Seig2 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hei, jeg trenger råd til valg av mobilt bredbånd. Det er i hovedsåk når jeg er på reise og fjellturer/samlinger i helgene at jeg har behov for å komme meg på internett med den bærbare PC-en. Fra før av har jeg et talkomore link abb. (29,- per mnd), og her er det mulighet for å kjøpe ekstra datatrafikk: https://www.talkmore.no/ekstra_data.html Hva trenger jeg for å kunne surfe på nettet med min PC? Kan jeg kjøpe en hvilken som helst USB-stick (usb-modem).. putte inn sim-kortet.. og surfe i vei? Hvilke usb-modem vil dere anbefale? Bør jeg ha et eget abb for mobilt bredbånd.. eller er det ok med talkmore? Jeg ser for meg at jeg kun har behov for å benytte mobilt bredbånd ett par helger i måneden.. men noen ganger også i ukedagene. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Relativt dyrt pr. MB data på disse pakkene du kan kjøpe til ditt ab. hos Talkmore. Jeg vil anbefale et ordentlig mobilt bredbåndsabonnement. Hos Telenor får du med USB-stick gratis ved å binde deg i 12 mnd. Om det brukes relativt sjelden, men månedlig, er mobilt bredbånd 99 å anbefale. Har har du 1 GB inkl. før hastigheten strupes. Om du tenker å benytte deg av 4G-nettet selger Telenor en 4G-ruter (ikke USB) til 499,- med det abonnementet. Billigere med et høyere abonnement. Her selger Netcom sine noe billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå