvarer noen sekunder før motstanderen sender av gårde en langpasning, i mens vil AI'en på midtbanen ta seg av pressing av ballfører. Gjør du dette, vil forsvareren din ha et solid forsprang på angriperen. Bombesikker taktikk, slipper vel bare inn mål på lange baller mot en rask spiss i 1 av 15 kamper eller noe. Synes det er mye vanskeligere å spille mot folk som sentrer ballen lurt.
Lenke til kommentar

Helt uenig. Eller, det stemmer at forsvarere i virkeligheten gjør alt for å unngå å bli fraløpt, men har aldri forstått folk som sier at det er umulig å gjøre i spillet. Prøver folk i det hele tatt å gjøre noe med det? Det er bare å skifte til manuelle spillerbytter, og skifte til en forsvarer noen sekunder før motstanderen sender av gårde en langpasning, i mens vil AI'en på midtbanen ta seg av pressing av ballfører. Gjør du dette, vil forsvareren din ha et solid forsprang på angriperen. Bombesikker taktikk, slipper vel bare inn mål på lange baller mot en rask spiss i 1 av 15 kamper eller noe. Synes det er mye vanskeligere å spille mot folk som sentrer ballen lurt.

Jeg vil tro at de fleste trekker ned midtstopperen manuelt, men det skal ikke være nødvendig. Man skal kunne styre midtbanespilleren, og forsvaret bør kunne falle av når det er nødvendig.

Spiller man mot en med to raske på topp klarer man heller ikke å falle av med begge.

Lenke til kommentar

Synes det er mye vanskeligere å spille mot folk som sentrer ballen lurt.

 

Synes ikke det er vanskelig å spille mot folk som sentrer lurt, fordi jeg svært sjelden møter slike spillere. De eneste "lure" pasningene jeg merker er de som flyger over midtstopperne mine og lander hos "lynmannen". Men vi har vel alle våre svakheter. Personlig spiller jeg egentlig litt "treg" fotball. Bruker mange trekk før jeg kommer meg frem med mindre jeg velger å pace abuse nedover kanten. Dette gjør at jeg ofte har mange spillere fremme hos motstanderen, og når jeg mister ballen blir jeg svært sårbar mot kontringer.

Lenke til kommentar

Synes det er mye vanskeligere å spille mot folk som sentrer ballen lurt.

 

Synes ikke det er vanskelig å spille mot folk som sentrer lurt, fordi jeg svært sjelden møter slike spillere. De eneste "lure" pasningene jeg merker er de som flyger over midtstopperne mine og lander hos "lynmannen". Men vi har vel alle våre svakheter. Personlig spiller jeg egentlig litt "treg" fotball. Bruker mange trekk før jeg kommer meg frem med mindre jeg velger å pace abuse nedover kanten. Dette gjør at jeg ofte har mange spillere fremme hos motstanderen, og når jeg mister ballen blir jeg svært sårbar mot kontringer.

Godt poeng, de fleste spillestiler har vel sine fordeler og ulember. Jeg har nada problemer med lange baller mot en rask spiss, da jeg ofte ligger lavt med en midtstopper eller 2, men det gjør også at det blir mye rom for motstanderen. Synes dog fremdeles det er litt irriterende når folk hevder det ikke går an å forsvare seg mot lange baller.
Lenke til kommentar

Jeg føler jeg aldri klarer å tjene opp til mer enn rundt 5000 mynter før jeg blir tom igjen og må spare om igjen i en evighet. Tjener jo kun på å spille kamper. Noen tips til hvordan jeg kan tjene mynter på trading for eksempel eller på andre måter?

 

Kjøp gullkontrakter til 200 BIN og selg for 300/350. (300 startpris/350 BIN) Tar en liten evighet, men du tjener noe penger...

Så kan du tråle etter LM->LW kort til under 800 som du kan selge for 1000/1200. RM-> går for 1500/1800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...