Vinterfall Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Så, jeg er veldig sulten på kanin for tiden etter å ha spist det i Italia. Har googlet litt, men finner ikke noe info om det er mulig å skaffe det i Norge, selv om tydeligvis finnes en gård som bedriver kaninoppdrett. Fant heller ikke noe info om det er mulig å få tak i dette i Sverige :\ Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få tilgang på kaninkjøtt uten å gå til en dyrebutikk og slakte selv? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Dette er sånt som de av og til har hos velassorterte slaktere og delikatesseavdelinger. Spør der. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få tilgang på kaninkjøtt uten å gå til en dyrebutikk og slakte selv? Huff, får så mange triste bilder i hodet nå. Stakkars ungene som har lyst på en Kanin, så kommer du å kjøper den siste i butikken... Smaker veldig godt da. 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Jeg tror det er en positiv korrelasjon mellom hvor søte dyr er og hvor godt de smaker. Dielam, pattegris, kanin.. Kattunger? On topic: Som Isbilen sier har de det i en del delikatessebutikker og gode dagligvarebutikker. Endret 16. september 2012 av the_last_nick_left 2 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Kattunger? Ifølge min stefar så er det ganske godt, (han fikk det servert når han var stasjonert med KFOR for endel år tilbake. Til TS: Jeg ville ha kjøpt kaninunger på dyrebutikken og avlet opp egne matkaniner, for da kan du forme kosten demmes til å reflektere smak, og muskelmasse. -frank Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Jeg vil anbefale å ta hagla på ryggen å komme deg ut på tur å skyte noen harer selv. Du får kommet deg ut på tur pluss at det er spennende med jakt Endret 16. september 2012 av Freestyle89 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Ikke alle som har (eller vil ha) våpen. Endret 17. september 2012 av L4r5 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Hare er kjempegodt, det, men det er ganske stor forskjell i smak mellom hare og kanin. Edit: Her burde det være mulig å skaffe seg billig kjøtt.. Reedit: Endret link til en nyere artikkel. Endret 16. september 2012 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Om du bor i Oslo, kan du snart få kjøpt det i Mathallen som åpner i oktober. 1 Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 gå på finn.no... kjøp noen kaniner og et lufgevær. end of problem. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 gå på finn.no... kjøp noen kaniner og et lufgevær. end of problem. Skyte kaniner med luftgevær? WTF? Var det den mest humane måten du kunne tenke deg å drepe et dyr på? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 gå på finn.no... kjøp noen kaniner og et lufgevær. end of problem. Skyte kaniner med luftgevær? WTF? Var det den mest humane måten du kunne tenke deg å drepe et dyr på? Anbefaler å knekke nakken dems eller kappe av dems hode med ei god øks! -frank Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Anbefaler å knekke nakken dems eller kappe av dems hode med ei god øks! -frank Ja, var noe sånt jeg så for meg og. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 det var nå ment som en grotesk spøk da... men men... Lenke til kommentar
Vinterfall Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Da blir det vel mathallen neste gang jeg er i oslo 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Da blir det vel mathallen neste gang jeg er i oslo http://www.mathallenoslo.no/ Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 De har vel kaninkjøtt på maximat på nordby? Mener da å ha sett det der... De har bison, kenguru, krokodille, slange, bøffel, sebra osv osv der hvertfall, så kanin er vel ikke spesielt sært i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå