kimare Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Vi vurderer bil i løpet i av de neste par årene? Touran er kanskje den bilen som har stått høyest på lista. Dog ser jeg at søstermodellen SEAT Altea XL er en del rimeligere. Ulempen er selvsagt at SEAT ikke selges i Norge. Derfor lurer jeg på det er vil være komplett idioti å importere en SEAT Altea XL? Prisen for en ny 2012 vil komme på i overkant av 200000 kr i følge dinsides importkalkulator. Utgang punktet var denne bilen. Jeg antar at Møller vil ta ansvar for servicene så lenge jeg betaler. Mister jeg noe i forhold til garanti reklamasjonrett? Har lest litt forskjellig rundt dette. Når det gjelder annenhåndsverdien er jeg selvsagt forberedt på at verditapet vil være større enn på en Touran, spørsmålet er hvor mye? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Seat har vel egentlig aldri vært en bil som har hatt noen stor verdi. Også en del tull med disse bilene. Ville nok betalt litt mer for å få en Touran for å så kunne selge den igjen om noen år, da den fortsatt er av interesse for folk. Tror du vil slite med å få like mye igjen for en Seat uansett hvor mye ekstrautstyr du spytter inni den Lenke til kommentar
kimare Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Nå er det en del år siden SEAT ble solgt i Norge, slik at de ikke lenger er en del av NAFs bruktbilstatistikk. Men i følger bilprovningen i Sverige kommer SEAT omtrent ut som VW på feil. At Seat ikke er populære i Norge er kommet selvsagt grunnen til at de ikke selges her. En tilsvarende Touran vil koste ca 300 000 dvs en forskjell på ca 100 000 kr. Dersom verditapet er ca 100 000 på begge to etter 4 år vil jeg jo ha spart renteutgiftene. Man får jo ikke en 4 år gammel Touran for 100 000, tror du ikke det er en del som vil bli fristet av en nesten lik bare merket med Seat Altea? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Må du ha ny bil da? Får jo mange fine bruktbiler til 300k... Endret 17. september 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
kimare Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Nei og jeg ønsker ikke å bruke 300k på bil, ny eller brukt. 200k er i grunn maks. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Heller Touran en Seat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå