TanteEdgar Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg satt og kikket litt inne på noe av programvaren som hører til hovedkortet på pcen min og fant en funksjon som skulle tune pcen automatisk (Asus programvare). Den skulle klokke prosessor og ram til optimale ytelser, men resultatet ble vel alt annet enn optimalt... Når jeg trykket på "start" så startet maskinen umiddelbart på nytt, men når den kom til oppstartsanimasjonen i windows 7 så stoppet det der. Den ble stående og starte windows i ca 45min uten at noe skjedde. Det er snakk om en stasjonær pc her. Maskinvaren er: Asus Maximus IV Extreme-Z Intel i7 2700k @4.6ghz 32gb ram Crucial 128gb ssd Ettellerannet 3tb disk Win7 ultimate Jeg prøvde gjenoppretting, men pcen fant ingen "bilder" fra tildligere og dermed funket ikke det. Jeg prøvde oppstartsreparasjon, men den ble også bare stående og gjøre ingenting i evigheter, dermed trykket jeg til slutt på resetknappen og prøvde å gjenopprette alle instillinger i bios til "standard optimal settings" uten hell. Siste utvei ble å prøve å reparere windows, men den ble OGSÅ stående i evigheten og jobbe uten resultat. Prøvde til slutt å installere windows på nytt uten å formatere for jeg vil ikke miste alle filene mine hvis jeg kan sleppe det. Da fikk jeg opp den erroren som vanligvis lar seg løse ved å koble fra alle andre hdd'er enn systemdisken, startet på nytt og nå får jeg "filen eller mappen D:\Users er skadet og uleselig. Kjør Chkdsk." Alt dette ble gjort innpå windows installasjonsprogrammet. Siste feilmeldingen jeg får opp: "Windows kan ikke installere nødvendige filer. Filen kan være skadet eller mangle. Forsikre deg om at alle filer som er nødvendige for installasjonen, er tilgjengelige og start installasjonen på nytt. Feilkode: 0x80070570 Hva har jeg klart å få til her? Det er iallefall ikke barebare å ordne det ser det ut som.... Lenke til kommentar
jaf Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 du kommer inn i bios? prøv reset default. hadde samme problemet , måtte klokke manuelt, siden har alt funka helt toppers. GLEM autotune og allle ocprogrammer som følger hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå