Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkoholiker og vil begynne med trening.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er alkoholiker og drikker hver dag. Heromdagen fikk jeg et par vekter for å trene arm-musklene med.

Er det noen vits i å bruke dem? Kommer det til å gi større arm-muskler? Har både lest og hørt at alkohol og trening ikke hører sammen, men jeg vet ikke hvor seriøst det egentlig er.

Det kanskje tar lengre tid før det gir noen effekt, hvis det i det heletatt gjør det?

Mann, 23 år.

Anonym poster: 5a90828230a51fd86a8cc569139c4ea7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er alkoholiker og drikker hver dag.

Blir litt off-topic men tror det er relevant for deg å vite:

bare fordi du drikke rhver dag betyr ikke det at du lider av alkoholisme. Selvsagt så garanterer jeg ikke at du ikke har det, men i andre kulturer er det vanlig å drikke betydelig mer og oftere enn det som er vanlig her til lands. Eksempelvis er min canadiske venn Craig, på ingen måte alkoholikker, men han drikker minst 5 halvlitere om dagen.

-frank

Lenke til kommentar

bare fordi du drikke rhver dag betyr ikke det at du lider av alkoholisme. Selvsagt så garanterer jeg ikke at du ikke har det, men i andre kulturer er det vanlig å drikke betydelig mer og oftere enn det som er vanlig her til lands. Eksempelvis er min canadiske venn Craig, på ingen måte alkoholikker, men han drikker minst 5 halvlitere om dagen.

-frank

Din venn Craig er sannsynligvis funksjonell alkoholiker.

Lenke til kommentar

-frank

Din venn Craig er sannsynligvis funksjonell alkoholiker.

Men definisjonen på en person som er en "misbruker" av noen, er en der det som misbrukes, har tatt over livet til en. eks: man klarer ikke å ha en jobb, eller man kommer på jobb berusa/rusa, man har ikke normale sunne relasjoner, og somregel nekter man for at man har et problem, og man kan ikke se problemet.

Klarer man å ha et stabilt liv med jobb og relasjoner er man ikke en alkoholikker!

-frank

Lenke til kommentar

Men definisjonen på en person som er en "misbruker" av noen, er en der det som misbrukes, har tatt over livet til en. eks: man klarer ikke å ha en jobb, eller man kommer på jobb berusa/rusa, man har ikke normale sunne relasjoner, og somregel nekter man for at man har et problem, og man kan ikke se problemet.

Klarer man å ha et stabilt liv med jobb og relasjoner er man ikke en alkoholikker!

Jeg er enig med deg i din definisjon av alkoholiker, men jeg kjenner personlig en som for 13 år siden gikk på jobb daglig i 8 år rusa på alkohol og tabletter og hadde et normalt familieliv. Ja, han tok til og med førerkort og fikk ros fra kjørelæreren i påvirket tilstand. Såh, jo, man kan fungere i jobb og ha et godt familieliv selv om man har et rusproblem. Min venn tok et hardt oppgjør med seg selv og har nå vært rusfri i 13 år, men som han sier selv, vil han alltid være en rusmisbruker, og den dagen han sier til seg selv at han er "friskmeldt", har han tapt.

Lenke til kommentar

Nei, nå må dere slutte. Når jeg sier at jeg er alkoholiker så er det vel ikke så mye å diskutere? Har til og med fått "diagnosen" av legen. Og at en fyr fra Canada drikker 5 øl om dagen, det driter jeg i.

Jeg spurte om trening gir noen effekt, ikke om noe annet.

MVH Trådstarter. Anonym poster: 3c82bc81872e928c7f7ff9d5cbadbfb7

• Liker 4
Lenke til kommentar

Styrketrening vil hjelpe, men det er lett å slite seg ut når du er alkoholiker.

Korleis er vekta di? Klarer du å opprettholde normal vekt eller har du fått problemer med å få i deg nok næring?

Dersom du har begynt å miste vekt så vil det nok være ein større helsegevinst med å ikkje trene vekk den energien du har fått i deg.

Dehydrering vil også kunne bli eit problem dersom du trener mykje.

Lenke til kommentar

Styrketrening vil hjelpe, men det er lett å slite seg ut når du er alkoholiker.

Korleis er vekta di? Klarer du å opprettholde normal vekt eller har du fått problemer med å få i deg nok næring?

Dersom du har begynt å miste vekt så vil det nok være ein større helsegevinst med å ikkje trene vekk den energien du har fått i deg.

Dehydrering vil også kunne bli eit problem dersom du trener mykje.

TS her. Næring får jeg i meg, veier cirka 95 kilo. Men det er ikke bare fett, er ganske kraftig bygd. Hvorfor vil dehydrering være et problem? Blir jeg tørst så bør det jo funke å drikke vann under treninga.

Men jeg har ikke tenkt å begynne med noen monstertrening. Løfte vekter en halvtime om dagen hadde jeg tenkt. De vektene jeg har går an å justere mellom 5 og 20 kilo.

Anonym poster: 3c82bc81872e928c7f7ff9d5cbadbfb7

Lenke til kommentar

Vel, det er aldri noe galt i å trene ! Om det har noe effekt når du drikker, det er mulig, men om det har den effekten du kunne fått uten alkohol LANGT IFRA ! Dropp alkoholen. Jeg har selv vært misbruker, og trening var nok langt ifra noe jeg fikk benefits fra.

Alkohol brenner forresten opp all B-vitamin lageret ditt, så skaff deg noe B-vitaminer, spesielt B1. Det hjelper på psyken vertfall.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er alkoholiker og drikker hver dag. Heromdagen fikk jeg et par vekter for å trene arm-musklene med.

Er det noen vits i å bruke dem? Kommer det til å gi større arm-muskler? Har både lest og hørt at alkohol og trening ikke hører sammen, men jeg vet ikke hvor seriøst det egentlig er.

Det kanskje tar lengre tid før det gir noen effekt, hvis det i det heletatt gjør det?

Mann, 23 år.

Du trenger ikke alkohol, men forbered deg på at dagene uten rusen kan bli tung for psyken. Du har kanskje noen underliggende psykiske problemer, hva vet jeg, men husk at det bare går utover deg selv at du drikker. Gå til fastlegen og få henvisning til psykolog.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mann, 23 år.

Du trenger ikke alkohol, men forbered deg på at dagene uten rusen kan bli tung for psyken. Du har kanskje noen underliggende psykiske problemer, hva vet jeg, men husk at det bare går utover deg selv at du drikker. Gå til fastlegen og få henvisning til psykolog.

Og hvorfor skal jeg henvises til en psykolog pga. at jeg vil begynne med trening? Makes no sense.

TS Anonym poster: 3c82bc81872e928c7f7ff9d5cbadbfb7

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alkohol og trening er en bedre kombinasjon enn kombinasjonen; alkohol og ingen trening i det hele tatt. Et vanlig aktivitetsnivå vil ikke skade kroppen selv om du er alkoholiker. Selvfølgelig under forutsetting at du ikke har andre skader på kroppen som medfører at du bør holde deg i ro.

Når det kommer til om hvorvidt du vil bygge muskler, sier selv det sunne fornuft at du ikke vil ha like stor effekt når du drikker alkohol.

Off topic: Definisjonen på missbruk, herunder alkoholisme, avgjøres ikke av type eller mengde rusmiddel som inntas, men om hvorvidt man har passert punktet der man klarer å la være å ruse seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...