Gå til innhold

Trenger anbefaling av bærbar PC

gemmi

Anbefalte innlegg

En kollega av meg skal ha en bærbar pc til datteren sin, og siden han har null peiling selv, spør han meg, som også har heller lite peiling på bærbare pc'er. Derfor spør jeg dere i håp om at dere kan hjelpe meg.

Budsjettet ligger på ca. 10-15k. Han er interessert i å få mest mulig for minst mulig penger, men det er vi vel alle. Maskinen skal kunne brukes til det mest vanlige (spilling osv.) Han ytret også et ønske om et skjermkort med tv-inngang.

Legg gjerne igjen noen linker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tosiba Satelite 2450-201 er et mye bedre tilbud da denne har mye bedre skjermkort og høres ikke ut som en "støvsuger" som Amilo A gjør.

Den Toshiba'en bruker P4 desktop prosessor og er absolutt ikke noe å anbefale, og det er helt feil at Amilio A bråker ettersom den bruker en mye kjøligere Athlon XP-Mobile prosessor. Amilio D bråker derimot, men den bruker tross alt også en P4 desktop prosessor :-?

Jeg anbefaler Fujitsu Siemens Amilio A7600 på det sterkeste! :woot:

Lenke til kommentar

Ville kjøpt denne her jeg:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=89781

Ei mye bedre maskin spør du meg. Skal man først ha bærbar så bør den ha bærbare kvaliteter. Da er Centrino det eneste alternativet på pcfronten for øyeblikket. Maskina vil ikke klare kraftige 3Dspill. Men da burde man ikke kjøpe bærbar uansett. Personlig ville jeg kjøpt en mac, men det blir sannsynligvis en helt annen diskusjon. Kanskje får man et tilbud på en bærbar mac hos www.eplehuset.no akkurat nå.

Lenke til kommentar
Tosiba Satelite 2450-201 er et mye bedre tilbud da denne har mye bedre skjermkort og høres ikke ut som en "støvsuger" som Amilo A gjør.

Den Toshiba'en bruker P4 desktop prosessor og er absolutt ikke noe å anbefale, og det er helt feil at Amilio A bråker ettersom den bruker en mye kjøligere Athlon XP-Mobile prosessor. Amilio D bråker derimot, men den bruker tross alt også en P4 desktop prosessor :-?

Jeg anbefaler Fujitsu Siemens Amilio A7600 på det sterkeste! :woot:

CPU ene bråker ikke. Det er viftene som gjør. Toshiba med P4 dekstop er stillere enn FS med P4 mobile til opplysning.

Toshiba har noen av de stilleste maskinene på markedet. Selv på maskiner med 2.8 så er de mye stillere enn Amilo A. Ja jeg har sammelignet direkte med Toshiba og Amilo A med XP2500+. Athlon XP M er ikke så strømsvak akkurat.

Amilo D bruker en dårlig vifteløsning og støyer.

Lenke til kommentar
Ville kjøpt denne her jeg:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=89781

Ei mye bedre maskin spør du meg. Skal man først ha bærbar så bør den ha bærbare kvaliteter. Da er Centrino det eneste alternativet på pcfronten for øyeblikket. Maskina vil ikke klare kraftige 3Dspill. Men da burde man ikke kjøpe bærbar uansett. Personlig ville jeg kjøpt en mac, men det blir sannsynligvis en helt annen diskusjon. Kanskje får man et tilbud på en bærbar mac hos www.eplehuset.no akkurat nå.

Vil også anbefale denne. Har hatt maskina nå i en månedstid og er meget fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...