Meier Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Av en eller annen grunn har den gule batterilåsen på mitt Nikon D7000 brukket. Jeg undersøkte litt om hvordan man kunne komme til denne låsen. Og det var bare å skru av hele bunn lokket. Der sitter den montert under en metallplate med en fjær på. Det er en ganske så tynn plast bit, så det er kansje ikke så rart den har brukket. Spørsmålet da er. Hvor kan man få kjøpt denne lille biten? Det er ingen sak å skifte den selv. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Av en eller annen grunn har den gule batterilåsen på mitt Nikon D7000 brukket. Jeg undersøkte litt om hvordan man kunne komme til denne låsen. Og det var bare å skru av hele bunn lokket. Der sitter den montert under en metallplate med en fjær på. Det er en ganske så tynn plast bit, så det er kansje ikke så rart den har brukket. Spørsmålet da er. Hvor kan man få kjøpt denne lille biten? Det er ingen sak å skifte den selv. Noen som har vært borti dette før? Hvist du har den biten som datt av kan det vært verdt å lime den. Jeg googlet litt men fant ikke noe av den biten, er vel sikkert en eller annen butikk som selger den. Du får google rundt. Kanskje høre med japanphoto? Parts listen til nikon kan jeg ikke se den men.. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Delen er så tynn og liten, at noe liming ikke vil fungere. Det vil brekke opp igjen. Men etter en del søk her nå, så fant jeg dette: http://www.procamerarepair.com/NIKON-D7000-BATTERY-STOPPER-HOOK_p_1830.html Den er rød. Men det gjør jo ikke noe. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Kjøp ny av Interfoto sitt verksted, Fotocare eller på Ebay. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Kjøp ny av Interfoto sitt verksted, Fotocare eller på Ebay. Godt forslag. Da er det bestillt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå