Gå til innhold

Asus K55VM v.s K75VM (Turboboost, Hurtigbuffer)

Anbefalte innlegg

Hei Hei,

Driver å leter etter en ny pc og har funnet disse to på komplett

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=752490&sku=752526

Problemet mitt med K55VM er at den har IKKE plass til en SSD disk og jeg føler da at jeg er nødt til å gå for K75VM og så kjøpe en SSD disk for og ha OS og Appz på.

Hvis man sammenligner de slik som her på komplett sin side ser jeg at begge to har samme prossesor MEN K75VM har IKKE Hyper-Threading-teknologi, Intel Turbo Boost Technology 2.0 og den har heller ingen hurtigbuffer på 6 MB

Hvor mye har dette og si for ytelsen.

Håper noen teknisk begavede har innsikt i dette emnet.

Ellers syntes jeg det ser ut som en pc som har veldig gode specs og vil holde seg på helt på høyden i forholdsvis lang tid (med en SSD vel å merke )

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er prosessormodellen som styrer om du får Hyperthreading, Intel Turbo Boost, størrelse på Cache og klokkefrekvenser.

Det er generelt en dårlig idé å stole på Kompletts spesifikasjoner, de er ofte mangelfulle og i enkelte tilfeller gale.

Det står her at prossesormodellen er "Intel Core i7 (3. generasjon) 3610QM / 2.3 GHz" men at kun den ene av de har Hyperthreading og intel turbo boost. Ser også når jeg ser på noen ganske mye dyrere modeller at noen av de også har denne prossesoren uten hyperthreading og turbo boost.

Men vet du om en maskin med denne prossesor med/uten denne funksjonen vil ha stort ytelsestap ?

Lenke til kommentar

Dette er det du kan og må stole på. Hentet direkte fra Intels nettsider. Her står det klart at i7-3610QM er en firekjernet prosessor med 8 tråder (dvs. HT) og 6 MB Intel Smart Cache (hurtigbuffer). Og jo, i7-3610QM har Intel Turbo Boost Technology 2.0 som vil si at én av kjernene "booster" (overklokker) til 3,3 GHz om behovet er der.

Nettbutikker oppgir ofte mangelfulle eller direkte feil opplysninger, så det beste er å dobbeltsjekke på produsentens hjemmeside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...