Gå til innhold

Adobe reader/ Flash player

ppplll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mer utfyllende informasjon om hvilket operativsystem du bruker, og hvilken feilmelding du får, er nødvendig for å kunne hjelpe deg.

Dessuten er ikke Adobe Reader det beste alternativet for å kunne lese PDF-filer.

Mange sikkerhetshull, og det er ganske tregt i bruk.

Prøv Foxit i stedet.

http://www.foxitsoft...ure_PDF_Reader/

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Flash må installeres til hver nettleser, dvs om du har installert til internet explorer må du legge den inn for firefox også. Bruker både flash og silverlight uten problem selv på ff og win 7.

Adobe reader har jeg ikke brukt på lenge. Bruker pdf xchange viewer selv, andre bruker foxit reader. Begge er ok. Antar adobe reader krasjer med firefox egen innebyggde pdf leser.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har et problem, som jeg ikke skjønner.

Når jeg åpner en pdf-fil i adobe reader kommer det opp "vil ikke svare" etter max 1 min også lukker den seg - dette er på verktøy (mangler sikkert en programvare, men finner ikke utav det :/) altså det går fint ann å avinstallere også funker det igjen, men VERKTØY funker ikke.

Når jeg trykker på verktøy klikker alt og "vil ikke svare dukker opp og lukker pdf-en!

Noen som vet hva problemet eventuell kan være?

Tusen takk for hjelp på forhånd takk.

Endret av asianface
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har også et problem med Flash player som jeg ikke forstår noe av .

Det hjelper heller ikke å installer den på nytt

Det er tidligere nevnt at mange videoer på nettet er avhengig av FP

Da er det veldig irriterende at videoen stopper opp med engang den har begynt og man må beveg på musen for å få videoen til forsetter

lyden fungerer men bildet stopper helt opp

Det virker heller ikke som det belaster prosessoren noe særlig .

Ikke i følge den kjerne overvåkingen jeg kjører

jeg har flere ganger prøvd å laste ned riktig utgave.

i valget som kommer opp må det være andre nettlesere siden jeg bruker firefox

likevel virker det som det slett ikke er noen forskjell på de filen man får frem

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har brukt flash player i alle mulige kombinasjoner med alle mulige nettlesere og os og aldri hatt problemer.

Start med å avinstallere flash på vanlig måte, og fjern flash mapper som ligger igjen fra hdd og register.

Nå har man to valg:

1 -Gå til adobe.com med den nettleseren du vil ha flash på, velg flashplayer og velg vekk bloatingen om du ikke vil ha det. Vent til ferdig. På ff lastes flash ned som en installasjonsfil.

2 -Alternativt kan du gå til en side som bruker flash. Da får du opp en melding om at du mangler flash, med tilbud om å legge den til.

Bruker flash hver eneste dag, uten problem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Adobe reader har jeg ikke brukt på mange år, vet ikke om det er grunn til at du MÅ bruke den?

Test ut pdf xchange viewer:

http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer

eller foxit reader:

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Uansett, er det problemer så gjør man som alltid: Avinstallerer den, fjerner mapper som er igjen fra register og harddisk og prøver påny.

Lenke til kommentar

hvor finner jeg disse mappene ?

jeg deaktiverte ett eller annet flashplayer greier i firefox utvidelse mappe

Da kom det forespørsel om installer flash player

hva er forskjellen på flash player og shockwve player ?

jeg av-installerte begge for å være sikker men ville firefox ha med begge.

Nå får jeg se hvordan det funger

Det ser ut som jeg må gjennom flere installeringer før alt er på plass .

Selv om jeg varf innom Adobe og valte å godta flashplayer tillegget så krever NRK sine nettsider at ejg også installer flashplayer

selv etter at jeg har startet FF på nytt godtar ikke NRK nettsiden flashplayer

Den maser forsatt om at jeg må installere flash player

jeg har mye av det samme problemet når jeg bruker altibox chil som bruker silverlight

hva poker er det som feiler firefox

her virker det som flash player ikke blir installert skikkelig selv om tilbakemelding fra installasjonen sier det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Først må du velge å vise skjulte filer. Søk på vis skjulte, og velg da "vis skjulte filer og mapper". Flytt valget fra ikke vis til vis skjulte... i vinduet som dukker opp.

Adobe mappene ligger bl.a her (avhenger av hvilken nettleser du bruker osv):
C:\brukere\dittnavn\appdata\local\adobe

C:\brukere\dittnavn\appdata\local\macromedia\flashplayer

C:\brukere\dittnavn\appdata\roaming\adobe

C:\brukere\dittnavn\appdata\roaming\macromedia\flashplayer

I registeret (skriv regedit i søkefeltet) ligger flash under local machine og current user, begge under software\macromedia.

Det kan være adobe flash mapper eller på maskin og register også, fra tidligere versjoner osv og etetr at flash er avinstallert kan du slette flashmappene før du legger dem inn igjen.

Shockwave og flash playerne er to addons for ulike typer støtter. Shockwave var populært før, men lenge siden jeg har hatt det nå. Flash bruker jeg hver dag, til alt fra facebookspill til netttjenester.

Lenke til kommentar

Kan denne feilen som gjør at flash player ikke virker i firefox men i chrome påvirke andre program ?

jeg sliter også med altibox child avspillingen som viker å være basert på silverlight

jeg forsøkte å gjøre som du sa AnKN men det ser ikke ut som det har hjulpet .

Nå har jeg ikke endre noe i registret manuelt

søker jeg på "flash" så finner søket mye rart med flash enten i navnet eller som dataverdi

her er det ihvertfall ingen av parametrene jeg tør å endre på

Problemet er nok at synkroniseringen mellom bildet og lyden feiler

( bilde stopper opp , mens lyden fortsetter )

Men med en gan jeg beveger på musen så viker det .

hadde jeg bare vist hvorfor det skjer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

chrome har flash innebygget. ie, firefox osv må den installeres i. en for hver nettleser.

Trenger ikke søke på noe, adobe og flash mappene er i klartekst lett synlige.

Lenke til kommentar

chrome har flash innebygget. ie, firefox osv må den installeres i. en for hver nettleser.

Trenger ikke søke på noe, adobe og flash mappene er i klartekst lett synlige.

Man søker for å finne riktig mappe blant alle mappene man har på pcen

Men er det ingen som kan fortelle hva som går galt her eller hvor det går galt ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Problemet er stort sett at man forsøker å innstallere noe det allerede ligger rester av fra før. Man må da fjerne det man allerede har før man kan legge inn den nye. Har vist to metoder å legge inn ny på, og også vist hvilke mapper man må slette etter å ha avinstallert.

Selv om man har "mange mapper" på pcen, er det få plasser slike ting legegr seg, og det ligger under adobe og macromedia i disse albumene. Ofte er det enkleste å avinstallere flash, fjerne mappene og så gå på en side som krever flash og få opp at man mangler det før og klikke på at man vil ha det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Etter at man har avinstallert ting, ligger det normalt igjen flere mapper og registeroppføringer som ikke blir fjernet. Disse skaper innimellom kluss, og når man avinstallerer noe kan disse mappene slettes etterpå.

Disse mappene er tydelige, og viser ofte først produsenten med programmet som undermappe.

I adobes tilfelle, vises det enten adobe og/eller macromedia med en flashmappe inni.

I tillegg ligger det mapper i brukerkontoen som du må vise skjulte filer for å se.

Søk på vis skjulte, velg vis skjulte filer og mapper, og huk av det alternativet i vinduet som dukekr opp.

Nå kan du klikke deg inn på brukere mappen, videre inn på ditt navn videre til appdata og her er det local, locallow og roaming mapper det kan være programvaremapper å slette etter at det er avinstallert.

Hos meg har adobe mapper både i local og roaming.

Tilsvarende kan det være mapper i registeret. De ligger under hkey_current_user /software, og tilsvarende under hkey_local_machine /software ihvertfall hos meg.

Når alt er borte skal du kunne legge det inn igjen uten problem.

Det finens også et removal tool til flash player:
http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/uninstall-flash-player-windows.html

synes det er like enkelt å gjøre det manuelt, men slike tool er enkle om du ikke vet hva du gjør og ikke vil rote med registeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...