ampersand Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei! Tenkte kjøpe nytt skjermort med dual head, men på komplett finner jeg bare Matrox skjermkort, finnes det ikke Geforce FX kort med denne støtten ? Hvilket kort med dual head er etter deres erfaringer det beste valget ? På forhånd takk @mpersand Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Mener du støtte for to sjermer samtidig? Tror "dual head" er en benevnelse Matrox bruker. Flere kort fra både Nvidia og ATI har mulighet for dette. Blant annet dette Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 ja, jeg mener støtte for flere skjermer. Hva heter det i såfall for Geforce korta ? og hvordan er det Radeon kortet til spilling osv i forhold til Geforce FX ? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Selv har jeg kortet som heter Radeon 9700 pro. Dette hadde da jeg kjøpte det overlegen ytelse og en meget god tv ut. Nvidia kortene er også bra og fortjener nok å bli vurdert. Men mitt råd er å satse på et Radeon 9800 pro basert kort dersom dette er budsjettklassen du hadde tenkt deg. Jeg kjører to skjermer på mitt system, man kan velge om man skal ha to skrivebord ved siden av hverandre eller over hverandre, og man kan også klone sjermen, dvs. se det samme på begge. TV'n min er også koblet til men for å se på den må jeg slå av den ene monitoren. Tror opplegget til Nvidia ligner. Ønsker du å kjøre 3 skjermer samtidig må du vel over på noe Matrox eller noe slikt vil jeg tro. Lenke til kommentar
jigvik Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg bruker 2 skjermkort, med hver sin VGA-utgang. Det ene skjermkortet er et Geforce 4 4600Ti-kort og det andre er et billig og kjipt pci-kort, men likevel, på skjermen koblet til det kortet går det fint å ha fremme f.eks. MSN Messenger, Winamp, word osv..... samtidig som jeg holder på med tyngre ting på 4600-kortet. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg bruker 2 skjermkort, med hver sin VGA-utgang. Det ene skjermkortet er et Geforce 4 4600Ti-kort og det andre er et billig og kjipt pci-kort, men likevel, på skjermen koblet til det kortet går det fint å ha fremme f.eks. MSN Messenger, Winamp, word osv..... samtidig som jeg holder på med tyngre ting på 4600-kortet. får du kjørt 3 skjermer samtidig da ? Eller 2 skjermer og TV? Lenke til kommentar
jigvik Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Husker jeg rett, så får jeg ikke kjørt 3 skjermer + TV (husker såvidt jeg prøvde det, men det begynner å bli en stund siden). Men 2 skjermer +TV går helt greit! Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 3 skjermer eller 2 skjermer + TV holder jo i massevis det. Kansje jeg skulle leita litt i haugen etter et PCI kort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå