Gå til innhold

Trening og avhold fra alkohol

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nysgjerrig på hvor mange av dere som avstår fra alkohol og helgefyll, enten hele tiden eller i perioder, for å prioritere trening.

Selv har jeg en 2-3 måneders periode hver høst og hver vår, hvor jeg holder meg edru hver helg. Det er tidvis jævlig kjedelig, men merker at progresjonen blir mye bedre disse periodene.

Flere enn meg som gjør dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal vel ikke være nødvendig å være avholds, så lenge man er fornuftig i inntaket (ja det er vel lett å si når man er edru... blir vel vanskeligere utover kvelden).

Men: drikk mindre, drikk hvitvin / lite-øl, spis mye magert kjøtt, lite karbs og masse grønt (slik at du får stor metthetsfølelse og nok proteiner og lavt kaloritall) så kan du gønne på med litt av hvert, så lenge det er innenfor makrotallene dine.

Lenke til kommentar

Har ikke behov, i tillegg blir man aldri enbedre skiløper av å konsumere alkohol. Snarere tvert imot, alkohol er jo ikke bra for kroppen. En viss Bjørndalen har aldri rørt alkohol.

Logikken er ufeilbarlig! Kausalkjeden er som følger: ingen alkohol -> du blir til Bjørndalen.

like logisk som; dersom du drikker alkohol så kommer du ikke til å vinne medaljer i en utholdenhetsidrett.

Du har rett i at det ikke er bra for kroppen, men det er heller ikke toppidrett om du går det i sømmene. Ikke begrens deg på den måten. At Bjørndalen aldri har tatt seg en dram betyr mest sannsynlig at han er en tørrpinn, ikke at det er årsaken til at han herjer i løypene.

Du behøver heller ikke være avholds for at alkohol ikke skal skade deg. Lær deg å drikke rødvin til en god biff og du vil aldri se deg tilbake. Lær deg å drikke pils med gutta mens du ser fotball og du ser kun dumt på ditt gamle jeg i speilet. Lær deg å drikke whiskey, fordi blank sprit er for rike kjerringer på slankekur, og du skjønner fort at "tåler jeg dette, så tåler jeg pokker meg 50000 meter på ski!"

Lenke til kommentar

Har ikke behov, i tillegg blir man aldri enbedre skiløper av å konsumere alkohol. Snarere tvert imot, alkohol er jo ikke bra for kroppen. En viss Bjørndalen har aldri rørt alkohol.

.

Du behøver heller ikke være avholds for at alkohol ikke skal skade deg. Lær deg å drikke rødvin til en god biff og du vil aldri se deg tilbake. Lær deg å drikke pils med gutta mens du ser fotball og du ser kun dumt på ditt gamle jeg i speilet. Lær deg å drikke whiskey, fordi blank sprit er for rike kjerringer på slankekur, og du skjønner fort at "tåler jeg dette, så tåler jeg pokker meg 50000 meter på ski!"

Det over mener du jeg bør gjøre pga den gode smaken, eller en lett beruselse?

Lenke til kommentar

.

Det over mener du jeg bør gjøre pga den gode smaken, eller en lett beruselse?

fordi det smaker godt. alkohol frembringer ekstra smak i øl og vin, whisky snakker for seg selv (man får ikke alkoholfri whisky).

Den lille buzzen du får av 3 pils eller et glass vin, eller 2 whisky er så marginal at det ikke er noe å snakke om (med mindre du begynner å kjøre bil)

Lenke til kommentar

Ikke bra for kroppen, MY ASS! Det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere, har jeg hørt :p men det er like dårlig argument som "Den og den gjorde ditten og datten, så derfor kan jeg/du gjøre det".

Det henger ikke på greip! Ta utgangspunkt i degselv, ikke andre!

Hvis du ikke drikker fordi Bjørndalen ikke gjør det, så bommer du kraftigere enn han har gjort de siste åra.

Hvis du ikke drikker fordi du mener kroppen DIN ikke har godt av det, helt ok. Det kan ingen andre enn deg vite. Du kjenner dine begrensninger best, jeg er her bare for å si at det bør du finne ut av selv. Ikke fordi du har sett det på TV.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kommer an på hva målet ditt er da. Skal du være markert på den måten at alt det harde arbeidet du har gjort for å få en six pack og vil at alle musklene på kroppen din skal synes godt så må du pent avstå fra alkohol. Til nøds kan du unne deg kanskje 1 øl sammen med noe junk en gang i uken.

Men det hjelper ikke å bare avstå fra alkohol. Du må droppe junk og verst av alt brus. Spiser du lite, sunt og kun drikker vann (så mye at urinen alltid er klar) slik at du alltid er hydrert) og trener 20-30 min om dagen med gerilja cardio for du en pen kropp. Et helvete å opprettholde over lang tid etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...