Gå til innhold

Fifa 13 Ultimate Team


PS3, 360 eller PC?  

66 stemmer

  1. 1. PS3, 360 eller PC?

    • PS3
      46
    • Xbox 360
      13
    • PC
      7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes ingen "oppskrift" på hvordan man spiller mot folk med høyt press. Fordelen er jo selvsagt at når du først bryter igjennom de to første leddene hans så er du sannsynligvis i en veldig god counter-attack-situasjon. Spill bredt og bryt igjennom midten når du har muligheten. Uansett hvor mange og hvor høyt han presser så vil det åpne seg opp når du drar han ut i bredden, og da er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Høyt press synes ikke jeg er noe kjempeproblem lenger. Jeg sliter med med å omsette egne sjanser, samt bryte ned lag som ligger komapt bakover.

 

I går spilte jeg FUT og fikk mange meldinger av en fyr (med det beste laget jeg har møtt på FUT) om at han ikke så ballen. Type "Can't see the ball!" "Cheater" osv. Fyren hadde forøvrig et BPL/La Liga hybrid med samtlige spillere bortsett fra keeper på +85. I mål hadde han Reina. Noen andre som har opplevd kamper hvor man ikke ser ballen? Jeg hadde ingen problemer med å se ballen...

Lenke til kommentar

Følger Nepenthez på youtube, og han har skremmende dårlig oversikt over spillerne til å ha brukt så mange timer på ultimate team. Aner ikke hvor Doumbia spiller og ofte aner han ikke hvem motstanderen har i laget.

 

Både Nepenthez, calfreezy og KSI gjør også nybegynnerfeil på kontrakter, kjemi og mye annet. Ganske noob-ish all over.

Lenke til kommentar

Har blitt ett par lag i år. Noen fungerer bedre enn andre selvfølgelig. Dette pga at Fifa digger pace... Er jevnt over fornøyd. Flaksen i år ville ha det til at en Ronaldo dumpa innom da jeg kjøpte noen pakker. Så hittil har laga kosta meg ca 164,-

Kom med innspill folkens. Jeg er overhodet ingen lagbyggerekspert. Så viss noen ser opplagte forbedringer, rop ut!

 

http://www.ea.com/intl/football/fifa-ul ... rF3qz4:360

Sølv Tippeligalag.

 

http://www.ea.com/intl/football/fifa-ul ... zJ8qAf:360

Bundesliga. Mitt 1. valg etter Tippeligafotball

 

http://www.ea.com/intl/football/fifa-ul ... pl7qAh:360

Hybrid. Lurte litt på Ribery, men Bastos fungerer veldig bra. Dette laget fungerer best. Siden ja... pace.

 

http://www.ea.com/intl/football/fifa-ul ... OCSqAl:360

La Liga. Ikke så mye pacefokus. Vekslende hell når motstander har snitt på 214234234 i pacerating på sine spillere.

 

http://www.ea.com/intl/football/fifa-ul ... 8DkqAp:360

Serie A. Litt mere pace. Vurderer å bytte til 3-5-2. Fikk inn Vidal som CM. Glemte å oppdatere linken.

Endret av Tresaks
Lenke til kommentar

Sparte opp til 75K og kjøpte bare gullpakker i håp om at jeg for en gangs skyld skulle få noe.

 

Fikk INGENTING, beste var Valencia som går for rundt 10K. Fatter og begriper ikke hvorfor jeg aldri får noe i pakker. Den beste jeg har fått noengang i en pakke (inkludert FUT12) er Gerrard i en av de første gullpakkene mine i Fifa 13. Han var da verdt ca 25K. Hater at så mange har flaks og jeg har aldri det. :<

Lenke til kommentar

Følger Nepenthez på youtube, og han har skremmende dårlig oversikt over spillerne til å ha brukt så mange timer på ultimate team. Aner ikke hvor Doumbia spiller og ofte aner han ikke hvem motstanderen har i laget.

 

Både Nepenthez, calfreezy og KSI gjør også nybegynnerfeil på kontrakter, kjemi og mye annet. Ganske noob-ish all over.

Nepenthez er egentlig bare en newb. Airjapes er langt bedre.

Lenke til kommentar

Møtte en som hadde Llorente i går. Herregud for et beist. Han puttet jo HVER gang han var i nærheten av mål. Tapte 6-4, 5 mål av Llorente, og et av Muniain eller noe. Verste jeg har vært med på. Fyren spilte 4-3-3 og kjørte bare langpasninger. Jeg hadde vel rundt 70 % i possession og rundt 90 % på passing. Han hadde rundt 55 % på passing. Utrolig at det går an å tape slike kamper med sånne siffer.

Lenke til kommentar

Møtte en som hadde Llorente i går. Herregud for et beist. Han puttet jo HVER gang han var i nærheten av mål. Tapte 6-4, 5 mål av Llorente, og et av Muniain eller noe. Verste jeg har vært med på. Fyren spilte 4-3-3 og kjørte bare langpasninger. Jeg hadde vel rundt 70 % i possession og rundt 90 % på passing. Han hadde rundt 55 % på passing. Utrolig at det går an å tape slike kamper med sånne siffer.

 

Vi snakker om fifa 13 og ikke minst UT. UT i år er en arcade mode som går bare på fart, gav meg etter 2 uker med det. Fifa 13 er kanskje det minst givende Fifa på mange år. Fart og høye baller over forsvaret er enda lettere å bruke, men EA hører på fansen, og desverre er det sånn fotball folk liker å spille på Fifa spillene de siste årene

Lenke til kommentar

Noen som spiller eller har testa 4-5-1 formasjonen? Hva syns der? Positivt-negativt??

 

Positivt: fire i forsvar, fem på midten

Negativt: bare én spiss

 

:p

 

Men det er så enkelt. Jeg MÅ ha fire i forsvar, spiller jeg med tre så blir jeg bare rævkjørt på sidene. Fem på midten gjør at du som regel får overtaket i det leddet.

 

Spiss-savnet blir ikke så stort om man har raske SOM'er som går på løp. Hender ofte at det er SOM'ene som løper igjennom istedenfor spissen. Men man må regne med å spille en del bakover eller til siden når spissen får ballen.

 

Jeg bruker 4-5-1 i dette (har fiksa Teigl) bronselaget. Vinner det meste, men tror det er mye pga dårlige motstandere med dårligere lag. Kommer ikke til å kjøpe inn gull i den formasjonen med det første.

 

Vi snakker om fifa 13 og ikke minst UT. UT i år er en arcade mode som går bare på fart, gav meg etter 2 uker med det. Fifa 13 er kanskje det minst givende Fifa på mange år. Fart og høye baller over forsvaret er enda lettere å bruke, men EA hører på fansen, og desverre er det sånn fotball folk liker å spille på Fifa spillene de siste årene

 

Så mye som du griner om pace og baller i bakrommet, virker det som at du har store vansker med å posisjonere stopperne dine riktig, eller insisterer på å bruke stoppere med 65 eller lavere i pace. Dette er virkelig ikke et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips til oppgraderinger +/- 100.000?

 

http://www.futhead.com/fifa/squads/163362/

 

Et logisk valg er Tevez som erstatning for Gomez, dette gir 9 i chem for Aguero. Men jeg er litt skeptisk til å miste så mye luftstyrke, noen som har erfaringer med Tevez?

 

Hadde opprinnelig Gomez/IF Klose i front, men det var en skuffende kombinasjon. De føltes veldig trege begge to, og fikk til skuffende lite i lufta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...