Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenåring i kroppen, pensjonist i toppen..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 19 år gammel gutt som har flyttet bort fra alt og alle i formål å begynne med et nytt studie. Ting går bra og jeg holder meg i rute : D

For en eller annen grunn føler jeg meg særdeles eldre enn det jeg egentlig er(mentalt sett)

Tenker ikke direkte på modenhet, men det at jeg har "opplevd" og lært mesteparten av det livet har å by på.

Når muligheten for å dra ut på byen med medstudenter for å oppleve bylivet eller å være sosial generelt sett, takker jeg nei.

I stedet sitter jeg hjemme og grubler over de større spørsmålene i livet.

I tillegg har jeg fått en lei tendens til å si ting som "ungdommen nå til dags" når jeg selv faller under kategorien.

Det er en utrolig vanskelig følelse å få ned på arket, men jeg håper dette gir et greit bilde.

Lurer derfor på om noen er i stand til å forklare dette fenomenet eller vite om det er andre enn meg som føler dette på noen måte.

Takk på forhånd Anonym poster: fd392705db542f4247c87ee94774f135

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er bare usedvanlig selvopptatt og har et lite reflektert forhold til andre mennesker samme hvor mye du har grublet over "de store spørsmålene". Sikkert verdt å sjekke ut om du har aspergers, det er ikke noe galt i å ha det men det er veldig greit å være klar over at man har diagnosen dersom man har det. Det er veldig vanlig at folk "som deg" (;)) som ikke liker å gå ut hele tiden og ikke har møtt så veldig mange interessante mennesker enda fordi man bare er 19 tror at man er enestående selv om det ikke er tilfelle. Du møter sikkert flere folk som er litt mer lik deg mtp interesser o.l når du blir ferdig med ex.phil. Lykke til!

ps. slutt å si "ungdommen i dag" med en gang, du virker som en idiot

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hører ut som du bare er lei av tenårings festlivet. Om du så ikke liker byturer og føler at du har vokst fra drikking så skaff deg hobbyer som du kan gjøre inne eller ute som ikke omhandler drikking.

Kjøp deg en skikkelig offroad sykkel eller gaming pc eller begge deler, greit å like å diskutere de store spørsmålene i livet (helst med andre enn deg selv) men du kommer til å angre deg som faan når du er 45 og ikke har kropp til noe annet enn pusse hus og gruble over hva du faktisk kunne ha gjort mens du var i 20-40 årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom deg ut og reis. Du trenger nye impulser.

Det er sikkert lett å føle at man har "oversikt" over verden med Internett og alt slikt, men det er utrolig mye spennende som venter.

Kan jeg spørre om hvordan du resonnerte deg fram til at du har opplevd og lært det meste livet har å by på?

Endret av mariu1519
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...