Gå til innhold

pc med beats audio, bedre lyd ved å installere srs audio essentials?

raastad

Anbefalte innlegg

hvis man installerer srs audio essentials på en slik data med beats audio, vil det da bli bedre/dårligere lyd/skje noe med beats da?

lurer siden srs gir någelunde beats audio effekter på normale høyttalere osv, så om man blander disse, skjer det noe negativt eller kun positivt? noen som kan bekrefte/avkrefte dette? (vil høre før jeg installerer det, for har det på andre datar(uten beats audio) å det funker BRA der)

er for å få bra lyd når man bruker vanlige øretelefoner osv å, ikke bare med beats audio saker

Endret av raastad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke kjennskap til srs audio essentials fra før av men etter det jeg kan se på nettsiden deres er det kun snakk om diverse effekter som equalizer, surround ol. Slikt har en tendens til å forvrenge lyden i større eller mindre grad, så å betale 30usd for dette blir litt banalt. Driverne til realtek-lydkort som finnes på de fleste hovedkort har equalizer i tilhørende programvare, og jeg har til nå aldri opplevd en surround-effekt som faktisk forbedrer lyden på noen som helst måte.

Måtte le av demoen deres, er jo ikke annet enn forsøk på å lure folk. :| Etter demoen å dømme så har alle maskiner som ikke har srs audio essentials et filter som gjør at all lyd de spiller av høres ut som de kommer fra en liten kassettspiller :p

Hvis du faktisk vil ha bedre lyd er et bedre lydkort en mye bedre investering! F.eks. Asus Xonar Essence STX eller HRT HeadStreamer. Fordelen med asus-kortet er at det kommer med program med blant annet equalizer. Fordelen med HRT HeadStreamer er at det kobles til maskinen med USB og dermed kan benyttes til flere maskiner, men her kan man ikke stille equalizer eller andre effekter. Det finnes flere alternativer, men disse er vel blant de rimeligste som gir meget god lyd.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kjennskap til srs audio essentials fra før av men etter det jeg kan se på nettsiden deres er det kun snakk om diverse effekter som equalizer, surround ol. Slikt har en tendens til å forvrenge lyden i større eller mindre grad, så å betale 30usd for dette blir litt banalt. Driverne til realtek-lydkort som finnes på de fleste hovedkort har equalizer i tilhørende programvare, og jeg har til nå aldri opplevd en surround-effekt som faktisk forbedrer lyden på noen som helst måte.

Måtte le av demoen deres, er jo ikke annet enn forsøk på å lure folk. :| Etter demoen å dømme så har alle maskiner som ikke har srs audio essentials et filter som gjør at all lyd de spiller av høres ut som de kommer fra en liten kassettspiller :p

Hvis du faktisk vil ha bedre lyd er et bedre lydkort en mye bedre investering! F.eks. Asus Xonar Essence STX eller HRT HeadStreamer. Fordelen med asus-kortet er at det kommer med program med blant annet equalizer. Fordelen med HRT HeadStreamer er at det kobles til maskinen med USB og dermed kan benyttes til flere maskiner, men her kan man ikke stille equalizer eller andre effekter. Det finnes flere alternativer, men disse er vel blant de rimeligste som gir meget god lyd.

kan hvertfall oppdateres at dette ikke lønner seg, lyden blir faktisk meget lavere å dårligere av det :S men kan bare uinstalleres så går den tilbake som den var ^^

kan derimot anbefale srs veldig til pc'r uten beats audio, den gir betraktelig bedre lyd(nesten lik som med beats audio) ^^ MYE bedre enn f.eks "DFX Audio Enhancer" osv mulig etter min mening :p ^^

Endret av raastad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...