Gå til innhold

Avsluttet: 4 Windows 8 Pro nøkler for 30 kroner hos NSBE

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontoen er aktiv:) Regnet egentlig med at du kunne dele den linken, og at en kunne logge inn alt. Slikt pleier å gå fort.

Nei det tar minst en uke, som sagt 9 dager tok det i mitt tilfelle. De kjører hver mandag sier de, men jeg registrerte på en lørdag, så kom ikke med mandagen etter, men kom med i dag.

Konto informasjonen fra NSBE hjelper ikke på DreamSpark, du får en aktiveringlink og må registrere via denne på DreamSpark. Og for å få denne linken, må du bare vente til du får eposten.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

En epost som denne er hva du må vente på før du får tilgang på DreamSpark. Jeg gjentar til det kjedsomme at det tar minst en uke, 9 dager tok det i mitt tilfelle. Det er ingen måte å få dette til å gå noe raskere på. Etter du har betalt, og NSBE kontoen er aktiv, er det bare å vente på eposten fra DreamSpark.

Slik ser den ut:

dreamspark3.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Kan du spesifisere meir om at windows 8 pro nøklene kun kan bli aktivert 2 ganger?

Er det snakk om OEM-opplegg? Slik at du kan aktivere så mye som du vil, så lenge du har samme maskinvare? Men i det du forandrer maskinvare, kan du kun aktivere 2 ganger?

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

DreamSpark nøklene er litt spesielle. De er en slags blanding av OEM og MAK nøkler. Jeg har ikke rukket å teste Win8 Pro nøklene fra DreamSpark enda, men jeg testet mye på Windows 7 Pro nøklene fra MSDNAA.

Jeg fikk aktivert to ganger på 4 dager uten problem. Etter det fikk jeg ikke aktivert. Ikke på samme pc en gang. Men etter noen måneder fikk jeg aktivert igjen, både på samme pc og på ny hardware.

Og slik har det gått siden 2009. Kan i dag aktivere alle lisenser (har jo selvsagt ikke testet på ALLE, men en del) på ny hardware uten problemer.

Så for å være sikker, så sier jeg at du kan aktivere samme nøkkel to ganger på to ulike pcer på samme tid. Og så kan det ta mange måneder før du får aktivert samme nøkkel igjen uansett om det er på samme pc eller ny pc. Så bruk nøklene fornuftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sweeeet!

Får man noe anna også eller bare to win8 lisenser?

Kunne jo vært artig å prøve uansett.

Som jeg skrev i førsteposten så får du tilgang til Windows 7, Windows Server 2012, Windows Server 2008 R2 (og vanlig) Windows XP, Windows Server 2003 og godt over 100 andre Microsoft produkter.

Men i denne sammenheng er vel Windows 8 Pro og kanskje Windows 7 Pro lisensene de som er verdt å melde seg inn. Hiver du på de to Win7 Pro lisensene betaler du jo 7.50 kroner per lisens. :D

Trenger du noe av det andre der også, kan det jo kalles "gratis".

Ja, om det funker så har jeg ett par maskiner som jeg kunne prøvd w7 på, eventuelt w8 også, w7 server 2012 er vel også en kjekk ting.

Lenke til kommentar

Folk skryter veldig av Server 2012, har oppgradert Filserveren her hjemme til Server 2012 Standard, men vet ikke om jeg synes det var noe veldig mye bedre der.

Den bruker litt mindre plass enn Server 2008 R2, men slik jeg bruker den er det virkelig ikke mye forskjell.

Men om du skal bruker Hyper-V er det vel snakk om en kjempe forbedring.

Lenke til kommentar

Fikk også 8 gratis W7 lisenser tilbake i 2009. Har meldt meg på for å se om det går denne gangen også. 30kr er uansett som peanuts å regne, enten det fungerer eller ikke :)

Sant nok, 30 kroner er ikke mye. Så får du litt lotto følelse. Sitte å vente i spenning for å se om du får en epost fra DreamSpark. Kommer den denne mandagen eller neste...eller aldri?

For de som registrerer seg og betaler denne uken, bør alle få tilgang senest 8.oktober. Om du ikke har fått tilgang da, spøker det nok litt.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Server 2012 har kjørt helt stabilt her hjemme da. Satt den først opp som en test pc, la inn alt av programvare, innstillinger, og så data. Lot den kjøre et par dager på nettverket.

Så overførte jeg den til serveren der den skulle være, ga den en IP Adresse, og så byttet jeg alle pcer og virtuelle pcer til å bruke den nye serveren.

Etter det har den stått på helt til i går da jeg tok den ned for en full backup.

Lenke til kommentar

Glemte jo å si at det spiller ingen rolle om du velger 32bit eller 64bit. Nøklene fungerer på tvers av bit versjon og språk.

Så 32bit nøklene fungerer helt fint på 64bit versjonen. Og engelske nøkler fungerer helt fint på f.eks norsk versjon. Slik har det vært siden Vista.

Lenke til kommentar

Hei.

Har fått med meg at det er mulig å bytte språk på disse engelske versjonene man får lastet ned.

Men er det mulig å bruke de nøklene man får på en norsk versjon direkte under installasjon om man har originale ISO filer fra andre steder?

Og hvor sannsynlig er det at de nøklene man får tilgang på blir deaktivert eller ugyldige etter en tid, evt. slutter å fungere om man ikke fornyer medlemskapet?

Edit: Ser det ene svaret kom mens jeg skrev innlegget, angående språk..... ;-)

Endret av Nettulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...