Nicolai-R Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg får ikke til å sette opp xbmc remote til stue pc xbmc'n min. Jeg har et wifi aksesspunkt (ikke router) D-link airplus G DWL-G700AP 2.4GHz Wireless Access Point. Lurer på om noe av problemet ligger her, jeg mistenker nemlig at det faktum at jeg har et aksesspunkt gjør at jeg ikke har telefon og pc på samme nettverk, men på to forskjellige IPer som gis fra studentbyen jeg bor i, og ikke fra ruteren (som bare er aksesspunkt, ikke en ruter). Noen tips? Jeg får ikke lenger logget på aksesspunktet mitt via dets default IP, og jeg får ikke brukt IP'n fra studentbyen til noe matnyttig heller. lost n00b here, plz halp? Lenke til kommentar
Nicolai-R Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 bump? Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hvordan har du koblet dette? Hvilke IP-adresser har du fått på PC og Tlf ? Grunnen til at du ikke får kontakt med AP, er at den ikke er på samme nett som PCn din. Din PC har en helt annen IP den har fått fra skolens DHCP. Hvis du går inn på egenskapene for nettverkskortet, kan du legge til et nett (IP). Gå inn på TCP/IP v4 protokollen, avansert og legg til. Da får du kontakt med nettverket AP ligger på i tillegg til skolenettverket. Det kan være en idé å endre IPn til AP. Sannsynligheten for at det er andre på skolen som har et AP fra D-link er relativt høy. Det beste er om du kjøper deg en router. Da vil du bli sittende bak NAT og har ditt eget interne nettverk. Endret 15. september 2012 av formann Lenke til kommentar
Nicolai-R Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Hvordan har du koblet dette? Hvilke IP-adresser har du fått på PC og Tlf ? Grunnen til at du ikke får kontakt med AP, er at den ikke er på samme nett som PCn din. Din PC har en helt annen IP den har fått fra skolens DHCP. Hvis du går inn på egenskapene for nettverkskortet, kan du legge til et nett (IP). Gå inn på TCP/IP v4 protokollen, avansert og legg til. Da får du kontakt med nettverket AP ligger på i tillegg til skolenettverket. Det kan være en idé å endre IPn til AP. Sannsynligheten for at det er andre på skolen som har et AP fra D-link er relativt høy. Det beste er om du kjøper deg en router. Da vil du bli sittende bak NAT og har ditt eget interne nettverk. Jeeeg... hadde skrevet 192 istedetfor 129. sorry. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå