micael20 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hei! Har oppgradert hovedkort, skjermkort, cpu og ram samt ssd harddisk. Oppsettet er: Antec 900 2 kabinett Asus P8Z77-V pro hovedkort intel core i7-3770 prosessor MSI Geforce GTX 660TI 2GB gddr5 I PCI-E 3.0 Skjermkort 4x Kingston DDR3 HyperX 1600 MHz 8GB Ram Sata Harddisk Kingston ssdnow 200v+ harddisk Har montert sammen allt og alle vifter og lys starter å går men kommer ingen post bilde eller noe som helst tignal hverken fra hovedkort eller skjermkort. Testet Skjermkortet på det gamle hovedkortet og det funken fjell. Men får desverre ikke sjekket ram siden de nye ddr3 ikke passer i ddr2 socketne på det gammle hovedkortet. Så at cpu`n har vært brukt før siden det ikke var med noe paste og den allerede var påført under vifta og oppå cpu`n når jeg pakket den ut. Også gått igjennom alle kabler og byttet ram slots samt prøvd å starte med kun hovedkort og cpu. Redd for at enten cpu`n eller hovedkortet har tatt kvelden. Noen som har forslag eller erfaring om hva som kan være galt? Bruker min samsung 55" led tv som skjerm og fungerte fint med det nye grafikk kortet på det gammle hovedkortet. Takker for svar på forrhånd =) Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Du kan prøve å bare boote med en ram-brikke (prøv alle, en om gangen). Da finner du raskt om det er RAM-en. Hvis det ikke funker, er det sannsynligvis CPU-en, men det er også en liten mulighet for at det er hovedkortet. Endret 16. september 2012 av Mathias-S Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Du er sikker på at alt av kabler er koblet til? Manglende 4/8pins 12V til hovedkortet resulterer vanligvis i det samme. Edit: Hvis CPU har vært brukt hadde jeg sendt den sporenstreks tilbake til Komplett eller hvem det nå var du kjøpte dette fra. Endret 16. september 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå