Patrick123 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Jeg har vurdert å kjøpe meg ny telefon og det kan hende jeg bare må følge strømmen og gå for en touchtelefon. Nå har jeg Nokia 6210 Navigator, en telefon jeg er veldig fornøyd, men jeg merker at den begynner så smått å bli moden for utskiftning. Jeg er ikke interessert i Iphone av flere grunner (både gode og dårlige) så det er uaktuelt. Jeg har snust litt på Samsung Galaxy S3, men prisen er jo også noe... HTC Sensation er vel også en god telefon?Jeg har aldri hatt en sånn type telefon før så det er noen ting jeg lurer på. Hvordan er batterilevetiden med normalt bruk? Jeg bruker ikke telefonen veldig mye og er ikke en av dem som konstant har den framme. Må jeg, med mitt bruk, likevel lade telefonen hver kveld? Jeg har hørt en del snakk om "problemer" med nettverk o.l. Da tenker jeg på folk som plutselig har endt opp med en kjemperegning fordi telefonen har knyttet seg opp mot et annet nettverk. Jeg er ikke interessert i å ha et abonnement, men foretrekker heller å ha den gode gamle "kontantløsningen". Burde det da bli et problem for meg med sånn der "roaming"? Sist, skaper størrelsen noen problemer? Jeg synes at slike smarttelefoner gjerne er ganske store, hender det at dere som eier slike telefoner får noen problemer med å ha telefonen i lommen? For eksempel når dere sitter. Endret 16. september 2012 av Patrick123 Lenke til kommentar
colpeps Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg ville anbefalt en galaxy s3, batteritiden med middels bruk er det fint mulig å få 2-3dager på en ladning. Men hvis man surfer mye og bruker telefonen en god del så er det 1dag har jeg opplevd. Ang størelsen så vil jeg si at det er ikke stort når man blir vant med det, telefonen passer fint i lomma.Men Galaxy s2 er også ganske bra telefon til en grei pris, den holder til det meste. Er nok best du tar deg en tur på et elkjøp/expert og sjekker der. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg er ikke interessert i Iphone av flere grunner (både gode og dårlige) så det er uaktuelt. Jeg har snust litt på Samsung Galaxy S3, men prisen er jo også noe... HTC Sensation er vel også en god telefon?Jeg har aldri hatt en sånn type telefon før så det er noen ting jeg lurer på. Min bedre halvdel har en Sensation. Den begynner å bli "gammel", lansert mai 2011. Selv om den ikke har quadcore prosessor og 1GB minne, funker den helt fint med Android 4.0. Hvordan er batterilevetiden med normalt bruk? Jeg bruker ikke telefonen veldig mye og er ikke en av dem som konstant har den framme. Må jeg, med mitt bruk, likevel lade telefonen hver kveld? Dette varierer sterkt fra mobil til mobil og mellom bruksmønstre. Jeg garanterer deg at din mobilbruk vil endre seg etter å ha gått over til en smartmobil. Min HTC One X klarer 3 dager ved lite bruk, 2 dager med medium bruk og 1 dag hvis jeg bruker den mye ila. en dag. Man får f.eks. kjøpt Motorola Razr Maxx med flere dagers batteritid. Jeg har hørt en del snakk om "problemer" med nettverk o.l. Da tenker jeg på folk som plutselig har endt opp med en kjemperegning fordi telefonen har knyttet seg opp mot et annet nettverk. Jeg er ikke interessert i å ha et abonnement, men foretrekker heller å ha den gode gamle "kontantløsningen". Burde det da bli et problem for meg med sånn der "roaming"? Du kan skru av mobildata (3G) og kun benytte Wi-Fi. Roaming skjer hvis du ikke er i hjemmenettet (tenk utlandet). Selv med mobildata skrudd på, er det egen innstilling for roaming som du kan ha skrudd av til vanlig. (Tror Tele 2 kunder må ha på roaming pga. svenske SIM-kort, men mener de skulle begynne med norske SIM-kort...) Sist, skaper størrelsen noen problemer? Jeg synes at slike smarttelefoner gjerne er ganske store, hender det at dere som eier slike telefoner får noen problemer med å ha telefonen i lommen? For eksempel når dere sitter. Dette blir et subjektivt spørsmål. Har du små hender og trange lommer, så kjøper man ikke Samsung Note med 5,3 tommers skjerm (Note 2 får faktisk 5,5 tommer). Har du store hender og løse lommer er jo ikke dette noe problem. Jeg gikk fra HTC Desire HD og var redd for at One X med 4,7 tommers skjerm skulle bli for stor. Men den er ikke mye større og i tillegg er den lettere og slankere, så det er ikke noe problem å ha denne i lomma (ikke med deksel en gang). Det beste er nok hvis du tafser på litt forskjellige modeller og kommer med et beløp og ønsket størrelse på skjermen. Og selvfølgelig et par punkter som er viktig for deg (kamera, lyd, lagringsplass, etc.) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå