TheHawk Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Hei, Selv har jeg ikke så stor erfaring med foto ol. Derfor lurer jeg veldig på om dere kan hjelpe meg med å finne et greit alternativ til et 70 - 300 mm objekt. Ja, jeg vet at du får det du betaler for, men jeg kan ikke legge ut mer enn rundt 2000,- Derfor lurer jeg på hva forskjellen på disse to er; http://www.fotovideo...0000014457.aspx http://www.netonnet....on/116079.4570/ og http://www.fotovideo...0000013193.aspx Så er spørsmålet, er dette noen jeg kunne gått for eller burde jeg da evt velge; http://www.netonnet....on/116079.4570/ Og i såfall hva er de store forskjellene? Takker for all hjelp jeg kan få, som sagt, jeg er på jakt etter et billig, men ok objektiv. Endret 15. september 2012 av TheHawk Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Du skal ha dette: https://prisguiden.no/produkt/nikon-nikkor-af-s-70-300mm-f45-56g-af-s-vr-56323 Se om du finner det brukt. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Tamron sin 70-300 VC får du for under 3000 nytt. Nikon sin 70-300 VR får du til ca 2500 brukt. Begge er veldig gode objektiver i sin prisklasse. Tamronen er egentlig ikke dårligere enn Nikon sin heller. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Gode tips, men jeg har hørt at stabilisatoren som er i objektivene ikke har så mye å si. Er dette riktig? Og jeg lurte i grunnen på de objektene jeg har postet i tråden ikke om det var andre objektiv der ute som jeg kan kjøpe. Endret 15. september 2012 av TheHawk Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Objektiv, ikke objekt. Stabilisator er veldig nyttig, spesielt på lengre brennvidder. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Objektiv, ikke objekt. Stabilisator er veldig nyttig, spesielt på lengre brennvidder. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du poster et dyrere objektiv enn det jeg har satt som mitt prissjikt. Selv brukt er det et alt for dyrt objektiv. Setterpris på tipset, men jeg er fortsatt ute etter tilbakemeldinger på objektivene jeg har sett meg ut. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Fortsatt? Jeg svarte på spørsmålet ditt om stabilisering, men du har kanskje rett; jeg anbefaler fortsatt Nikon 70-300 VR, jeg anbefaler fortsatt Nikon 70-300 VR, jeg anbefaler fortsatt Nikon 70-300 VR, jeg anbefaler fortsatt Nikon 70-300 VR... Lenke til kommentar
cen Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Den dyreste har APO. Som det står på fotovideo: For å beholde den høyeste kvaliteten på bildene, er en APO-linse laget av spesial lav-sprednings (SLD) glass som er designet til å minimere fargeavvikelse. Dette gjør at APO-linsene gir deg skarpere bilder enn objektiver med vanlig glass. Ingen av de har bildestabilisator. Selv har jeg hatt den billigste(for et par år siden), og det ble ikke mye brukt før jeg solgte den. Hadde det vært meg ville jeg heller ha spart penger for å kjøpe et objektiv som er bedre enn disse Det er verdt ventingen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) De billige objektivene du linker til er ikke gode for og si det sånt, Tamron 70-300 er det enkelte som er fornøyd med og den har stabilisering "VC". Noe billigere objektiv til Nikon en det kan ikke jeg anbefale Edit: Nikon har et par objektiver også, men hvor gode de er vet jeg ikke. to med stabilisering "VR" og et uten. Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200 mm f/4-5,6G IF-ED VR Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 55-200 mm f/4-5,6G ED Endret 16. september 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Gode tips, men jeg har hørt at stabilisatoren som er i objektivene ikke har så mye å si. Er dette riktig? Og jeg lurte i grunnen på de objektene jeg har postet i tråden ikke om det var andre objektiv der ute som jeg kan kjøpe. Stabilisator har ganske mye å si, særlig på lang tele. Riktignok bare på motiver som ikke er i bevegelse. De objektivene du linket til synes jeg nesten er på grensen til å være ubrukelige. Ikke får du solgt dem så lett på bruktmarkedet når du er lei dem heller, for det finnes 13 av dem på dusinet. Lurere å spare litt mer, og kjøpe noe som er skikkelig. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) 1. Stabilisator har ganske mye å si, særlig på lang tele. 2. Riktignok bare på motiver som ikke er i bevegelse. 1. Ja, både på lang tele og på standard-zoom 2. Så du har erfaring med at stabilisator ikke er nyttig på et motiv i bevegelse? Endret 15. september 2012 av flageborg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Når det gjelder motiv i bevegelse så er det avhengig av om man panorerer eller ikke samt lukkertiden, enkelte objektiver har egen stabilisering-funksjon for panorering. Har man raskere lukkertid i forhold til brennvidde har stabilisering ingen betydning, men har man kortere lukkertid samt bruker stativ kan man få bevegelseuskarphet ved bruk av stabilisering hvis ikke objektivet kan kompensere for dette. Lenke til kommentar
cen Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Tenkte å tipse deg om dette, les den siste posten om Tamron 70-300mm: https://www.facebook.com/groups/137382569707619/ Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Takker for tips og innspill! Tror nok jeg venter et par mnd til og heller kjøper det Tamron objektivet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå