AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Har ei venninne som for en liten tid tilbake snakket om å gjøre noe ugang mot en type hun var sammen med. De hadde sex uten kondom, og lurte på om hun skulle invitere ei venninne på besøk etter at han hadde reist og leke med samme dildo. Hvilke rettigheter/plikter har han om venninnen, som han sannsynligvis ikke vet hvem er, skulle bli gravid? Biologisk sett er han faren siden sæden kan bli overført via dildoen. Jeg har selv vært sammen med henne for flere år siden og tenker jo selvsagt litt på hva hun kunne funnet på mot meg... Anonym poster: 4505aef4a116420e9fc3da1d3af81229 Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hehe. Sannsynligheten for at han er faren er vel ekstremt liten. Om han skulle være det så har han alle de samme rettighetene som hvilken som helst annen far. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 De samme rettigheter og plikter som enhver annen far. Far er den som DNA-test viser, barnelova pgf 9. Barnelova gjør ingen forskjell mtp hvordan barnet kom i stand (med unntak for tilfeller med assistert befruktning). 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hva om du har deg med en dame som med vilje lager hull i kondomen uten at du merker det under sex og hun blir gravid. Er du pengeslave de neste 18årene da? Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Forresten, om det skulle vise seg at han faktisk er faren så bør han anmelde denne kvinnen som skulle "gjøre noe ugang". Både han og venninnen er et offer i denne saken. Hvem i all verden får det for seg at det å skape et barn er en god spøk? 1 Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hva om du har deg med en dame som med vilje lager hull i kondomen uten at du merker det under sex og hun blir gravid. Er du pengeslave de neste 18årene da? For det første så må man være klar over at det alltid vil kunne komme et barn ut av et samleie. Nå vet jeg ikke hvordan loven fungerer i forhold til dette, men trolig ville det være vanskelig å bevise i retten at hun med forsett hadde ødelagt kondomen. Kondomer sprekker hele tiden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Tenkte mer i den retningen at han ikke ønsker barn med noen andre. Sjansen for å bli gravid på den måten er nok minimal. Det moralske er en ting, det jeg lurer på er det juridiske. Hun klarer ikke lokke meg til sengs noe mer Anonym poster: 4505aef4a116420e9fc3da1d3af81229 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hva om dama henter kondomen i søppla etter samleie og sprøyter sæden inn i musa da? Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Forresten, om det skulle vise seg at han faktisk er faren så bør han anmelde denne kvinnen som skulle "gjøre noe ugang". Både han og venninnen er et offer i denne saken. Hvem i all verden får det for seg at det å skape et barn er en god spøk? Wow, finnes vel ikke en bedre måte å ødelegge noen på enn det... Fortelle barnet ditt at det var så uønsket at du anmelder mora som fikk deg! Edit: Uansett hvordan unfangelsen foregikk, slik gjør man bare ikke!! Endret 15. september 2012 av Nasciboy Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 For det første så må man være klar over at det alltid vil kunne komme et barn ut av et samleie. Er klar over det at det kan resultere i barn, har det selv fra tidligere forhold så jeg vet hvordan det fungerer. Men samleie med ei dame og ei annen som du ikke vet hvem er, eller har møtt, blir gravid? Anonym poster: 4505aef4a116420e9fc3da1d3af81229 Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Forresten, om det skulle vise seg at han faktisk er faren så bør han anmelde denne kvinnen som skulle "gjøre noe ugang". Både han og venninnen er et offer i denne saken. Hvem i all verden får det for seg at det å skape et barn er en god spøk? Wow, finnes vel ikke en bedre måte å ødelegge noen på enn det... Fortelle barnet ditt at det var så uønsket at du anmelder mora som fikk deg! Edit: Uansett hvordan unfangelsen foregikk, slik gjør man bare ikke!! Har jeg missforstått noe? Mente ikke at han skulle anmelde moren til barnet. De må sette seg ned sammen å finne en god løsning på dette. Hvis jeg har forstått trådstarter riktig, så er moren til barnet like mye et offer som faren. Den jeg mente han skulle anmelde er kjæresten som ikke er gravid?, men som med vilje fikk venninnen sin gravid med hans barn uten at de var klar over det. Lenke til kommentar
DaysOfOurLives Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 For det første så må man være klar over at det alltid vil kunne komme et barn ut av et samleie. Er klar over det at det kan resultere i barn, har det selv fra tidligere forhold så jeg vet hvordan det fungerer. Men samleie med ei dame og ei annen som du ikke vet hvem er, eller har møtt, blir gravid? Anonym poster: 4505aef4a116420e9fc3da1d3af81229 Dette var siktet mot kommentaren om "kondom-sabotasje", ikke denne meget kompliserte situasjonen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Hva om du har deg med en dame som med vilje lager hull i kondomen uten at du merker det under sex og hun blir gravid. Er du pengeslave de neste 18årene da? For det første så må man være klar over at det alltid vil kunne komme et barn ut av et samleie. Nå vet jeg ikke hvordan loven fungerer i forhold til dette, men trolig ville det være vanskelig å bevise i retten at hun med forsett hadde ødelagt kondomen. Kondomer sprekker hele tiden. Det er uansett irrelevant for det juridiske spørsmålet om rettigheter og plikter hvordan barnet ble til og hvordan du endte opp som far , dersom du faktisk er den biologiske faren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå