Karolinexx Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Er det noe som vet hvor skadelig dette er for huden? Vet at jeg ikke kan eksponere meg for sola hver dag, men kommer nok til å dra på stranden i helgene. Har ganske mange føflekker og er redd for rynker/hudkreft. (tenkte å gå vg3 der..) Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Solkrem og gradvis eksponering Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 (endret) Akkurat det med å bade og sole seg, tror jeg du blir lei omtrent før du lander. Hvis du ikke har muligheten til å bo der gratis eller noe sånn, tror jeg også at jeg heller ville ønsket å dra til Australia eller noe sånn, hvor det ikke var fulle Nordmenn overalt, hehe, men jeg skal ikke kritisere reisemålet, det er jo virkelig bra klima der. Endret 16. september 2012 av festen Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Akkurat det med å bade og sole seg, tror jeg du blir lei omtrent før du lander. Hvis du ikke har muligheten til å bo der gratis eller noe sånn, tror jeg også at jeg heller ville ønsket å dra til Australia eller noe sånn, hvor det ikke var fulle Nordmenn overalt, hehe, men jeg skal ikke kritisere reisemålet, det er jo virkelig bra klima der. Er så lei av byen her og det norske været! Er så deprimerende med vind, slaps, snø u name it we got it.. Tror nok jeg blir lei også, men man blir jo en del i sola likevel. Norsk skole er den eneste grunnen, orker ikke ta et år på utveksling, det blir slitsomt. :-D Ooog det koster 70.000 for et år, ugh. Det er med mat, skole og rommpå deling med noen da. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Greit nok at du er lei av været, men Gran Canaria? Det er jo ikke noe særlig å finne på der på den lille øya der bortsett fra å ligge på stranda, det blir fort kjedelig hvis du skal være der lenger enn 2 uker. Perfekt for å ta en elller to ukers ferie, men ikke bo der. Dra heller til California eller andre steder der det er større så du kan finne på mye annet enn å bare ligge på stranda på fritiden. Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Det finnes nok bedre steder enn Gran Canaria, men det er bra nok, må ikke legge lista så høyt at det ikke blir noenting heller. Ofte blir det sånn at en ødelegger gode ideer, om en kommer med for gode ideer. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Nordmenn drømmer seg til steder det alltid er sol og varmt, men den eneste grunnen at de gjør det er fordi vi har årstider her i Norge. Så når sol og sommer først kommer, så slikker vi den for alt det er verdt. Vi trur at et sted der det er sol hele tiden er det evig lykke. Jeg er så glad vi ikke har sol og sommer hver bidige dag Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Nordmenn drømmer seg til steder det alltid er sol og varmt, men den eneste grunnen at de gjør det er fordi vi har årstider her i Norge. Så når sol og sommer først kommer, så slikker vi den for alt det er verdt. Vi trur at et sted der det er sol hele tiden er det evig lykke. Jeg er så glad vi ikke har sol og sommer hver bidige dag Jeg tror ikke sommeren blir noe "bedre" fordi vi har så lite av den. Det blir bare mindre av det gode. Jeg skjønner ikke at det er noe å være glad for. Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Greit nok at du er lei av været, men Gran Canaria? Det er jo ikke noe særlig å finne på der på den lille øya der bortsett fra å ligge på stranda, det blir fort kjedelig hvis du skal være der lenger enn 2 uker. Perfekt for å ta en elller to ukers ferie, men ikke bo der. Dra heller til California eller andre steder der det er større så du kan finne på mye annet enn å bare ligge på stranda på fritiden. Som nevnt tidligere er Norsk skole eneste grunnen. Man får ikke dratt til en annen skole i Norge så lenge man har linjen i sitt eget fylke. Såklart vil jeg dra til USA, men orker okke tanken på å ta fag som matte, kjemi etc på Engelsk. Men tusen takk for svar uansett alle sammen. Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Som nevnt tidligere er Norsk skole eneste grunnen. http://www.dnsr.no/ http://www.costablancaskole.com/index.php?page=vgs20072008 Flere alternativer Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Nordmenn drømmer seg til steder det alltid er sol og varmt, men den eneste grunnen at de gjør det er fordi vi har årstider her i Norge. Så når sol og sommer først kommer, så slikker vi den for alt det er verdt. Vi trur at et sted der det er sol hele tiden er det evig lykke. Jeg er så glad vi ikke har sol og sommer hver bidige dag Jeg tror ikke sommeren blir noe "bedre" fordi vi har så lite av den. Det blir bare mindre av det gode. Jeg skjønner ikke at det er noe å være glad for. Hvorfor er vi nordmenn da omtrent de eneste i verden som nyter sola? Altså, har vært i italia og frankrike en del ganger. Og spesielt i italia så skalker de lukene når det er sommer, mens vi ligger på stranden. Jeg er glad i årstider jeg. Variasjoner! Jeg synes høsten kan være koselig. Vinteren kan jeg gå på ski og snø er så nice. Våren er digg, for det er de første varme gode dagene og man kan endelig nyte sola igjen. Når man får en ting hver bidige dag, blir det til slutt ikke spennende lenger. Lenke til kommentar
