beh Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg er enig, bildene av ST55 som du (molna) har tatt er helt fantastiske. Det er slik som en skjerm skal se ut! Men kvaliteten på kameraet er jo ikke stort bedre en T610. Bildet er skarpere og fargene er fine, men "tunnel skarpheten" er der fortsatt. Men sålenge det er bedre en T610 så er det jo akuratt det bedre en T610. Super review og gratulerer til Siemens som etter min mening burda la de menyene som er på ST55 ta over for det som man finner i de "ekte" Siemens telefonene... de nye menyene virker mer konsistente en de gamle. Men hvordan hamrer selve TELEFONEN i ST55 opp med T610? Greit nok at kameraet og skjermen er bedre, det er lite subjektivt og alle kan se at ST55 slår T610 langt vekk der. Men SyncML, Bluetooth, WAP 2.0 / Xhtml, mulighet for radio/mp3 det har såvidt jeg har forstått ST55 ikke. Det er mulig at de er laget for ulikemarkedssegmenter men prisen er såpass lik* at man må tåle at de blir sammenlignet i alle aspekter og ikke bare de der ST55 utmerker seg. * - ST55 levert i Norge 2800 kr + 25 % MVA = 3500. Det er mulig at man kan komme unna med å bare betale 16 % men jeg synes det blir litt urettferdig, som å si at T610 koster 1000 kr bare for at man kan få den for det på OsloS (man må da ha veklslet nevnte 1000 kr i dop først da.) Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 når kommer sx1 da? :o Mpx.no skal ubekreftet få sx1 inn den 24.10.03(bursdagen min ) Og den koster 4012,-Tittei jeg er en link Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 når kommer sx1 da? :o Mpx.no skal ubekreftet få sx1 inn den 24.10.03(bursdagen min ) Og den koster 4012,-Tittei jeg er en link 4012,- UTEN moms ja. :-? Lenke til kommentar
molna Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 beh: ST55 støtter WAP2.0 ja T610 og ST55 er definitivt tiltenkt forskjellige brukergrupper ja. ludvig: ta den datoen med en spiseskje salt. MPX er flinke til å lure til seg forhåndsbestillinger ved å sette altfor tidlige datoer... :-) Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 når kommer sx1 da? :o Mpx.no skal ubekreftet få sx1 inn den 24.10.03(bursdagen min ) Og den koster 4012,-Tittei jeg er en link 4012,- UTEN moms ja. :-? Ops! :oops: Lenke til kommentar
chagall Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 * - ST55 levert i Norge 2800 kr + 25 % MVA = 3500. Det er mulig at man kan komme unna med å bare betale 16 % men jeg synes det blir litt urettferdig, som å si at T610 koster 1000 kr bare for at man kan få den for det på OsloS (man må da ha veklslet nevnte 1000 kr i dop først da.) Jeg har kjøpt fra www.einfachpreiswert.de . Her koster den i utg 295 Euro,men når du klikker for "dritte land" altså utenfor eu blir tysk moms trukket ifra. Altså 254Euro + norsk moms blir det ca 2800kr tilsammen(inkl utg til swift-betaling). Har ikke fått telefonen enda så lurer på om det blir et fortollingsgebyr på 160kr også. Men UNDER 3000kr... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 når kommer sx1 da? :o Mpx.no skal ubekreftet få sx1 inn den 24.10.03(bursdagen min ) Og den koster 4012,-Tittei jeg er en link 4012,- UTEN moms ja. :-? Ops! :oops: 4900 kr m moms begynner å bli litt høyt for en mobil... men i forhold til alle funksjonene er det et røverkjøp......... Lenke til kommentar
molna Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Tipper den koster under 4000,- etter et par måneder på markedet... Lenke til kommentar
godal Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det er ikke sikkert SX1 kommer ut i det hele tatt. den siste forsinkelsen skyltes ustabilitet i samtale delen, telefonen legger visstnok på etter fire sekunders samtale, og etter hva jeg har hørt er det ikke sikkert de klarer å fikse det. - men det gjør de sikkert.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 akkurat det problemet har jeg på min nokia nå derfor skal den skiftes,,,,,,,,, --------------------------------------------------------------------------------------------------- skal vente på sx1 om jeg så dør før den kommer Lenke til kommentar
levlex Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Tipper den koster under 4000,- etter et par måneder på markedet... Nåja..... T610 har jo vært på markedet i snart tre måneder, og har flere steder gått opp i pris, så hvis SX1 blir så pop som mange tror så tviler jeg på at den raskt vil falle under 4000,- Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Her i England får man nå T610 gratis med abbonement allerede, trolig fordi salget har vært dårlig. Ok, ikke nå da, for nå er alle SonyE-mobiler fjernet fra butikkene her på grunn av at laderne kan eksplodere (gjelder kun UK-ladere) SX1 kommer til å falle fordi den skal konkurrere med 3650 og 6600. Lenke til kommentar
JZA Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Her i England får man nå T610 gratis med abbonement allerede, trolig fordi salget har vært dårlig. Ok, ikke nå da, for nå er alle SonyE-mobiler fjernet fra butikkene her på grunn av at laderne kan eksplodere (gjelder kun UK-ladere) SX1 kommer til å falle fordi den skal konkurrere med 3650 og 6600. Vennligst kom med dokumentasjon / fakta / bevis som opplyser om at salget til T610 har vært dårlig i England. Ell så ser jeg ingen grunn for at du skal spekulere i hvorfor man får den gratis i England. Markedsandeler gjelder vel uansett hvor mye sluttbruker betaler for sin tlf ? Du som er en seriøs debattant burde holde deg for god for å slenge ut ubegrunnede påstander! Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 JZA: jeg gjentar: 'trolig fordi salget har vært dårlig'. Altså, det er noe jeg tror og ikke basert på noe annet. Personlige meninger trenger ikke begrunnelse. Men Europa-salget til SonyE har jo gått ned med over 20% det siste kvartalet, så det kan jo ligge litt fakta i det også Lenke til kommentar
JZA Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 JZA: jeg gjentar: 'trolig fordi salget har vært dårlig'.Altså, det er noe jeg tror og ikke basert på noe annet. Personlige meninger trenger ikke begrunnelse. Men Europa-salget til SonyE har jo gått ned med over 20% det siste kvartalet, så det kan jo ligge litt fakta i det også Personlig meninger bør jo absolutt også begrunnes, hvis det skal være noe hold i dem. Ell så angir man jo bare hva andre mener, og adopterer denne meningen for å være sin egen. Har man ingen begrunnelse for sin mening, kan jo denne tas i fra hverandre lett som ingenting. Noe denne tråden og mitt forrige innlegg er et bevis på. Synes fortsatt ikke det er noen grunn for deg i å spekulere på hva SE's strategi er mhp pris, kan jo også være teleselskapene som sponser vanvittig mye. Tror nok valget av teleoperatør hadde blitt enkelt for mange, hvis man fikk en gratis T610 på kjøpet! Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 valget av teleoperatør hadde blitt enkelt for mange, hvis man fikk en gratis T610 på kjøpet! Hvorfor begrunner du ikke dine påstander selv da når du klager på andre som ikke gjør det...? Sparket deg nok selv i baken der. Skulle alle her på forumet begrunne alle sine personlige meninger hadde det blitt moro gitt... Lenke til kommentar
JZA Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Pek på en påstand i denne tråden, hvor jeg har kommet med en personlig mening ? Gjerne i en annen tråd også, hvor jeg har kommet med noe som ikke kan underbygges med fakta! Lenke til kommentar
molna Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jha... det er interessant og slikt har jeg tid til... not Begrunnelse for at det ikke er interessant: Kan ikke huske at du har påstått noe alvorlig feil. Begrunnelse for at jeg ikke har tid: Er på jobb. :wink: Lenke til kommentar
levlex Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Men Europa-salget til SonyE har jo gått ned med over 20% det siste kvartalet, så det kan jo ligge litt fakta i det også Snakker du om andre eller tredje kvartal? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Ok, ikke nå da, for nå er alle SonyE-mobiler fjernet fra butikkene her på grunn av at laderne kan eksplodere (gjelder kun UK-ladere) det er ikke så farlig at laderen eksploderer..... det er farligere at mobilen tar fyr når man snakker i den.... (sikter på nokia.... men det er pga uorginalt batteri, men alikevel da! ) dette har skjedd flere ganger.... her har dere min begrunnelse http://www.itavisen.no/art/1301747.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå