pcnub Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 får enn eller anna merkelig grunn har jeg ingen cd driver... har windows 7 og ingenting skjer når jeg putter inn en cd :S noen som vet hvordan jeg laster ned en cd driver? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Man skal ikke trenge driver til CD-ROM. Det må være noe annet galt. Hva slags type er det, og hvordan er det koblet? Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Man skal ikke trenge driver til CD-ROM. Det må være noe annet galt. Hva slags type er det, og hvordan er det koblet? Det vet jeg ikke :/ vet ikke hvordan man sjekker det er ikke så flink med pcer. men hva er en cd driver da? kan det funke vist jeg installerer det? så på denn guiden på youtube :S men viste seg at jeg ikke hadde noe upper eller lower filter så vet ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Stasjonær eller bærbar PC? Er CD-spilleren intern eller ekstern, koblet til med USB? Det burde ikke være nødvendig å bruke regedit, men dette er jeg ikke god på. Har du nettopp bygget maskinen, og så virker det ikke skikkelig? Eller har den fungert før, men så sluttet det plutselig å virke? Endret 14. september 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Er stasjonær pc kjøpt ferdig og har funket før Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Får den strøm? Altså, åpner luka seg når du betjener knappen? Sjekket at alle kabler er koblet skikkelig? Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 jupp alt funker.... kan høre pcen jobbe når jeg setter den inn. men ingenting skjer å finner ingen cd room når jeg drar på "datamaskinen" Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Da vet jeg ikke. Håper du får hjelp av en annen som har mer peiling. Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 kan du forklare ka en cd driver er vist jeg kan laste det ned? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Det er ikke driver som du mangler. Problemet er enten at du har deaktivert autokjør i windows - eller at den aktuelle CD-plata ikke har noe autorun.inf fil. Har lagt et par lenker som forhåpentligvis bidrar til å kaste lys over konseptet med autokjør i windows. Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 men når jeg klikker "start -> datamaskin så skal jo det være bilde av en cd der jeg kan trykke på manuelt? slik er det ikke på min... har ikke gjort noe med pcen å plutselig slutta det å komme automatisk opp + finner den ikke noe sted på pcen... hat sett flere med samme problem på youtube men vet ikke hvordan jeg skal løse det.... tviler på at det er cdene :S har testet flere Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 lasta ned en cd driver.... og den sier det her : http://gyazo.com/081b4ad9074413820cab2a1f8e8ef3d6 men når jeg trykker ja må jeg skrive inn en registrerings code på 32 tegn og den husker ikke jeg "for og opptater dette" er det noen andre måter og oppdatere dette på? dette vises ikke på windows update på min egen pc :S Lenke til kommentar
lals Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) cd drive er et engelsk ord for cd spiller du skal ikke trenge drivere til cd spilleren din. jeg tror at det er noe feil med enten cd spilleren eller kansje SATA tilkoblingen på hovedkortet ditt. Endret 15. september 2012 av lals Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 ser flere på youtube som har samme probleme... men med cd driverern så sto det at jeg hadde trengte flere opptateringer til drivern som må opptateres men fikk ikke til og opptatere dette siden jeg trengte den coden som jeg ikke husker :S så tips på andre måter å få det opptatert? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Da skjønte jeg hva du mente! Det høres ut som at du har avinstallert en chipsetdriver. Flere hovedkort har forskjellige SATA-kontrollere. Finn ut hva hovedkortet heter, gå inn på leverandørens side og finn SATA/chipset-drivere og prøv å oppdatere disse. Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 vist du ser vidioen lengere opp så er det samme probleme jeg har...og får at han skal få det til og funke så måtte han slette lower og upper filter :/ men gjorde akkurat det samme som han men hadde ingen lower eller upper filters der :S Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Finner du noen CD/DVD-drive under start > Høyreklikk Datamaskin > Manage > Enhetsbehandling? Skiller noen seg ut fra alle de andre? For meg høres det ut som en SATA/chipset-driver Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 http://gyazo.com/c945ef4d0c3ac49fbcfe455b0f898c2c der er et screenshot hva jeg ser der er ingen ekspert på slike ting men du kan nu se gyazo er et screen shot program jeg bruker får de det er lett og bruke og lett og sende link med det Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Finner du CD-ROM i BIOS? Lenke til kommentar
pcnub Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 hvordan finner jeg ut om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå