Cid Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Jeg har en HP CM2320fxi, avansert multifunksjons-sak, med nettverkstilkobling. Printeren har 128Mb minne. Det som irriterer meg, er at enkle utskrifter tar så lang tid, eks: 3 sider fra word blandet tekst og bilde. 35 kopier kollatert gir en datamengde på over 1,1Gb, og tar over en time å skrive ut. Det er en singel-pass skriver, og skal klare inntil 21spm. 40 sider text fra wordpad tar under to minutter, så jeg vet den kan. Er det en måte å fortelle skriveren at den skal "les-disse-tre-sidene-og-skriv-dem-35-ganger", altså lagre det i minne, og skrive derfra? Er det noe jeg kan gjøre med utskriftsformatet, for at den skal skrive raskere? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Hei. Jeg har benyttet "magiske" Google, som finner det meste du søker etter. Prøv å se om du finner løsningen her. Det ligger også en Custom review på amazon.com som tar for seg den aktuelle printeren. Ser ut som du ikke er den eneste med dette problemet. . . Lenke til kommentar
Cid Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Jeg har nok googlet litt før jeg postet her, og funnet ut at det kan tweakes i både PCL, og PostScript, men jeg har ikke klart å finne noen god forklaring på disse. Jeg synes jeg har prøvd stort sett alt av innstillinger, drivere og firmware er naturligvis av siste sort. Men siden det alltid finnes dårlig dokumenterte innstillinger, så tenkte jeg kansje at det var en guru der ute med et litt mer utfyllende svar enn "google" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå