Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med å starte scooter etter lengere pauser

ENY

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjører en Derbi Boulevard 50cc som nå har nådd 700km. Scooteren er nokså ny (ikke mye over ett år gammel), men den har hatt ett problem siden dagen jeg kjøpte den: Den er utrolig vanskelig å få start på!

Litt mer konkret, så kan jeg nevne at startsproblemene begynner rundt en måned etter siste oppstart, alltid. Startsknappen er helt ubrukelig og kan være problematisk til og med en uke etter siste oppstart. Kicken er den jeg bruker mest.

På det mest vanskeligste var vi tre til å starte den; en til å "booste", en til å tråkke på kicken, og en til å riste den bak (slik at bensinen gikk skikkelig). Da hadde vi på forhånd åpnet luftfilteret, og brukt nesten en hel boks med startsgass på pluggen (ja, vi tørket og pusset pluggen). Vi brukte også startsgass i luftfilteret.

Nå har jeg samme problem igjen, og vet ikke om jeg orker å repetere det som står over her. Tviler på at noe av det er "sunt" for scooteren. En scooter skal da ikke ha så enorme problemer med start, i alle fall ikke en helt ny en?

Lurer altså på om noen har innspill eller tips å komme med. Kan også si at scooteren mangler choke (mhm.. merkelig). Er det muligheter for å reklamere på den, etc?

Måtte noen ta seg tid til å svare. Takker så mye på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklamer... du har helt sikkert kjøpt fra forhandler og det er ikke noen vits at du driver å roter med dette.

Hvis du vil sjekke om batteri er ok kan du måle spenningen med et multimeter

sjekk bateriet...

Batteriet er fulladet og har blitt sjekket. Skal ikke være problemer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...