Gå til innhold

Fifa 13 Ultimate Team


PS3, 360 eller PC?  

66 stemmer

  1. 1. PS3, 360 eller PC?

    • PS3
      46
    • Xbox 360
      13
    • PC
      7


Anbefalte innlegg

Bruker dere mye coins på å stelle istand et bronselag? Har nettopp blitt ganske gira på FUT, så er ganske ny.

 

Og en ting til; sliter andre med at FUT-serverene er ned ca hele tiden? Har mistet kontakt med server etter to kamper hvor jeg vant, men fått registrert som tap og nedsatt DNF... :s

Endret av nxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker dere mye coins på å stelle istand et bronselag? Har nettopp blitt ganske gira på FUT, så er ganske ny.

 

Og en ting til; sliter andre med at FUT-serverene er ned ca hele tiden? Har mistet kontakt med server etter to kamper hvor jeg vant, men fått registrert som tap og nedsatt DNF... :s

 

Velkommen til EA UT. Det kommer til å drive deg til vannvidd. Du kommer også kanskje til å måtte tvangsinnlegges etter en stund. Eg skal be for deg. For meg...er det for sent.

Endret av IcedInsanity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker dere mye coins på å stelle istand et bronselag? Har nettopp blitt ganske gira på FUT, så er ganske ny.

 

Har hatt mine bronselag lenge, og har spilt veldig mange av kampene mine på bronsenivå. Engelske, koreanske og MLS-spillere blir for dyre når det kommer en bronseturnering med bedre premier.

 

Snart 14 komplette lag på hovedkontoen nå, og 3 på en annen bruker. Husker ikke om jeg har lag på de andre brukerne :p

Endret av Brickwall
Lenke til kommentar

3-4-3 må være en av de siste formasjonene jeg ville brukt. Kamikaze deluxe. Men det som er rarest er at 4-4-2 og 4-3-3 er så dyre, to av formasjonene jeg misliker mest.

 

Blir for flatt uten SDM eller SOM/SA, for få ledd. Og 4-3-3 blir altfor bredt i angrep. Får spissen ballen må han enten gå selv, spille bakover eller prøve å finne en pasningsmulighet ut til kanten som ligger milevis unna. Spissen i 4-3-3 er også sjeldent den som er mest venn med ballen.

Endret av Brickwall
Lenke til kommentar

har aldri lagd meg et bronse lag før, bare sølv og gull. men jeg synes at bronse er midt i blinken for meg, mye vanskeligere å outpace CB's, man må omtrent spille tikki-takka fotball for å komme igjennom.

Det med formasjoner så synes jeg at det omtrent ikke er noe forskjell, spiller jeg bra så spiller jeg bra og spiller jeg rææv så spiller jeg ræv.

 

kom til finale i bronseturneringa og ledet 2-0, tapte 3-4. beste kampen jeg har spilt for å være ærlig, men han andre var bedre. brukte dette laget:

http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/show-off#fJw0LXqLnJmOU:ps3

Lenke til kommentar

 

Olsen er den på midtbanen som har høyest def (47), men han har bare 36 standing tackle og 29 interceptions. Spissen var heller ikke noe særlig :p

 

Du kan få deg et langt bedre bronselag uten at det trenger å koste skjorta. F.eks. dette (jeg har Benzia istedenfor Nangis). Er ingen av spillerne som trenger å koste mer enn 1k, mange av dem får du for rundt 500 coins.

 

Jeg spilte nettopp min første match med dette, gullfinale som endte 5-5 før jeg vant på straffer. Blir mye mål med 4-5-1, i hvert fall når Sandro har high/high.

Lenke til kommentar

Æsj, ikke spill med fem i forsvar. Det er det verste som finnes in my opinion.

 

--

 

3-4-3 må være en av de siste formasjonene jeg ville brukt. Kamikaze deluxe.

 

Forklar? Spilte 3-4-3 fra begynnelsen av på FUT 13 og hadde ingen problemer med det. Hadde vel en tre-fire lag i den formasjonen før jeg startet BPL-teamet mitt i 4-1-2-1-2.

