Gasbaroni Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Kjøpte meg splitter ny ferdigbygd PC før sommerferien starta og har vært veldig fornøyd med den, intill 2-3 uker siden da det skjedde noe kødd med internett-forbinnelsen min. Jeg ble plutselig koblet av nettet sånn helt uten videre, så ringte jeg en kamerat som har peiling for å prøve å fikse problemet. Han ba meg om å gå inn på kontrollpanel og enhetsbehandlig får og så avinstallere driveren til nettverkskortet, plugge det ut og så inn igjen for å installere det igjen. Dette løste problemet mit i et par dager så begynte det å skje igjen, men mer hyppig, altså hvert 5-30 minutt. Jeg trodde det var noe galt med det eksterne nettverkskortet jeg hadde, så jeg kjøpte meg et nytt ett. Men jeg har fortsatt det samme problemet, kan noen hjelpe meg med dette? Det nye nettverkskortet mitt heter Netgear N300, routeren min er Linksys Wireless-G 2.4 GHz, og modemet heter Speedtouch 546T2 og nettverks leverandøren er telenor hvis det er av noe hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Foreslår du sjekker maskinen for virus først: http://www.eset.no/trusselsenter/onlineskanner/ 1 Lenke til kommentar
Gasbaroni Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Prøvde på det igår natt, har funket så langt. Sier ifra hvis det skjer igjen, hvis ikke takk så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Fant du noe med onlinescanneren? Lenke til kommentar
Gasbaroni Skrevet 15. september 2012 Forfatter Del Skrevet 15. september 2012 Fant en del infiserte filer ja, fikk rensa dem også. Nå funker alt som det skal. Jeg hadde skanna med gratis versionen av avast før ment fant ikke noen virus på den, men med Eset fant jeg mange. Ville du rekommandert å kjøpe Esat for PCen min som antivirus? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg vet ikke så mye om kvaliteten på de forskjellige antivirusene for tiden. Selv bruker jeg bare Microsofts egen antivirus og er veldig happy med den. Vern av PC handler mest om å unngå de verste kildene til infeksjoner. F.eks pirat-software og de meste tvilsomme nettstedene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå