Gå til innhold

Ny tv! lurer på HZ og fps greier

sprintball96

Anbefalte innlegg

Hei, nu har vi hjemme fått oss ny tv!

http://www.dustinhome.no/product/5010628200/samsung-ue-55es8005-55-led-full-hd-3d-galaxy-tab2-wifi/#intcmp=searchProvider_dacsa

Der står den har 800hz, men hvis en gang jeg kobler dataen min opp mot denne og spiller f.eks portal 2 som er oppe på 200fps. Vil det gå 60hz på tv eller?

Jeg er veldig insersert(<-- aner ikke hvordan man skriver det rett.. :p) å prøve det. jeg har en data skjerm som støtter 60 hz, og gira å prøve 120hz eller høyere skjerm. men siden tv har 800 hz så vil den bli bedre eller vil det fungere?

Si fra hvis dere ikke sjønner helt hva jeg mener, er ikke særlig flink til å skirve :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere ting spiller inn her, TVer egner seg ikke så bra til PC skjermer grunnet forskjeller i bildet og distansen de vanligvis brukes på.

En TV sitter du ikke 50-100Cm unna og ser på for eksempel, men 3-4 meter er mer sannsynlig.

Så har du overføringsproblemet, for å få disse framsene over til TV'en så må de overføres og dette krever båndbredde, her sliter HDMI standarden som de fleste TVer bruker, denne er ofte låst til 60Hz i drivere så det å bruke denne til spilling er da håpløst, du får ikke mer samme hva du gjør om du ikke sitter på kildekoden til driverne til ATi og Nvidia.

DVI derimot vil klare å pumpe ut 120Hz på 1920 x 1200 oppløsning ganske greit, men noe mer så har du ikke båndbredde til å få det til.

Displayport skal klare mer, men jeg har enda til gode å se en TV og en stor utbredelse av skjermer som bruker displayport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...