Gå til innhold

Ripping til mkv - forskjell i kvalitet på Handbrake og CUDA-applikasjoner?

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Jeg legger mine DVD`er over på NAS så jeg kan spille de av enten på WDTV live eller på en smart-tv. Vanligvis benytter jeg MakeMKV, uten kvalitetsstap. Avogtil benytter jeg ByteCopy, som benytter CUDA.

Jeg leste litt rundt på ulike fora, og det er endel som hevder at programmer som benytter CUDA encoder H.264 dårligere enn programmer som ikke bruker CUDA. Jeg trodde CUDA bare avlastet CPU`en og kjørte samme programmet raskere?

Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig? Er det noen her som har samme erfaring eller som har peiling på om dette stemmer?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på at jeg har lest en glimrende artikkel om emnet, og fant den fram :

http://www.behardware.com/articles/828-1/h-264-encoding-cpu-vs-gpu-nvidia-cuda-amd-stream-intel-mediasdk-and-x264.html

Som du har oppdaget på egen hånd, finnes det ikke (ifølge artikkelen), konvertere som klarer å oppnå samme kvalitet på GPU som på CPU. Forfatterne fant heller ikke forskjell i verken kvalitet eller ytelse mellom forskjellige GPU kjerner, noe som jo er et lite mysterium ?

I beste fall kan det konverterte materialet brukes på mobiler, nettbrett o.l.

Men det er også andre ting enn GPU/CPU... en bruker har følgende etterlysning :

"When are we going to see one app that:

Can convert to WMV VC1 1080p with 5.1 Pro, M2TS 1080p with DTS and AC3 (both copy DTS and transcode it down to AC3), encode MKV with DTS and AC3 that creates video streams that are not broken, and can encode and .mp4 file with 5.1 aac or AC3 audio that actually works?

And can actually accept essentially all formats?"

Hentet fra : http://www.extremetech.com/computing/128681-the-wretched-state-of-gpu-transcoding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...