Lenke til kommentar

Forklar? Spilte 3-4-3 fra begynnelsen av på FUT 13 og hadde ingen problemer med det. Hadde vel en tre-fire lag i den formasjonen før jeg startet BPL-teamet mitt i 4-1-2-1-2.

 

Som sagt, for få ledd. Burde ha to SDM'er som i 3-5-2 når man bare har tre bak. Kantene på midtbanen og i angrep bruker mye av det samme rommet.

Lenke til kommentar

Æsj, ikke spill med fem i forsvar. Det er det verste som finnes in my opinion.

Jasså, er det basert på egen erfaring, eller fordi de kule gutta sier at 5 bak er kjipt?

 

Dette er deres lykkedag, for nå skal jeg skrive en kort vurdering av alle formasjonene jeg har testet, og avslutte med hvorfor 5-2-1-2 er overlegen alle andre. Men først noen generelle observasjoner sannheter:

  • 2 spisser er alltid best. 1 spiss får sjelden rom, spesielt i overganger.

  • Formasjoner med 2 ledd i midtbanen (CDM-CAM, CM-CF, etc) er alltid overlegne de med 1 ledd. Unntaket er om man er veldig påpasselig med workrates.

  • Backene i en 4** formasjon vil i de fleste tilfeller gjøre lite ut av seg, og ikke bli utnyttet optimalt.

  • RF/LF (forwards) har jeg aldri fått til å fungere. Det er mulig andre har mer hell enn meg.

Sist men ikke minst, opplevelsen av en formasjon er totalt avhengig av din spillestil og ikke minst de spillerne du benytter (workrates). Dette er ofte undervurdert. 9 chem er ikke nok, du må også ha et lag som er balansert!

 

 

4-1-2-1-2

En av de beste formasjonene, veldig bra balansert. Eneste minus er at backene ikke blir spesielt godt utnyttet, og selvfølgelig prisen for formasjonskort.

 

4-2-3-1

Morsom formasjon, spesielt hvis du liker å spille deg gjennom med kortpasninger. Solid bakover, men CAMs blir liggende for bredt (i praksis i en LM/RM rolle der de ikke egner seg). Solo spiss er en ulempe ved overgangsspill.

 

4-3-1-2

Minner om forrige, men mer offensiv. Plukk en CCM med de riktige egenskapene, ellers blir det fort tynt bakover! Totalt sett en dårligere versjon av 4-1-2-1-2, med mindre du har 3 CMs du MÅ ha med i laget.

 

4-3-2-1

Forwards... En offensiv versjon av 4-3-3 som er underlegen denne.

 

4-4-1-1/4-5-1

Ikke testet, men ser at dette ikke er noe for meg.

 

4-3-3

Denne har jeg spilt mye, selv om det ikke er en spesielt god formasjon. Ekstremt avhengig av at man velger rett CCM, spilte med Ozil her og fikk ekstreme defensive tomrom. Legger veldig opp til vingspill, og kan være morsom hvis du har tekniske vinger og kutter inn fra kanten. Den ensomme spissen blir ofte litt for ensom på topp, backer er lite involvert i det offensive.

 

4-2-2

Underlegen 4-1-2-1-2, mer er det ikke å si om den saken.

 

3-5-2

Denne kan være veldig god med de rette spillerne, masse trøkk fremover, men velger du kanter med high/low e.l. (workrates) vil du få problemer bakover! Opplevde det som veldig vanskelig å bygge gode hybridlag med denne da CAM er linket med så mange spillere.

 

3-4-3/3-4-2-1

Trengsel på kantene, motorvei gjennom midtbanen din. Kan kanskje fungere med balanserte kantspillere og defensive sentrale midtbanespillere. Spilte denne formasjonen med dette laget, morsomt fremover med masse skillers, men bakover ble det tynt..

http://www.futhead.c.../squads/211703/

 

5-2-1-2

Sist men ikke minst, min favorittformasjon. Det er ikke så lenge siden jeg testet denne for første gang, før hadde jeg forsøkt mye annet med fokus på 4-3-3, 3-5-2 og 4-2-3-1. Motivasjonen for å teste 5-2-1-2 var at jeg hadde 3 veldig gode midtstoppere som jeg ønsket å spille med samtidig (IF Pepe, IF Silva, TotY Ramos), samt at jeg aldri hadde funnet noen vinger jeg virkelig likte. Det første man legger merke til er at det er en ganske pussig kjemilink mellom spisser og vingbacker, dette gir mange spennende muligheter for nye hybrider.

 

For å starte bak, i motsetning til formasjoner med 4 bak er vingbackene en veldig viktig del av laget i 5-2-1-2. Spillere som Alves som er helt perfekt i denne posisjonen, god hurtighet, 4* skills og high offensive workrate. I en formasjon med 4 bak er dette hasardiøst, men det passer perfekt for 5-2-1-2 der det er masse rom forover på kantene. Dette er nesten som å spille med vinger, men med en vesentlig forskjell; der vingene ofte kan skrå innover og skyte på "godfoten" har vingbackene som oftest det beste beinet ytterst. Dette gjør dem mer egnet til innlegg enn for skudd, men man har uansett så mange skyttere på midtbanen at dette ikke er et problem.

 

3 senterbacker er selvfølgelig veldig solid defensivt. Tenk på de tre jeg nevnte over, vingbacker og defensivt orienterte midtbanespillere. I etablert forsvar er dette nesten ugjennomtrengelig.

 

Som sentrale midtbanespillere foretrekker jeg spillere med mye defensiv kraft (takling, styrke), gode workrates, samt god skuddstyrke. IF Luiz, IF Marchisio, Toure, IF Fellaini, osv. Med high/high, med/high og liknende workrates føles det som disse spillerne er kontinuerlig involvert på midtbanen.

 

Som CF er det en ting som gjelder for meg, skuddstyrke. Dette er en personlig preferanse, jeg bruker blant annet IF Honda, IF Montolivo og Sneijder. CF'en liggger og vaker på utsiden av feltet, perfekt pasningsmottaker etter at vingbackene har forsert på kanten. BOOM.

 

For spissene er det ikke så mye å si, jeg foretrekker store og sterke spisser. 5-2-1-2 gir muligheter for morsomme hybrider, blant annet IF Balotelli og Zlatan sammen.

 

Selv om denne formasjonen kanskje virker defensiv på papiret er det overraskende bra trykk fremover, 2 ST 1 CF 2 CM gir masse muligheter i midten, i tillegg har man forhåpentligvis noen vingbacker som kan forsere på kantene og lage rom der.

 

Sist men ikke minst, formasjonskort koster 150!

 

Her kommer et knippe lag som jeg spiller i denne formasjonen:

 

Japansk/brasiliansk hybrid

Balotelli og co

Belgisk sølv

Belgisk/tyrkisk/BPL

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke tatt for deg 3-4-1-2. Billig formasjon som fungerer bra, gitt at du ikke er en som satser på å bryte foran spillere i forsvar (eller holder inne LB/L1 hele tiden). Da blir det enkelt å spille seg rundt en av forsvarerne, så står man igjen med 2 feilplasserte midtstoppere.

 

Jeg velger alltid en høyrebeint spiller på høyrekanten, og en venstrebeint på venstrekanten. Så bruker jeg "change wingers side" aktivt ingame. Minst en av spissene er stor og sterk, mens CAM/CF er rask med godt skuddbein.

 

Når det kommer til 4-2-2-2, så bruker jeg den formasjonen litt i Seasons (ikke FUT). Gir stort sett pasningsalternativ over hele banen. CM bør være defensive spillere, ellers blir du sikkert overkjørt gjennom midten.

Lenke til kommentar

Alt har selvfølgelig med spillestil å gjøre, men å ha 5 bak i Fifa er helt overkill. Det er unødvendig, rett og slett. 3-backslinjer er selvfølgelig noe annet, da er det bare å spille ut på vingene, men hvilken som helst formasjon med 4 bak holder i massevis. Jeg er selvfølgelig klar over at femmeren bak har to offensive vingbacker, men da er vi igjen tilbake til samme problemet med 3-backslinjer når man først mister kula.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips! Noen veldig gode innlegg her. Prøvd å eksperimentere litt med forskjellige formasjoner når jeg har hatt tid.

 

Hadde holdt meg helt og holdent til 4-2-3-1, hvis det ikke var for at det ble grufullt kjedelig å spille med den samme formasjonen hver eneste kamp. Mitt mest vellykkede lag er dette. Nøkkelen her er at jeg ikke bruker mine to CAMs som vinger, men heller trekker inn i banen med dem. Fra her er det bare å velge å vrake i vidt forskjellige spillertyper som ofte vil prøve å gå på løp. Sliter jeg med å finne alternativer fremover på banen, kan jeg bare sentre ballen tilbake til Pirlo og De Rossi, som alltid er spillbare.

 

Brukte 4-3-1-2 mye i FUT 12, men formasjonen fungerer dessverre svært dårlig for meg i 13. Fungerer bra defensivt, men føler jeg fort blir for forutsigbar for motstanderne fremover på banen, noe som er rart, da du har et flust av pasningsalternativer fremover på banen. Sikkert noe psykisk. Rykket ihvertfall ned sist gang jeg prøvde meg. Har også prøvd meg på 4-3-3, samt de fleste formasjonene med 3 eller 5 bak. 4-3-3 var totalt miss for meg. Kjekt å spille med, men resultatene gikk det dårlig med. Følte spissen sjelden kom til sin rett, og at for eksempel innlegg mot spissen var håpløst her.

 

Tenkte å prøve meg på 4-1-2-1-2. Tar gjerne imot tips! Kanskje noe lignende dette: http://www.futhead.c...4/#squad-player

Endret av Bob Sacamano
Lenke til kommentar

Har hatt dårlig hell med tyske lag på FUT 13, men tenkte jeg skulle prøve et nytt i dag, en billigversjon til under 20k. Betalte rundt 18 800 for dette laget og er ubeseiret på de første to kampene nå:

 

ydvse31pj4cbvft9xk9o.png

 

Grunnen til at jeg ville prøve, var at jeg sliter som f**n hver gang jeg møter noen med Wiese i mål. Laget ble kun bygget for å selv kunne prøve han ut. Også Naldo er ny for meg. Har på mitt brasilianske lag holdt meg til Dede, Felipe Santana og David Luiz, så han er en spennende spiller jeg har ventet lenge med å få inn i et lag.

 

Av de defensive spillerne, er jeg ikke så imponert over Lars Bender helt enda. Han føles treg, og er han med fremover så kan man bare glemme å skyte med han. Noen som har prøvd Makaidi og vet om han kan fungere sammen med Luiz Gustavo om jeg flytter han ned som CDM?

 

Bastos er jeg kjent med fra før, mens polakken på den andre siden er ny for meg. Begge er bunnsolide, men polakken kan slite litt om du møter en sterk ving. Han er rask, men ikke helt god defensivt. Diego er en mellomløsning. Vet ikke helt hvem jeg skal ha inn der, men kan Reus fungere som CAM, noen som vet? Vil ikke bruke så sinnsykt mye cash heller, så valgene er ikke så alt for mange.

 

På topp har jeg gått for Esswein (beistet fra FUT 12) og Arnautovic. Begge fungerer glimrende. Raskere spisser som tar det som er av gjennombruddspasninger, og begge har helt ok finishing. Har ikke prøvd noen av disse på FUT 13, men det var instant success!

 

Tanker, evt. forslag til spillere jeg kan bytte? Husk at dette er et lavbudsjettslag og kun en backup til hovedlagene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...