Gå til innhold

[Løst] Starte med Stronglift, legge til øvelser? Tips?

tho_kva2

Anbefalte innlegg

Så jeg har tenkt å starte med Stronglift, men da pdf filen er på utrolige 211 sider så gidder jeg ikke lese alt, da ikke i nærheten av alt er interessant. Lest litt her og der. Kommet fram til at man skal starte med kun stanga også øke med 2,5kg per økt? 5x5 på alle utenom Deadlift som kun er 1x5.

Oppvarming først 2x5 med kun stanga også 3x 50% av vekta som skal trenes med. Så de ordentlige 5x5.

Disse øvelsene gjør ikke så alt for mye for armene; biceps og triceps. Legge til et par øvelser for de? Barbell Curl og Barbell Lying Triceps Extension f.eks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baseøvelser involverer ikke biceps/triceps? Er du totalt uten fysisk innsikt? Skal du for eksempel klare å presse tunge benkpresskilo uten at triceps følger med?

Eller skal du klare roing uten at biceps følger med?

SL5x5 har funka i 60 år... Dont fix it if it aint broken...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig spiller de inn, så å si alle muskler spiller inn i baseøvelser, er tross alt derfor de heter baseøvelser og ja, det er store muskler så de har litt å si, men øvelsene er ikke ment mot dem spesifikt.

SL har kanskje funket i 60 år, men er også mange som sier at de får bedre resultater om de legger til litt i tillegg til baseøvelser... så vil ikke si jeg er uten fysisk innsikt ved å spørre da baseøvelsene ikke er spesifikt myntet på armene...

Endret av tho_kva2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...