Bardl Skrevet 15. september 2012 Rapporter Del Skrevet 15. september 2012 Hei, Jeg har en Ipad 3 som jeg godt kunne tenkt meg å også bruke til å lese dokumenter. Imidlertid har vi en sikkerhetspolicy på jobben som medfører at dropbox, gmail o.l. ikke kan brukes (dokumenter kan ikke mailes, legges på ekstern server). Finnes det noen måte å flytte dokumenter over på Ipad fra pc uten å bruke eksterne tjenester? Hvis ikke, er det noen av android-brettene som kan dette, ev. kan lese ironkey-minnepenner? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. september 2012 Rapporter Del Skrevet 15. september 2012 Såvidt jeg vet går ikke det. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 15. september 2012 Rapporter Del Skrevet 15. september 2012 Hei, Jeg har en Ipad 3 som jeg godt kunne tenkt meg å også bruke til å lese dokumenter. Imidlertid har vi en sikkerhetspolicy på jobben som medfører at dropbox, gmail o.l. ikke kan brukes (dokumenter kan ikke mailes, legges på ekstern server). Finnes det noen måte å flytte dokumenter over på Ipad fra pc uten å bruke eksterne tjenester? Hvis ikke, er det noen av android-brettene som kan dette, ev. kan lese ironkey-minnepenner? Android kan lese eksterne filer som dokumenter. Selve Android Tab'en kan kobles til en PC og kommer opp som en minnepen. Ironkey vet jeg ikke så mye om, men du kan jo google litt. https://www.google.no/search?sugexp=chrome,mod=19&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=ironkey+with+android Lenke til kommentar
madmats Skrevet 15. september 2012 Rapporter Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Du kan få det til hvis du jailbreaker iPad'en, finns en app som heter USB drive som visstnok gjør at du kan mounte ipaden med usbkabelen (har ikke testet denne selv). Noe jeg har testet med en jailbreaket iphone er iFile, men da må du være på samme wlan med pc og det er ikke sikkert det funker på en arbeidsplass. evt kan den flytte filer via Blutooth. Hadde du hatt ett android nettbrett hadde det jo vært mye lettere, men det er ett potensielt problem der også, for hvis du kjøper ett nettbrett som ikke har minnekort, så brukers MTP til filoverføring via kabelen. MTP funker jo veldig greit det i windows 7, men har dere winXP på jobben så er det ikke sikkert det funker så bra. Du må nemlig ha windows media player 10 (helst 11), er det wmp 9 på jobbpcen funker det dårlig. Endret 15. september 2012 av madmats Lenke til kommentar
Newton Skrevet 17. september 2012 Rapporter Del Skrevet 17. september 2012 @Bardi: Har du lov til å bruke Wi-Fi, så finnes det mange apps som lar deg overføre filer mellom PC/Mac og iPad uten bruk av iTunes eller kabel. Har du lov til å installere iTunes, så er det jo bare å plugge inn kabelen, fyre opp iTunes, og droppe filene over til relevante apps som støtter de aktuelle dokumentformatene. GoodReader er eksempel på en app lar deg overføre med valgfri metode, og leser de fleste aktuelle dokumenttyper. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 prøvd å overføre dokumentene til et minnekort, sette dette inn i en camera connection kit og åpne filene derfra? Har ikek prøvd men kan teste når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. september 2012 Rapporter Del Skrevet 19. september 2012 Man kan fint overføre dokumenter fra datamaskin til iPad uten jailbreak eller eksterne tjenester som Dropbox. Flere app-er lar deg overføre dokumenter via iTunes. Hva slags dokumenter skal du lese? PDF-filer? Word-filer? Lenke til kommentar
Bardl Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2013 Beklager seint svar. Takk for alle innspill. Jeg kan ikke bruke dropbox el.l. (filene kan ikke lagres på nettsky/ utenlands). Jeg endte opp med å legge Ipaden på stuebordet til VG/ Dagbladet-lesing og kjøpe en ultrabook i stedet...for meg ble Ipad mest et leketøy. Mvh. B. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2013 Dette er ikke noe problem. De aller fleste apper laget for å lese dokumenter lar deg laste opp innhold rett til appen. F.eks. GoodReader er en veldig god applikasjon til dette. Da kan man enten laste over dokumenter vha iTunes eller ved å sette GoodReader i overføringsmodus og bruke iPaden som en nettverksdisk. Jeg skjønner at du har løst problemet ditt, men dette for fremtiden slik at ikke andre ender opp med å måtte kjøpe en PC for å dekke dette behovet. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå