Mira3 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Er det noen her som har hund med denne sykdommen, og kan fortelle litt om den? Vi har ei tipse på 3 år som fikk denne diagnosen for 1år siden.. Hun er ei glad å go jente, som elsker å være med andre hunder å leke å h det gøy. Etter noen måneder på prednisolon og florinef begynte hun å miste hår å trodde nesten hun skulle få bare flekker på ryggen, men d vokste hår opp igjen med en gang, men jeg ser at hun har tørre flekker hvor hun klør og det er mere brun/svart.. Hun drikker mye vann, og tisser mye, men dette er jo en typisk ting da de har denne sykdommen. Men det som jeg er mest redd for er at hun en kveld mistet føligheten i bak beina. Hun hadde stått ute mye av dagen, så fikk hun tablettene sine om kvelden også så fikk vi å la oss og hunden var like bra igjen dagen etter.. Noen opplevd dette? Pluss at hun har anfall der hvis d blir mye folk og hannhunder hun ikke kjenner.. Da begynner hun å bjeffe, ule, å ser på meg matmor med helt galeøyne, første gangen trodde jeg hun skulle ta meg, men er rett å slett at det blir for mye rundt henne.. Er det noen som her opplevd lignende? Hun er en blanding av boardie collie og huskey:) Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Dette er vel egentlig en sak for veterinærer, og dem tror jeg ikke det er mange av her .. Allikevel, slik jeg har forstått denne sykdommen, følger det gjerne med utmattelse og slitenhet. Da ser jeg for meg at det skal ikke så mye inntrykk til før hunden får litt "overload", den blir overstimulert på et vis? Det er ikke uvanlig med feks valper som går litt i frø om det blir mye inntrykk på en gang, før de har lært å takle alt dette. Jeg gjetter på at noe av det samme kan gjelde for en hund med addisons. Men snakk med veterinær.. spesielt om det med bakbeina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå