Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe svarer ikke og windows er blitt treg

Anbefalte innlegg

Windows på datamaskinen min er blitt sykt treg, av og til kan explorer.exe slutte å svare. Det går evigheter å åpne programmer eller bare nettleseren, jeg aner ikke hva som gjør dette. Kan det være virus? eller må jeg bare formatere, men om det er noe jeg kan gjøre uten å formatere hadde det vært fantastisk!

Specs

Intel i5 750 OC @ 3.3ghz

Corsair dominator GT ddr3 1866mhz 4gb

2 stk. Western digital Caviar greenpower 1TB

Corsair hx 850

msi p55 - gd-80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows er installert på GP-disker? Høres ut som det er der problemet ligger.

HDD er din største bottleneck, uten tvil.

GP-disker altså de western digital GreenPower diskene? hva er galt med det? har funket fint helt siden jeg kjøpte de. hmm
Lenke til kommentar

Disse går på 5400 RPM og har GreenPower-teknologi som slår av disken hvis den ikke er i bruk.

Av egen erfaring har disse type diskene stor sannsynlighet for å få timeouts og bitfeil etter et par måneder.

Dem fungerer veldig bra til lagring av video og bilder, men det er stort sett det. Jeg ville foreslått å prøvd å installere Windows på en SSD, da vil du oppleve maskinen din dønn stabil og veldig rask.

Lenke til kommentar

Disse går på 5400 RPM og har GreenPower-teknologi som slår av disken hvis den ikke er i bruk.

Av egen erfaring har disse type diskene stor sannsynlighet for å få timeouts og bitfeil etter et par måneder.

Dem fungerer veldig bra til lagring av video og bilder, men det er stort sett det. Jeg ville foreslått å prøvd å installere Windows på en SSD, da vil du oppleve maskinen din dønn stabil og veldig rask.

Takk for svar! da må jeg vurdere å kjøpe ssd disk da, hvordan andre harddisker enn ssd burde jeg kjøpe? de er jo ganske dyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...