festen Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Nordmenn drømmer seg til steder det alltid er sol og varmt, men den eneste grunnen at de gjør det er fordi vi har årstider her i Norge. Så når sol og sommer først kommer, så slikker vi den for alt det er verdt. Vi trur at et sted der det er sol hele tiden er det evig lykke. Jeg er så glad vi ikke har sol og sommer hver bidige dag Jeg tror ikke sommeren blir noe "bedre" fordi vi har så lite av den. Det blir bare mindre av det gode. Jeg skjønner ikke at det er noe å være glad for. Hvorfor er vi nordmenn da omtrent de eneste i verden som nyter sola? Altså, har vært i italia og frankrike en del ganger. Og spesielt i italia så skalker de lukene når det er sommer, mens vi ligger på stranden. Jeg er glad i årstider jeg. Variasjoner! Jeg synes høsten kan være koselig. Vinteren kan jeg gå på ski og snø er så nice. Våren er digg, for det er de første varme gode dagene og man kan endelig nyte sola igjen. Når man får en ting hver bidige dag, blir det til slutt ikke spennende lenger. Det spørs om du lett vil få vinterdepresjon. Det er bedre og bo der det er sommer året rundt enn å ha depresjon deler av året. Frankrike er ikke nok sør, det er også ganske ekstremt klima i Frankrike, men Kanariøyene, Miami og deler av Florida i USA, og steder som generelt er innenfor ca. 25 grader i forhold til ekvator er innenfor det som vil forhindre det som kalles seasonal affective disorder, som som rammer opp mot 20 prosent i Norge. Så hvis du lurer på hva som er gleden med sola, om en ikke orker bade mer enn et par uker i året har du svaret ditt i det å unngå depresjon. Endret 18. september 2012 av festen Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Som nevnt tidligere er Norsk skole eneste grunnen. http://www.dnsr.no/ http://www.costablancaskole.com/index.php?page=vgs20072008 Flere alternativer Tusen takk! Men Spania/Gran Canaria går for det samme, bortsett fra at sistnevnte har mye bedre klima. Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Nordmenn drømmer seg til steder det alltid er sol og varmt, men den eneste grunnen at de gjør det er fordi vi har årstider her i Norge. Så når sol og sommer først kommer, så slikker vi den for alt det er verdt. Vi trur at et sted der det er sol hele tiden er det evig lykke. Jeg er så glad vi ikke har sol og sommer hver bidige dag Jeg tror ikke sommeren blir noe "bedre" fordi vi har så lite av den. Det blir bare mindre av det gode. Jeg skjønner ikke at det er noe å være glad for. Hvorfor er vi nordmenn da omtrent de eneste i verden som nyter sola? Altså, har vært i italia og frankrike en del ganger. Og spesielt i italia så skalker de lukene når det er sommer, mens vi ligger på stranden. Jeg er glad i årstider jeg. Variasjoner! Jeg synes høsten kan være koselig. Vinteren kan jeg gå på ski og snø er så nice. Våren er digg, for det er de første varme gode dagene og man kan endelig nyte sola igjen. Når man får en ting hver bidige dag, blir det til slutt ikke spennende lenger. Det spørs om du lett vil få vinterdepresjon. Det er bedre og bo der det er sommer året rundt enn å ha depresjon deler av året. Frankrike er ikke nok sør, det er også ganske ekstremt klima i Frankrike, men Kanariøyene, Miami og deler av Florida i USA, og steder som generelt er innenfor ca. 25 grader i forhold til ekvator er innenfor det som vil forhindre det som kalles seasonal affective disorder, som som rammer opp mot 20 prosent i Norge. Så hvis du lurer på hva som er gleden med sola, om en ikke orker bade mer enn et par uker i året har du svaret ditt i det å unngå depresjon. Er så lei av Norge og været! Misforstå meg rett, dette er verdens beste land på alle måter. Vil bare reise litt sånn at jeg kan komme tilbake å sette pris på vinteren igjen! Også blir man mindre syk der, kanskje jeg får 3-4 uker mindre fravær på skolen. Vinn-vinn situasjon Lenke til kommentar
Karolinexx Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 Vil forresten bare minne på at jeg kommer nok til å dra dit, men spørsmålet(henviser til førstepost) var om hvor skadelig sola var over ett år med tanke på hudkreft etc. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 Solen er ufarlig. Mer eller mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå