Farner Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Heisann! Min nåværende server er en 6+ år gammal gaming maskin, som mirakuløst fortsatt lever. Jeg er på jakt etter ny hardware. Sett litt rundt på prisguide, finn.no og komplett, men finner ingen gode kategorier for server hardware( ikke at det er veldig stor forskjell fra annet utstyr i denne prisklassen) Disponibelt: Tenker 5 000 maks. Utstyr som trengs: HK, RAM, CPU, evt kabinett Vet dedikerte server hovedkort har endel funksjoner ekstra, som f eks skrur på PCen når den får strøm automatisk + enkelt og greit integrert skjermkort osv. Nettopp noe slikt jeg ser etter. Mange takk for all hjelp! Lenke til kommentar
avo Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Hva med å kjøpe en server ferdig ? Både Dell og Hp har jo latterlig billige små servere. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Det virker som mange av dem ikke har valgfriheten eller ønskene jeg ønsker. Mange av dem har Os preinstallert, noe jeg står for selv, harddisker har jeg ikke behov for fler av og de har skjeldent hardware sammensettningen jeg ønsker. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 (endret) Spørsmål: Er det store forskjellen mellom hovedkort som er lagd for servere og de som er laget for desktops? Hva er det man burde se etter? Mange nevner to nettverksporter, men er det egentlig nødvendig? Jeg har vel ikke router som støtter å brukke begge to til båndbredde? Endret 17. oktober 2012 av Farner Lenke til kommentar
Farner Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Denne: https://prisguiden.no/liste/135606 Noen som kan gi noen inputs? Lenke til kommentar
Farner Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Kunne noen være så greie å bare sjekke at komponentene i handlekurven over er kompatible? skal bestille imorgen, og er veldig lite lysten på å måtte returnere noe fordi jeg ikke var klar over ukompatibelhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 De er kompatible, hva det lønner seg å bruke i en server kan jeg ikke uttale meg om. Går utifra at hovedkortet har alt du trenger av funksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå