Gå til innhold

Trening og avhold fra alkohol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et helvete å opprettholde? :lol:

Periodisk faste er stikkordet ;)

Hehe jeg tenker mer på at det ikke er en særlig sunn måte å leve på ettersom ved å gjøre det så bryter du ned kroppen og du går konstant rundt og er sliten og trøtt. Jeg vet ikke hvordan du trener men jeg gjør ikke det. Jeg spiser sunt og jeg unner meg noe junk et par ganger i uken, men med 4-5 dagers trening hver uke så klarer jeg å holde meg nokså ok synes jeg med en fett prosent på 16.

Lenke til kommentar

16 timer faste i døgnet etterfulgt av 8 timer hvor man spiser det man skal ha i løpet av døgnet.

Fordeler er lite eller ingenting fettakkumulering når man trener og spiser med kcaloverskudd.

Helsefordeler i forhold til kroniske sykdommer, et mer stabilt bloduskker enn om man spiser "6 små måltider om dagen", etc...

Når du skriver bryte ned kroppen så tenker du på det å være "katabol". Å gå inn i en katabol tilstand skjer ikke før etter tidligst 24 timer etter at man spiste noe sist. Og da skal man ha hatt seriøse mengder med fysisk arbeide i løpet av disse 24 timene.

http://www.leangains.com/ for mere info, og litt mer oversatt til norsk, her på forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277128

Lenke til kommentar

For å svare on topic (støtter btw Doof på PF. Veldig ålreit konsept) så gjør jeg begge deler. Etter en omlegging av kosthold og treningsprogram gikk jeg fra lubben til småripped i løpet av cirka seks mnd. Da var jeg på karatefylla mer eller mindre hver helg. Levde som en nonne man-fre, drakk som en gris på lørdag, og spiste ofte mye drit på selvmedlidenhetssøndagen. Gikk ned 7 kg, resultatet snakker muligens for seg selv? Jeg har mao hatt null problemer med å oppnå en god fremgang, og komme i god form, selv med saftige mengder alkohol. Så saftige (alle vennekretsene mine drikker mye, og til langt på natt. Jeg er like ille) at jeg noen ganger har vært litt uggen over på mandagen også.

MEN;

Det har seg slik at jeg også driver med boksing. Før sommeren (sånn cirka rett etter at dette bildet var tatt, og jeg skjønte hva som var mulig, om man bare gadd litt), så fikk jeg denne tullete ideen om at jeg skulle begynne å konkurrere igjen. For å unngå å få bank ble jeg nødt til å gå ned et par kilo (de har vært harde) til, og spisse formen enda mer. Da nytter det ikke med et ølinntak på lørdager, som alene dekker dagsbehovet mitt, og det er ihvertfall ingen vits å fortsatt være fyllesjuk på mandagen.

Har derfor kuttet kraftig ned på drikkinga. Er ute å raller annenhver til tredjehver uke nå isteden.

Har det hjulpet?

Først og fremst har det hatt ønsket effekt på vekta, om det er viktig for deg. For det andre har det også til en viss grad hatt ønsket effekt på den fysiske formen. Det har ikke skjedd noen revolusjon, men progresjonen er nok litt bedre nå, enn da jeg var et forfylla svin. Om det kommer som en direkte konsekvens av en kraftig skjerpelse av alkoholinntaket, eller rett og slett at jeg ikke er fyllesjuk på mandager lengre, OG kan presse inn en-to dager ekstra med trening vet jeg ikke. Jeg heller mer mot det siste, men det er ikke jeg kvaliffisert til å svare på.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...