Gå til innhold

Vannblokk til ASUS GTX 660 TI OC ?


OilPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et veldig stort problem med fullcoverblokker for GTX 660 Ti er at det ikke finnes et referansedesign.

Noe annet å tenke på er at ingen av Kepler-kortene har noe særlig å vinne på å vannkjøles da de har lavt strømforbruk, låst spenningsjustering i programvare, og ikke er hindret av temperaturer under overklokking.

 

så lavere støy, kulere look og ekstremt mye lavere temperaturer som forlenger levetiden ikke er grunner da? :p

Lenke til kommentar

Et veldig stort problem med fullcoverblokker for GTX 660 Ti er at det ikke finnes et referansedesign.

Noe annet å tenke på er at ingen av Kepler-kortene har noe særlig å vinne på å vannkjøles da de har lavt strømforbruk, låst spenningsjustering i programvare, og ikke er hindret av temperaturer under overklokking.

 

så lavere støy, kulere look og ekstremt mye lavere temperaturer som forlenger levetiden ikke er grunner da? :p

DirectCU-utgaven er allerede tilnærmet støyfri, disse kortene vil være irrellevante lenge før de dør av varme.

 

Om du skal vannkjøle et Kepler-kort gjør du det for utseendets skyld, og det er ærlig talt en vanvittig utgift for så liten vinning.

Lenke til kommentar

å kjøre vannblokk på referansekort er lurt uansett hva du sier. du kan nemlig ikke klokke fult på referansekjøleren(med mindre du liker 50 desibel da) på 660ti finnes det samme referansekjøler som på 670 og den kan være fin å bytte ut med vannblokk.

Eneste 660et som har det designet er EVGA sitt, alle andre bruker sin egen kjøler.

Zotac bruker nok et lignende kretskort som EVGA, men det er ingen garanti for at dimensjonene på komponentene er identiske.

 

Igjen, GTX 660 DirectCU og 660 Twin Frozr er bekreftet å være så stille som luftkjølte kort kan bli.

Lenke til kommentar

å kjøre vannblokk på referansekort er lurt uansett hva du sier. du kan nemlig ikke klokke fult på referansekjøleren(med mindre du liker 50 desibel da) på 660ti finnes det samme referansekjøler som på 670 og den kan være fin å bytte ut med vannblokk.

Eneste 660et som har det designet er EVGA sitt, alle andre bruker sin egen kjøler.

Zotac bruker nok et lignende kretskort som EVGA, men det er ingen garanti for at dimensjonene på komponentene er identiske.

 

Igjen, GTX 660 DirectCU og 660 Twin Frozr er bekreftet å være så stille som luftkjølte kort kan bli.

 

og hvis han vil vannkjøle den fordi alt annet er vannkjølt? og uansett hva du sier er vannkjøling både bedre og mindre støyende enn luftkjølere. har foresten et pny 660ti og det er referansekjølt. 660 er også det.

Lenke til kommentar

får vel slippe litt av katta ut av sekken..

dette pc proskjektet involverer bruk av minneral olje ( whit mineral oil ) med hopprinnelig bedregnet for smøring av produksjons utstyr innen matproduksjons . har 40 liter stående som kosta med ca 2700 kr for 2stk 20 litere...

 

kommer nok til å blogge evt lage en proskjet tråd ang dette..

 

det er jo mange som har bygd mineralolje kjølt pc..

men finner ikke mange som både vannkjøler og senker alt ned i minneral olje.

Her er noe av hardwaren

gigabyte g.1sniper 3 z77 eatx

i7 3770k

ocz vertex4 256gb

16gb dominatot platinum 2499mghz 4x4

seagt barr 2tb

cosair 700 atx12v 2.3-epsv psu

cosair h70 ( skal extrem moddes)

 

 

så burde vel se meg om etter vannblokker som kan passe på mere av hw`en??? (vannblokker)

tips mottas med glede!

Endret av OilPC
Lenke til kommentar

Det er en meningsløs oppgave å modde en H70, pumpa er så svak at den ikke takler noe mer i loopen og blokken er rimelig dårlig den også.

 

Hvordan har du tenkt å kjøle oljen? Radiator+pumpe? Hva i alle dager håper du å oppnå med å kjøle vannet mot oljen for så å kjøle oljen mot lufta?

 

Jeg har egentlig ganske vanskelig for å begripe hvordan man skal gjøre noe slikt effektivt.

Lenke til kommentar

vel dette har noe med at dette er deler jeg har fått delvis sponset..

og det er litt tidlig å beskrive hele dette gale prosjektet.. men jeg har 2 stk eksterne radiatorer ( 2 modifiserte innde deler av varmepumpeer med vifter og fjernkontroller intakt, pluss flere pumper. pluss at jeg jobber med å se på muligheten til å få sponset litt mere snax.. få opp egen blogg på proskjetet osv....

 

litt av poenget blir vel å lage mye av dette bare fordi det ikke er så mange andre som har laget slik før...

 

så da tenkte jeg en vannkjølt pc som deretter blir kjølt av at den blir nedsenket i olje...

har også er 4.5 kw kjøleaggregat stående.. ( kjøleroms aggregat) men tror jeg ikke trenger det for å komme ned i øsnket temp.. vet ikke om jeg er hypp på en haug med kodens .. osv..

 

 

så ja dette er ikke for å bygge en liten stille pc.. vil vel heller kalle det litt galskaps proskjet...

 

det er i grunnen vannblock til skjermkortet og evt andre vannblokker jer er ute etter råd tips om..

 

og om noen vet hvem og har kontakt info på div firmaer som kanskje kunne være med på galskapen..

så send de gjerne til med på pm

 

 

"hensikten med proskjekter er å lage litt smør på flesk ang kjøling og støy.. når jeg slår av viftenei de 2 ekstene ( modda inne deler fra varmepumper så er det nok ikke mye lyd det lager..

 

Alt av pumper vil være omgitt av vann-olje og olje

Endret av OilPC
Lenke til kommentar

Kort forklaring:

Hensikt

Lage et litt uvanlig bygg

 

Som kan være stille når viftene i de to varmepumpene ikke går.

 

Ser på vannkjøling for å få meget god kjøling på cpu gpu evt også ram ,samt komponenter på hk.

 

Mineral olje for litt ekstra kjøling men i hovedsak fjerne støy/ lyd.(dvs alt av pumper hw nedsenket i mineral olje)

 

Men håper noen kan peke meg mot vannblokk som kan brukes på skjermkortet jeg nevte i første post.

Mulig jeg dropper og bruke vannkjølinga fra cosair da den har som påpekt tidligere nevnt her dårlig innebygd pumpe i selve cpu blokken.

(grunnen til at jeg vurderte/vurderer å bruke denne er at det er den jeg fikk...)

 

Skal lage en prosjekt tråd/Blogg i slutten av uka/begynnelsen av neste uke

 

beklager evt skriveleifer.. er en smule ordblind...

Endret av OilPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...