Filifoli Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Igår var jeg en tur på loppemarked, og det kom over et kamera jeg syntes så kult ut. Det er et fold-in kamera, som det står 1960 på en liten lapp (Teipet fast, ikke fra fabrikken) under. På kameraet står det JSOLETTE, men etter litt googling har jeg funnet fram til Isolette. Det står mest sannsynlig Agfa Isolette V på det. Min første tanke var egentlig bare å ha det på hylla som pynt, men etter å ha sett nærmere på det har jeg fått til å vri på det som er vribart og kommet fram til at det kanskje er brukbart, og lukkeren kan iallefall åpnes og lukkes. Men, jeg får ikke åpnet baksiden, der filmen skal inn? Den sitter bom fast for meg, vet ikke om det er patent eller at jeg er litt for redd for å ta ordentlig tak i det. Noen som har hatt dette kameraet, og vet noe om hvordan det brukes, hva slags film jeg evt. trenger og sånn? Og, finnes det noen butikker i Drammen/Oslo-området som kanskje har noe greie på gamle kameraer og som kunne hjulpet meg? Endret 16. september 2012 av Filifoli Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Her finner du bruksanvisningen, kanskje det hjelper? Det bruker 120-film, det selges i de fleste fotobutikker, men det er billigere på Ebay. Vet ikke om noen butikker i området som kan hjelpe, eneste jeg vet om i Norge er Antonio Stasi i Bergen. Photographica er vel nærmere, men altså i København.. Lenke til kommentar
Filifoli Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Her finner du bruksanvisningen, kanskje det hjelper? Det bruker 120-film, det selges i de fleste fotobutikker, men det er billigere på Ebay. Vet ikke om noen butikker i området som kan hjelpe, eneste jeg vet om i Norge er Antonio Stasi i Bergen. Photographica er vel nærmere, men altså i København.. Fikk åpnet det ja. Ser ut som det er relativt enkelt å få satt inn film (Har aldri drevet med fotografering når det enda var film som gjaldt) men skjønner ikke mye av selve kameraet.. Må jeg kanskje ha film før lukkeren blir automatisk? nå virker det som jeg må åpne og lukke den selv.. Lenke til kommentar
Filifoli Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Her finner du bruksanvisningen, kanskje det hjelper? Det bruker 120-film, det selges i de fleste fotobutikker, men det er billigere på Ebay. Vet ikke om noen butikker i området som kan hjelpe, eneste jeg vet om i Norge er Antonio Stasi i Bergen. Photographica er vel nærmere, men altså i København.. Fikk åpnet det ja. Ser ut som det er relativt enkelt å få satt inn film (Har aldri drevet med fotografering når det enda var film som gjaldt) men skjønner ikke mye av selve kameraet.. Må jeg kanskje ha film før lukkeren blir automatisk? nå virker det som jeg må åpne og lukke den selv.. Jeg kan egentlig fint få dratt til alt som ligger ca en time utenfor drammen/oslo .Så vet noen om noe eller noen som kan noe hadde jeg blitt kjempeglad. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Ganske enkelt kamera. Tror nok at enhver fotograf som har holdt på siden før 2000 kan fortelle deg en del om dette kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå